oysteinw Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Skjønner at det kanskje er vanskelig å svare med såpass lite info, men har faktisk følt en dalende kurve på denne fronten siden jeg begynte med fast styrketreningsopplegg i begynnelsen av januar (3 dager á 2 timer pr. uke). Kjenner at det er vanskelig å yte maks...noe som er ganske frustrerende når man vil opp og fram! Noen tips om hvor man bør begynne å lete etter "feil"? Lenke til kommentar
Jonas2k Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Hvordan er kostholdet? Sover du nok hver dag? Er du av typen som drikker seg full hver helg? Lenke til kommentar
Knife Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Det er mer mentalt enn fysisk. Du skjooner, hjernen gjoor ALT for aa slippe treningsstudioet. Har foolt det mange ganger selv, er sykt motivert paa bussen, men naar jeg plutselig kommer ditt saa begynner alt aa dale ned. Mentalt. Les boken Bodybuilding Innergame saa skjooner du hva jeg snakker om Engelsk tastatur.... Lenke til kommentar
oysteinw Skrevet 10. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2010 Hvordan er kostholdet? Loggfører ikke hva jeg putter i meg mtp. mengde kalorier, proteiner, karbohydrater osv...men forsøker å spise jevnlig og variert. Spiser minimum 3 måltider om dagen (frokost, lunsj og middag)...men det er kanskje i underkant? Pleier å dytte i meg litt frukt (bananer/epler) og et par never frukt-/nøtteblanding før trening i håp om at dette gir litt ekstra energi. Sover du nok hver dag? Er kanskje ikke flinkest i klassen når det gjelder å legge seg tidlig, men er som regel i seng til senest 2300/2330 og står opp 0600 på hverdagene. I helgene blir det gjerne litt andre tider, men er heller ikke typen som liker å sove bort fridagene (avhenger selvsagt litt av hva som har skjedd kvelden før). Er du av typen som drikker seg full hver helg? Nei, langt der i fra. Av og til selvsagt, men ikke ofte. Lenke til kommentar
oysteinw Skrevet 10. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2010 Det er mer mentalt enn fysisk. Du skjooner, hjernen gjoor ALT for aa slippe treningsstudioet. Kan nok hende du er inne på noe...og at dette skjer litt ubevisst. Opplevde det aldri på samme måte når jeg tidligere drev med innebandy og badminton, men den treningsformen jeg holder på med nå er jo av en litt mer "ensom" art da, siden jeg ikke trener sammen med noen. Lenke til kommentar
TheFighter94 Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Du bør spise 5 ganger om dagen. Det ser ut som du mangler på motivasjonen, det jeg kan anbefale der er å loggføre treningene, og å ta bilder vær 2 uke, du vil nok se forandringer, og det gir veldig mye motivasjon. Noe annet du kan gjøre er jo å se forskjellige filmer som rocky, never back down, beyond the ring o.s.v for å få opp motivasjonen. Og om du hadde syntes det hadde vært bedre å trene med noen, få med deg noen venner, og tren sammen med dem Lenke til kommentar
Knife Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 (endret) Jeg tror ikke at det har noe med kosthold eller søvn ågjøre. Han merker altså at han blir sliten før trening. Bare hjernen din som spiller deg et puss Jeg kunne gjerne skrevet flere sider om hjerne og trening men tar en kjapp oppsummering. Du skjønner, kroppen våres er i en overlevese modus. Alltid. Har du merket at for eksempel hvis du tar hånden oppå en varm styrkejern så vil du ta vekk den med en gang? Fordi smerte er ubehagelig og skaper stress for kroppen, spesielt nervesystemet/hjernen. Kroppen gjør altså hva som helst for å slippe smerte, den vil gå imot deg. Så hva har smerte og trening til felles? Jo trening skaper smerte for kroppen, altså trening stresser (ødeleger) muskler. Som jeg sa, så vil kroppen gjøre alt for å slippe smerte og ubehag. Så derfor føler du deg slapp og energiløs før trening. Fy faen kroppen er en genial maskin Har opplevd det et dusin ganger, det som hjelper alltid er å bare hoppe i det. Når du først begynner så vil du fort glemme det. Ellers 1 uke fri funker også. Noe annet som kanskje hjelper er å finne deg noen å snakke med på treningsstudioet, venner, kjæreste, whatsoever. Endret 10. februar 2010 av Pijus Lenke til kommentar
storken Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Jeg kan kjenne at kroppen er slappere om jeg ikke har spist nok rett og slett. Hvordan treningsmiljøet er har kanskje en liten innvirking også? Jeg vet selv at når det fyres opp rammstein, da får jeg sykt lyst til å ta de tyngste vektene og bare craze helt - men følger et program med stødig progresjon så Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 Er bare å just do it. Og kaffe er undervurdert Lenke til kommentar
Norrøna Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Det er et par ting som slår meg her; overtrent, mangelfullt kosthold og feil trening. Ja, du bør spise tre hovedmåltider, med et par-tre mellommåltider i tillegg. Frukt og grnt kn du som er fysisk aktiv spiseomtrent ubegrenset av, men sørg for at det du spiser inneholder godt med fiber (både uløselig og uløselig), vitaminer og antioksidanter. La hovedmåltidene grunne i gode proteinkilder, umettet fett og ikek minst komplekse karbohydrater. Alt av fullkorn, helkorn, brun ris, brun pasta, kikerter/bønner/linser er supre kilder. Alt for mange som trener kun styrke tenker proteiner, men glemmer at glykogenlagre må fylles opp for å kunne yte maks under trening. Hvis du plutselig har gått fra en tilnærmet sedat levemåte til å trene hardt flere timer i uka, så er det ikke umulig at du viser symptomer på overtrening. To timer per økt er i overkant mye hvis det er snakk om intensiv kvalitetstrening på konstant basis. Jeg ville ha kuttet ned til en drøy time per økt en periode, evt legg om treningen slik at du også får trent minimum en dag utholdenhet. Det er lite gunstig, og lite imponerende, å ha en kropp på 90 kg definert muskulatur, men samtidig ikke ha hjerte eller lunger til å takle 1 km flat mark. Prøv å få i deg lettfordøyelige karbohydrater før trening. Tørka frukt, smudies, nøtter og mørk sjokolade, havresnacks, et par brødskiver med enrgirikt pålegg osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå