Klatt3n Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Hoy gutta! I det siste har jeg hatt en serie av merkelige problemer angående internettilkoblingen min, og jeg skjønner absolutt ikke en dritt av problemet. Det begynte for en liten uke siden da jeg plutselig ble sparket av nettet og ikke klarte å koble meg til igjen på tre dager. Jeg har kabel fra PCen direkte inn i en Altibox fra BKK. Andre PCer i huset, dog kun trådløse, hadde full internettilkobling. På PCen min (med W7-64 OS) fikk jeg oppgitt av nettverkskartet at jeg var tilkobla til flere nettverk; ett hjemmenettverk og ett offentlig, men at ingen av dem hadde nettilgang. Hverken rebooting, troubleshooting eller noe lignende gjorde at jeg fikk internett. Den tredje dagen etter problemene startet kom det tilbake og var hundre prosent stabilt i en uke, frem til i går. Da begynnte det å falle inn og ut, til dels "pulserende" med intervaller på 2-3 sekunder. To sekunder netttilgang, to sekunder ikke, rince and repeat. Dette skjedde ved bruk av internettbaserte spill, både Heroes of Newerth og World of Warcraft. Hvis jeg lukka applikasjonene jeg holdt på med da og gikk tilbake til kun Firefox og MSN og lignende, så forsvant problemene. Håpte det skulle gå over av seg selv om sist, men det ser dog ikke sånn ut denne gangen. Når jeg slo på PCen i dag var det en liten gul trekant over nettverksikonet i høyre hjørne. Igjen viste kartet at jeg var tilkobla to nettverk, selv om jeg kjører kabel. Jeg prøvde å koble Altiboxen opp mot en router og koble PCen inn i routeren (ved kabel) men det gikk ikke. Deretter prøvde jeg å koble opp en laptop mot routeren. Det gikk. Prøvde så koble opp en annen laptop mot routeren ved samme kabel som jeg brukte i min stasjonære PC. Det fungerte det også. Til sist så prøvde jeg å putte kabelen i X360en min. Sist gang problemet skjedde, så ville ikke X360en kobles til nettet når jeg hadde lignende problem med PCen. Da trodde jeg kanskje problemet lå i Altiboxen. Men denne gangen fungerte pokkeren meg Xboxen også. Tilbake i PCen, ingenting funker. Eneste jeg nå ikke har prøvd er å koble PCen opp til et annet nettverk altogether. Dette er fordi jeg ikke har noe skjerm hjemme for øyeblikket, jeg sitter på en 42-tommers TV og den er stres å dra med seg rundtom. Hva er sjansen for at problemet ligger i hovedkortet mitt? Og hva er sjansen for at Altiboxen på en eller annen måte, av en eller annen grunn, har sperret kun min PC, og greier å videreformidle beskjeden om å stenge kun min PC til routeren min? Hvis problemet ligger i hovedkortet, hvordan i all verden kan jeg da komme utenom det? Må jeg skifte hele hovedkortet? Høres ut som jævlig mye stress. Noen? Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Og oppsettet for nettverkskortet ditt er automatisk? Ingen statiske IP-adresser? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå