Hyacinth Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Hei. Jeg er omtrent nybegynner i Webdesign og prøver å lage en nettside som er delt opp i seksjoner, der hver seksjon vises eller skjules etter hva som velges i en navigasjonsmeny. Alt innhold er altså på en enkelt side i stedet for i flere filer. Jeg får til en hover-effekt i menyen med CSS. Jeg ønsker også at det navigasjonsvalget som er aktivt skal utheves. Dette får jeg til med Javascript, men problemet er at hover-effekten slutter å virke for de navigasjonsvalgene som allerede er klikket på. Jeg lurer på om dette skyldes at jeg endrer bakgrunnen for navigasjonselementer med Javascript. Her er en (ganske lang) forkortet versjon av både XHTML, CSS og Javascript hvis noen orker å se på hva som kan være feil: <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd"> <html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" lang="no" xml:lang="no"> <head> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html;charset=UTF-8" /> <title>Navigasjonstest</title> <style type="text/css" media="all"> body { font: 80% arial, helvetica, sans-serif; margin: 0; } #navigation { float:left; top: 0; width: 24em; background-color: #ff8c00; color: white; } #navigation ul { list-style: none; padding: 0; margin: 1em; } #navigation ul li a { display: block; line-height: 175%; color: white; background: #ffa333; text-decoration: none; padding: 0 0.5em; margin-bottom: 0.25em; } #navigation ul li a:hover { background: #ff8c00; } #content { margin: 0; border-left: 24em #ff8c00 solid; padding: 1em 1em 1em 4em; } h1 { font-size: 160%; } .chapter { display: none; } </style> <script type="text/javascript"> var openChapterId = 'none'; function Initialise() { ChangeChapter('Side1'); return false; } function ChangeChapter(theId) { if (openChapterId != 'none') { HideById(openChapterId); document.getElementById("nav" + openChapterId).style.backgroundColor = '#ffa333'; } ShowById(theId); document.getElementB