Gå til innhold

8600GT DVI problemer, svart skjerm etter windows 7 har bootet

Heineoen

Anbefalte innlegg

Hei! :)

Har ett MSI 8600GT skjermkort, og har problemer med at jeg kun får "black screen" bilde fra DVI 2 på skjermkortet..

Når jeg ser på NVIDIA kontroll panelet står det at skjerm nr 2 er en VGA - PC skjerm, men jeg har 2 DVI utganger på skjermkortet mitt og skjermen er koblet direkte til DVI

post-75321-1265732444_thumb.jpg

Takk!

Endret av Heineoen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nå testet med en DVI til VGA overgang til en annen skjerm, for å se om det var noe feil med ut signalet.. Får forsatt black screen..

Det rare er at jeg får bilde på DVI port 2 helt til Windows 7 innloggingskjermen kommer, etter det får jeg ikke opp annet enn svart skjerm igjen :dontgetit:

Endret av Heineoen
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

ATi er en del raskere på å fixe driverfeil enn Nvidia, Nvidia tar ca 3-4 måneder å fikse en kritisk feil etter hva jeg har sett, var en gang når GT200 sluttet å funke skikkelig med Left 4 Dead og Nvidia tok ca 3-4 måneder før fixen var på plass.

Antar at det tar enda lengere tid med ett issue som er mindre kritisk enn det, altså det er ikke så mange med eldre kort som kjører flere skjermer, i tilegg er det utgåtte modeller så det er lite å tjene på det.

Nvidia er billige med drivere de også :p I allefall hos ATi har du mulighet til å overvåke og direkte påvirke prossessen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...