Gå til innhold

Trenger hjelp til Treningsprogram/kosthold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en gutt på 17 år på 75kg som har trent i sånn ca. 4måneder nå men jeg har vært endel slørvete og har aldri tatt det helt sånn seriøst.

Nå derimot har jeg tenkt å ta det 100% seriøst og har begynt å ta Kreatin kapsler og Proteinshakes. Jeg prøver å spise mat som inneholder mye karbohydranter og protein kver 3-4time.

Men jeg føler jeg trenger en slags Treningsplan og trenger en liten liste på hva jeg burde spise av kosthold.

Min musklatur er ikke veldig stor nå, og jeg er nokså tynn på 1.90cm i høyden. Men jeg ser at jeg utvikler meg.

Så det jeg egentlig lurer på er om noen der ute som har et bra treningsprogram til å øke musklaturen min på Bryst/mage/rygg/armene. Og en slags liste av ting jeg burde spise for å få best resultat.

Jeg kom øve et program som blir kalt "12 week Strength traning" som så veldig interessant ut. (http://www.leehayward.com/workout_programs/) Er det noe bra? er klar for å satse alt.

Jeg lurer også på hvorfor jeg ikke får så mye "Gangsperr" etter treningsøktene i styrke dagen etterpå. Jeg presser meg hardt og har flere reps i alle øvelsene. Jeg skjenner det veldig godt rett etter treningen da men.

Takker for alle svar!

Endret av magnusa_12
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ut ifra treningsprogrammet 5x5 rep (http://www.iform.no/pub/art.php?id=3) så står det at man skal legge øke vekten med 2.5 hver uke på det forskjellige baseøvelsene, mener det at jeg skal øke med 5kg hver uke da? 2.5 + 2.5 = 5. Fordi viss han mener at man skal BARE øke me 2.5 kg tilsammen så går ikke det på den plassen jeg trener. Fordi det eksiterer ikke 1.5kg vekter det:/

Og ut ifra andre sine logger på 5x5 programmet, så begynner dem med en litt letter vekt en det du klarer til vanligt, og bygger det opp til det du tar til vanligt eller kankje litt mer på slutten av alle 5 repene.

For eks Benkpress:

55

60

60

62,5

65

Er dette noe jeg burde også gjer?

Lenke til kommentar

Jah kan nokk fungere det;)

Og ut ifra andre sine logger på 5x5 programmet, så begynner dem med en litt letter vekt en det du klarer til vanligt, og bygger det opp til det du tar til vanligt eller kankje litt mer på slutten av alle 5 repene.

For eks Benkpress:

55

60

60

62,5

65

Er dette noe jeg burde også gjer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...