Fiske Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 (endret) Når jeg skal lage en web applikasjon og har lagd grensesnittet (er veldig tidlig i læringen så er nok veldig basic greier det her) <%@ Page Language="C#" %> <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd"> <script runat="server"> </script> <html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml"> <head id="Head1" runat="server"> <title></title> </head> <body> <form id="form1" runat="server"> <div> Alder: <asp:TextBox ID="txtAlder" runat=server ></asp:TextBox> <br /> <asp:Button ID="btnSjekk" runat=server Text="Sjekk" onclick="btnSjekk_Click" oncommand="btnSjekk_Command" /> <br /> <asp:Label ID="labMelding" runat=server Text="" ></asp:Label> </div> </form> </body> </html> Når jeg registrerer en "click" hendelse her så kommer jeg ikke inn i default.aspx.cs med en gang som jeg pleier, med visual web developer 2008 men jeg får opp hendelsen i html koden. Hva er det jeg gjør galt? Edit: Gjorde om hele posten. Endret 9. februar 2010 av Fiske Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Mangler det ikke litt i <@Page..> deklarasjonen? Du har sikkert ikke fått en designer.cs ved siden av heller da? Har aldri brukt Visual Web Developer, men i Visual Studio kan man høyreklikke på en aspx uten designer/codebehind og si "Convert to web application", og da få automatisk opprettet disse og autogenerert deklarasjoner for alle kontroller i slengen. Du kan også fortelle hvilke fil og klasse som er codebehind for denne siden, men da vil du ikke få noe autogenerert "designer" kode, så du må deklarere alle kontrollene du bruker manuelt i codebehind. <%@ Page Language="C#" Codebehind="MinSide.aspx.cs" Inherits="MinSide" %> Forutsetter da at "MinSide.aspx.cs" finnes og inneholder en klasse som heter "MinSide", som igjen arver System.Web.UI.Page. Lenke til kommentar
Fiske Skrevet 13. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2010 Jeg forstår ikke dette jeg. Får rett og slett bruke 2008 imens :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå