norsemanGrey Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Har et problem med at PHP koden vises på noen websider. Se eksempel. Noen som vet hva dette kan skyldes? Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Det skyldes at koden aldri blir kjørt som PHP. Det kan det igjen være en million grunner til. Jeg vil først tippe at du ikke har lagret filene med riktig endelse. Hvis du har det - satt opp egen server? Kjører du apache? Er PHP installert? Installert som en apache-module? Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Det er nok fordi koden bruker "short tags" (<? istede for <?php) som er deaktivert på serveren. hadde dette problemet på WAMP Serveren min. Lenke til kommentar
norsemanGrey Skrevet 10. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2010 Det er nok fordi koden bruker "short tags" (<? istede for <?php) som er deaktivert på serveren. hadde dette problemet på WAMP Serveren min. Ja det stemmer, jeg fant det ut selv i går. Trodde det var mulig å bruke begge deler uansett. Noen som vet hvordan man aktiverer dette med XAMPP? Lenke til kommentar
Sjark Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Husker ikke 100% men tror du må inn i php.ini å endre shorttags til on, men det beste er å alltid bruke full tags, da er du sikker på at det fungerer når du går live på en "skikkelig" web server. Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Det gjøres ved å endre short_open_tag til 1 i php.ini, eller ha denne koden i toppen av filer du vil ha mulighet for å gjøre det: <?php ini_set('short_open_tag', 1); ?> Lenke til kommentar
TheClown Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Shorttags er en uvane. Styr unna Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå