Mikaelp Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Har sett litt på ny CPU, og har tenkt og kjøpe AMD Phenom X4 965, men har sett at den med 6mb cache er DYRERE enn den med 8mb cache? Hva er tilfellet her, er det bedre med lav eller høy cache, og hvorfor er det eventuelt pris forskjell? Lenke til kommentar
Arve1234567890 Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Har sett litt på ny CPU, og har tenkt og kjøpe AMD Phenom X4 965, men har sett at den med 6mb cache er DYRERE enn den med 8mb cache? Hva er tilfellet her, er det bedre med lav eller høy cache, og hvorfor er det eventuelt pris forskjell? Det er "samme" prosessor, og med samme størrelse på cache Det du ser på er at den ene er oppgitt med L1+L2+L3 cache (=8MB), mens den andre har bare opgitt L3 (=6MB). Forskjellen ligger nok i TDP, altså watt forbruk. En er 140 W, mens den andre er 125 W. Tipper den med 6 MB er 140 W Lenke til kommentar
Mikaelp Skrevet 9. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2010 så det du sier er at jeg kan like godt kjøpe den billige som den dyre og ikke merke noen forskjell? Lenke til kommentar
Arve1234567890 Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 (endret) så det du sier er at jeg kan like godt kjøpe den billige som den dyre og ikke merke noen forskjell? Nja, ville heller kjøpt den som har TDP 125W, siden den vil utvikle mindre varme. Hvor (hvilken nettside) har du sett disse prosessorene forresten? Endret 10. februar 2010 av Arve1234567890 Lenke til kommentar
SebastianS Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 så det du sier er at jeg kan like godt kjøpe den billige som den dyre og ikke merke noen forskjell? Nja, ville heller kjøpt den som har TDP 125W, siden den vil utvikle mindre varme. Hvor (hvilken nettside) har du sett disse prosessorene forresten? Er det ikke slikt at jo høyere TDP jo mer strømforbruk ergo mer varme? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå