Populært innlegg oransjeFugl Skrevet 9. februar 2010 Populært innlegg Del Skrevet 9. februar 2010 Her prøver jeg å lære meg litt om politikk, men vasser kun i masse hjernevasket oppgulp og søppel. Har sett på mange av de som argumenterer mot marxisten. Og mye av argumentene er latterlige. F.eks. Flertallet i Norge har bestemt at skatt er bra, derfor er det riktig Ja og hvis flertallet mener det er bra å halshugge kongen så er det også riktig? Enten dere liker det eller ikke så har man som en myndig norsk statsborger inngått en kontrakt med staten om å følge statens regler. Når ble denne kontrakten inngått? Skatt er ikke tyveri Spørs selvfølgelig hvordan man definerer det. Men når det taes penger fra noen med tvang, er det jo tyveri/ran osv. Kan ikke alle sosialister erkjenne at skatt er tvang, men et nødvendig onde? Så kan vi komme videre i debattene. Liker du deg ikke i Norge så kan du flytte Er man slave så kan man ta selvmord, så det er ikke tvang. Den siste er litt på kanten, men prinsippet er det samme. Poenget mitt, er at det fins mye folk med lite peiling der ute. Jeg kom over en facebook gruppe som imot nedleggelsen av lånekassen. Det var et forslag fra frp om å privatisere lånekassen og la private banker få lånene, med en statlig garantiordning. Fra kommentarene på veggen har jo halvparten misforstått hele greia. Folk trudde dem ikke fikk lån lenger. *sukk* Det virker som om ordet "privatisering" klinger negativt i ørene til folk som ikke har peiling. Den private storkapitalen kommer å ødelegger. Hadde staten hatt monopol på produksjon og salg av sko, hadde den hjernevaskede massen sikkert protestert på en privatisering av det også. Likeledes ser det ut som folk får et lite forklaringsproblem når jeg spør hvordan de kan rettferdiggjøre lovligheten av alkohol, men ikke narkotika som f.eks. hasj eller andre stoffer. Folk har faen ikke peiling. Når jeg spør folk om hvorfor de mener det om den saken, så får jeg ofte svar at: de har hørt det mange ganger. Eller lest om det i en avis. Etc. Folk tenker ikke selv. Jeg er ingen ekspert på politikk, men jeg tenker ihvertfall selv. Så når jeg surfer rundt på nettet kommer jeg over søppel hele tiden. Jeg prøver å lære meg politikk, jeg prøver å se for argumenter og mot argumenter, men finner aldri disse. De er begravd i masse tankeløst søppel. Kan noen peke meg i riktig retning? 14 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Enten dere liker det eller ikke så har man som en myndig norsk statsborger inngått en kontrakt med staten om å følge statens regler. Når ble denne kontrakten inngått? Da dine foreldre satte deg til verden. Har du problemer med "kontrakten", så får du ta det opp med de som inngikk den på dine vegne. Det må jo være fælt å være vokst opp med slike individer som tilsynelatende ikke har tenkt på hva som er gunstig for deg. 2 Lenke til kommentar
Jens72 Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 (endret) Hvis du vil "lære" deg politikk bør du oppsøke faglitteratur, og hvis du vil ha politisk innvirkning bør du melde deg inn i et parti og starte nettverksbygging. Denne delen av forumet er for underholdningen sin skyld; Det å ha en egen liten hyggeplass hvor en kan lufte egne tanker, samt høre synet til en marginal del av befolkingen. Du vil ikke lære så veldig mye på denne delen av forumet i forhold til tidsforbruket da du må grave deg gjennom mange innlegg for å finne (ny) kunnskap. Endret 9. februar 2010 av Jens72 1 Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Du hevder du tenker selv, men sammenligner likevel konsensus i samfunnet rundt skatt med et flertallsdiktatur der mennesker blir drept? Samfunnskontrakten er du som et individ automatisk involvert i, dvs. idag at du er underlagt nasjonstaten og dens regler. Det er faktum man bare må akseptere. Du kan gjerne kalle skatt for tyveri, men folk flest har et litt annet synspunkt. Det er tvang, riktig, fordi samfunn uten noen form for tvang eksisterer ikke. Du bør lære deg enda mer om politikk, og det vil si mer enn å lese DLF sine forum og se Stossel på Youtube og reflekter litt lengre over hvordan påstandene dine henger sammen med argumentene bak det. 8 Lenke til kommentar
Hamnli2 Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Jeg ser på samfunnet som et eneste gigantisk samarbeid. For det meste står vi mye sterkere ilag en vi gjør spredt og hver for seg, men noen ganger må du ofre litt for å få være med på moroa. Liberalismen fungerer sannsynligvis ikke. Det har pr. dags dato ikke vært en eneste nasjon med fullt liberalistisk styre, og det pleier å være en grunn til at noe ligger uprøvd. Blant annet fordi staten eier massevis i alle land, og det er vanskelig å si hvem som skal ha hva av statens eiendommer når alt skal være privateid. Selvfølgelig, uten skatt blir det vanskelig å holde forsvaret i gang. Marxisten mener det kan gjøres med frivillige donasjoner, men selv tviler jeg sterkt på at donasjonene blir på langt nær store nok. Det er mulig liberalismen er utprøvd før, kunne ikke holde forsvaret oppe, og gikk under før de rakk å notere seg selv i historiebøkene. En annen konsekvens med liberalismen er at store prosjekter blir nesten helt umulig å utføre. USA hadde aldri kunnet landet på månen i 69 om staten selv ikke hadde hatt reell makt, finansiert av skatt. Et annet alternativ må jo være å la staten drive masser av bedrifter, og håpe på at staten kan tjene inn nok til å holde hjulene gående. Det virker dog litt risikabelt. Du kan egentlig sammenligne et samfunn med en hær. Soldatene og offiserene er nødt til å samarbeide om de skal vinne slaget. Offiserene er maktesløse uten soldatene, for soldatene sitter med all makten. Offiserene gir ordre og holder oversikt over slagmarken. Soldatene må følge ordre og konsentrere seg om fienden fremfor nesen. I et liberalistisk samfunn ville soldatene vært frie til å gjøre som de selv vil. Du kan gjerne si at det er et gode, men om soldatene ikke følger ordre, eller enda verre, hæren ikke har offiserer (som DLF legger opp til) så taper de slaget og kommer mye verre ut av det. 5 Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Skatt er ikke tvang, man må ikke jobbe... Man kan få penger av sosialen. Man kan jo slite litt med å skaffe seg luksusgoder som bil, pc , tv osv. Men man må ikke betale skatt for å bo i Norge, må man det? Lenke til kommentar
Ducktoy Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 (endret) Her prøver jeg å lære meg litt om politikk, men vasser kun i masse hjernevasket oppgulp og søppel. Har sett på mange av de som argumenterer mot marxisten. Og mye av argumentene er latterlige. F.eks. Skatt er ikke tyveri Spørs selvfølgelig hvordan man definerer det. Men når det taes penger fra noen med tvang, er det jo tyveri/ran osv. Kan ikke alle sosialister erkjenne at skatt er tvang, men et nødvendig onde? Så kan vi komme videre i debattene. Liker du deg ikke i Norge så kan du flytte Er man slave så kan man ta selvmord, så det er ikke tvang. Den siste er litt på kanten, men prinsippet er det samme. Hva skatt er og hva tyveri er defineres av lovverket. I følge Norges lover er tyveri forbudt og skatt er påbudt. Med andre ord er de ikke synonymer selv om mange ønsketenker dette. Når det gjelder flyttemeldingen bør du ta en liten titt her: En liberalistisk stat "påtvinger" deg frihet. Vil du ikke ha frihet, kan du flytte til Nord-Korea. Endret 9. februar 2010 av Ducktoy Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 og se Stossel på Youtube Jeg synes det er så synd at Stossel blir så ofte sitert av DLF-ere. Han er ikke en DLF-er. Ja, han kaller seg for liberalist, men i USA er liberalister for limited governmet, ikke at det skal være noen stat. Jeg synes han er ganske inteligent og det er dumt at mange får dårlig inntrykk av han, fordi han blir sitert av DLF-ere. Lenke til kommentar
Heroin Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Her prøver jeg å lære meg litt om politikk, men vasser kun i masse hjernevasket oppgulp og søppel. Har sett på mange av de som argumenterer mot marxisten. Og mye av argumentene er latterlige. Kun fordi argumentene går imot din egen posisjon? Flertallet i Norge har bestemt at skatt er bra, derfor er det riktig Ja og hvis flertallet mener det er bra å halshugge kongen så er det også riktig? Demokratisk sett, ja, men man må tenke litt lengre og se på hvorfor man nettopp burde halsehugge kongen. Det finnes grunner til at skatt historisk sett har blitt sett på som en plage, men samtidig et gode. Det er skatten som i stor grad finansierer velferdsstaten vår, og ettersom AP med Gerhardsen bygde opp Norge med et historisk godt resultat så finnes det selvsagt inngrodd respekt for sosialdemokratiet i Norge, særlig blant de eldre. De aller fleste nordmenn støtter den norske velferdsstaten selv om den også har sine vitale feil. Om du ikke liker dette får du endre det via politikk eller flytte, men du vil ikke møte et eneste klassisk liberalistisk land i verden, og det er noe du bare må akseptere uten å konkludere med at hele verden bortsett fra deg selv er hjernevasket. Enten dere liker det eller ikke så har man som en myndig norsk statsborger inngått en kontrakt med staten om å følge statens regler. Når ble denne kontrakten inngått? Når du ble født - frivillig fra din side eller ei. Det er ikke staten du kan skylde på i dette tilfellet, ei heller folket, det var dine foreldre som bestemte seg for å føde deg inn i dette grusomme og skattebelagte landet. Skatt er ikke tyveri Spørs selvfølgelig hvordan man definerer det. Men når det taes penger fra noen med tvang, er det jo tyveri/ran osv. Kan ikke alle sosialister erkjenne at skatt er tvang, men et nødvendig onde? Så kan vi komme videre i debattene. Jeg tror de fleste oppegående mennesker vil si at skatt er tvang, og det på lik linje med tvangen til å følge loven. Diskusjon om hvorvidt skatt er nødvendig er en grei debatt, men å si at det er tyveri når det faktisk er lovpålagt som igjen har skjedd via demokratiske prosesser blir absurd. Det er slik det er i Norge i dag, igjen kan du prøve å endre det via politikk i stedet for å gaule som en unge fordi skatt i det hele tatt eksisterer. Liker du deg ikke i Norge så kan du flytte Er man slave så kan man ta selvmord, så det er ikke tvang. Fantastisk sammenligning. Poenget mitt, er at det fins mye folk med lite peiling der ute. Jeg kom over en facebook gruppe som imot nedleggelsen av lånekassen. Det var et forslag fra frp om å privatisere lånekassen og la private banker få lånene, med en statlig garantiordning. Fra kommentarene på veggen har jo halvparten misforstått hele greia. Folk trudde dem ikke fikk lån lenger. *sukk* Jeg vil tørre å påstå at generell politisk uvitenhet ikke er et fenomen kun utbredt hos folk som ideologisk sett lener mer rødt, dog er den mest sannsynlig mest ubredt på denne siden ettersom denne siden tross alt representerer majoriteten. Det virker som om ordet "privatisering" klinger negativt i ørene til folk som ikke har peiling. Enig. Hadde staten hatt monopol på produksjon og salg av sko, hadde den hjernevaskede massen sikkert protestert på en privatisering av det også. Jeg har fått med meg at du henviser kun til gruppen du selv referer til som sosialister. Selv om vi er enige også på dette poenget vil jeg igjen si at uvitenhet blant folk ikke kun eksisterer hos de som lener mer rødt. Jeg har møtt utallige FRP tilhengere som støtter privatisering i større grad og færre avgifter på diverse varer, hvorav sistnevnte ofte er begrunnet med argumenter som at snus er dyrt. Likeledes ser det ut som folk får et lite forklaringsproblem når jeg spør hvordan de kan rettferdiggjøre lovligheten av alkohol, men ikke narkotika som f.eks. hasj eller andre stoffer. Folk har faen ikke peiling. Når jeg spør folk om hvorfor de mener det om den saken, så får jeg ofte svar at: de har hørt det mange ganger. Eller lest om det i en avis. Etc. Folk tenker ikke selv. Veldig enig. Dette eksisterer forøvrig i bortimot hvert eneste store politiske parti i Norge, med unntak av Unge Venstre. Jeg er ingen ekspert på politikk, men jeg tenker ihvertfall selv. Uten at det muligens ikke er noe du prøver å fremstå som, så opplever jeg at folk som tenker annerledes eller melder religiøst frafall fra DLFs prinisipprogram automatisk er, i deres hode, sosialister og hjernevaksede uten peiling på politikk. Så når jeg surfer rundt på nettet kommer jeg over søppel hele tiden. Jeg prøver å lære meg politikk, jeg prøver å se for argumenter og mot argumenter, men finner aldri disse. De er begravd i masse tankeløst søppel. Kan noen peke meg i riktig retning? Diskutér med Marxisten. Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Her prøver jeg å lære meg litt om politikk, men vasser kun i masse hjernevasket oppgulp og søppel. Har sett på mange av de som argumenterer mot marxisten. Og mye av argumentene er latterlige. F.eks. Flertallet i Norge har bestemt at skatt er bra, derfor er det riktig Ja og hvis flertallet mener det er bra å halshugge kongen så er det også riktig? Enten dere liker det eller ikke så har man som en myndig norsk statsborger inngått en kontrakt med staten om å følge statens regler. Når ble denne kontrakten inngått? Skatt er ikke tyveri Spørs selvfølgelig hvordan man definerer det. Men når det taes penger fra noen med tvang, er det jo tyveri/ran osv. Kan ikke alle sosialister erkjenne at skatt er tvang, men et nødvendig onde? Så kan vi komme videre i debattene. Liker du deg ikke i Norge så kan du flytte Er man slave så kan man ta selvmord, så det er ikke tvang. Den siste er litt på kanten, men prinsippet er det samme. Poenget mitt, er at det fins mye folk med lite peiling der ute. Jeg kom over en facebook gruppe som imot nedleggelsen av lånekassen. Det var et forslag fra frp om å privatisere lånekassen og la private banker få lånene, med en statlig garantiordning. Fra kommentarene på veggen har jo halvparten misforstått hele greia. Folk trudde dem ikke fikk lån lenger. *sukk* Det virker som om ordet "privatisering" klinger negativt i ørene til folk som ikke har peiling. Den private storkapitalen kommer å ødelegger. Hadde staten hatt monopol på produksjon og salg av sko, hadde den hjernevaskede massen sikkert protestert på en privatisering av det også. Likeledes ser det ut som folk får et lite forklaringsproblem når jeg spør hvordan de kan rettferdiggjøre lovligheten av alkohol, men ikke narkotika som f.eks. hasj eller andre stoffer. Folk har faen ikke peiling. Når jeg spør folk om hvorfor de mener det om den saken, så får jeg ofte svar at: de har hørt det mange ganger. Eller lest om det i en avis. Etc. Folk tenker ikke selv. Jeg er ingen ekspert på politikk, men jeg tenker ihvertfall selv. Så når jeg surfer rundt på nettet kommer jeg over søppel hele tiden. Jeg prøver å lære meg politikk, jeg prøver å se for argumenter og mot argumenter, men finner aldri disse. De er begravd i masse tankeløst søppel. Kan noen peke meg i riktig retning? Hallo! Du har rett i at politikk er noe sjele-aktig. Men det er ikke alt- en god politiker er en lystløgner? Ja, du leste rett. Og nå skal du sannelig få lese at det stemmer på en prikk. Les mer: http://bmonline.no/html/stortinget.html Vennligst BmOnline Lenke til kommentar
Marxisten Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 (endret) Bra innlegg! Folk flest er så indoktrinert i sosialdemokratiet at de ikke engang kan forestille seg en samfunn bygget på fred. Les Friedman. Endret 11. februar 2010 av Marxisten Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 (endret) Litt fascinerende hvordan du (Marxisten) i denne tråden sier Chicago og supplyside støtter en interverende stat, altså er de former for keynesiansk økonomi (som du vel mener er ond sosialisme..) mens du her plutselig sier "Les Friedman" som tross alt var en av de ledende i Chicago-skolen.. Endret 11. februar 2010 av the_last_nick_left Lenke til kommentar
Marxisten Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Jeg er heller ikke begeistret for Hitler, men har ingen problemer med å innrømme at han gjorde mye bra for økonomien i Tyskland. 2 Lenke til kommentar
Sondring Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Jeg er heller ikke begeistret for Hitler, men har ingen problemer med å innrømme at han gjorde mye bra for økonomien i Tyskland. Jepp, totalitære styresett får ofte gjennom mange saker. Lenke til kommentar
erlendeg Skrevet 27. desember 2011 Del Skrevet 27. desember 2011 Her prøver jeg å lære meg litt om politikk, men vasser kun i masse hjernevasket oppgulp og søppel. David Allen Rivera - Final Warning "This is definitive proof that political ideologies are nothing more than smoke and mirrors to occupy and distract the masses, while the "elite" follow the pure and undiluted ideology of pure money. Read this and forget Left, Right or Centre in any political considerations, and see how society has been hijacked to such an extent that the only possible solution is to dismantle the system and start all over again - if only that were possible. Sadly, it's not; society is so divided that it's difficult enough to get 2 people to agree on what has just happened on the TV screen in front of them. Try to convince anyone you know of the facts in this book and you will soon see the proof you need of how effective the mass hypnosis has become." Edward L. Bernays - Propaganda (1928) "CHAPTER I ORGANIZING CHAOS THE conscious and intelligent manipulation of the organized habits and opinions of the masses is an important element in democratic society. Those who manipulate this unseen mechanism of society constitute an invisible government which is the true rulingpower of our country. We are governed, our minds are molded, our tastes formed, our ideas suggested, Largely by men we have never heard of." godt sett uten å ha lest, og ja folk er hjernevasket... http://www.youtube.com/watch?v=zLZrc-cJbk4 Lenke til kommentar
sneipen92 Skrevet 27. desember 2011 Del Skrevet 27. desember 2011 Jeg tror dette er mye som går i arv fra foreldre til barn. Feks så ser jeg opp til faren min, og han stemmer Arbeiderpartiet og betaler sin skatt uten å klage. Han jobber som sivil ingeniør og tjener veldig godt. Men han kunne ha tjent mye bedre og går jo i minus mtp skatt og hva han får igjen. jeg lurte ofte på det, hvorfor han synes det var greit å betale så mye. Han sa det var så enkelt som at han likte å tilføre noe til fellesskapet og at skatten han betalte var med på å finansiere min utdannelse, og hvis noen av barna hans skulle havne i uføre så hadde han betalt sitt og at vi da rettferdig kunne kreve vår tilbakbetaling. Det synes jeg står respekt av, skatt var ikke får han noe "tyveri" eller "tvang". Tror det er mange som kunne ønsket seg mer frihet og mindre reguleringer og lovverk, men vi har ingen reelle alternativer til sosialdemokratiet. DLF blir altfor ekstremt for de fleste, vi trenger en mellomting, et parti som Unge-Venstre! Lenke til kommentar
793 Skrevet 27. desember 2011 Del Skrevet 27. desember 2011 Her prøver jeg å lære meg litt om politikk, men vasser kun i masse hjernevasket oppgulp og søppel.Velkommen til et liv av endeløs ergelse og fortvilelse over dine medmenneskers blotte mangel på selvinnsikt og forståelse ovenfor de emnene de påberoper seg råderetten over. Demokratiet, samt de fleste andre rådende tankelærer i dagens samfunn, er bygget på naturmotstridende grunnlag, og vil derfor alltid til å føre til strid med oss selv og de grunnsteinene naturen har skapt oss av. 2 Lenke til kommentar
Lime Canes Skrevet 27. desember 2011 Del Skrevet 27. desember 2011 Så når jeg surfer rundt på nettet kommer jeg over søppel hele tiden. Jeg prøver å lære meg politikk, jeg prøver å se for argumenter og mot argumenter, men finner aldri disse. De er begravd i masse tankeløst søppel. Kan noen peke meg i riktig retning? Nei, ingen kan peke deg i riktig retning. Det er et valg du må gjøre selv. Ingen skal fortelle deg hva du bør tenke og mene, og det er bare politisk korrekt sauegrammatikk som forhindrer deg i å gjøre nettopp dét. Disse sauene, som har tvunget deg inn i en global kultur, er farlige, og jeg vil anbefale (men ikke tvinge!) deg å ta avstand fra dem. Maktpersoner er IKKE kule. 2 Lenke til kommentar
erlendeg Skrevet 27. desember 2011 Del Skrevet 27. desember 2011 Tror det er mange som kunne ønsket seg mer frihet og mindre reguleringer og lovverk, men vi har ingen reelle alternativer til sosialdemokratiet. DLF blir altfor ekstremt for de fleste, vi trenger en mellomting, et parti som Unge-Venstre! Nei vi trenger en real oppvask.. ingen mellomting takk http://www.youtube.com/watch?v=dON5D6Wkprw&feature=related Lenke til kommentar
Populært innlegg Lakus Skrevet 27. desember 2011 Populært innlegg Del Skrevet 27. desember 2011 Beklager, mne jeg får veldig klare vibber av førsteposten din. De samme typene vibber jeg får av dette bildet: 13 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå