aiuL Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 Kjøpte meg Dark Age of Camleot og Ekstrapakken Shrouded Isles i dag. Prøve spillet litt, men sliter litt med å finne ut av ting. Lurte på om det var noen som spilte det og ville starte en mann sammen med meg :smile: . Er jo som du sikkert skjønner nybegynner i spillet, men er seriøs :wink: . Hadde vært greit med litt oppstartshjelp hvertfall :-? Lenke til kommentar
Armalite66 Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 Det er en funksjon som heter /advice hvor du får en liste over frivillige hjelpere. De svarer på det meste. (Vær litt tolmodig, er de midt i rvr battle, kan det fort gå 5-10min før de får tid til å svare) Ellers er det bare til å bruke gruppe funksjonen. De fleste lvl 1-25 er newbee's, dessverre, og det er lite hjelp å få fra de, da de litt mer erfarne lvler i guild grupper eller soloer med buffbot. Men sånn er det nå bare, og du trenger grupper for å lvle effektivt. Hvilket realm har du valgt? 2 tips for en hyggelig spill opplevelse: 1 Godta allerede fra begynnelsen av at folk og fe kan "stjele" plassen du dreper mob på. Dette er ikke ulovlig ifølge GOA, bare å stjele pull's er det. Så ikke bli sint, bare fortsett å pull med mindre camp xp, eller finn deg et annet sted. 2 Vet ikke om du har hørt om Barry's World forumet for DAoC, men det er det forumet som blir brukt for de engelske serverene. IKKE BEGYNN Å LES PÅ DETTE FORUMET. Ikke spør hvorfor, bare hold deg vekke fra det Ikke les på amerikanske forumer heller. Og ikke på TL forumer for class'en din. Når jeg tenker meg om, hold deg vekke fra alle forumer som har med DAoC og gjøre, og alle IRC kanaler. Alt nevnte medier gjør er å gjør deg oppmerksom på hvor mange idioter som spiller og hvor mye bugs det er i spillet. Lenke til kommentar
aiuL Skrevet 4. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2003 Hehe... spiller i Midgard Realmen.. Takk for hjelpen, skal ikke lese i noen forum da.. Men hvor finner jeg folk og fe og gruppe med ? Vet du ? Begynte i den landsbyen like utenfor Jordheim.. Lenke til kommentar
Armalite66 Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 Ah, gode gamle midgard.... Generelt hvor folk oppholder seg 1-10 Gotar (Nisse's Cave eller rundt stranden like ved Fort Atla) 10-20 Myrkwood 20-28 Vendo Caves, Muspelheim, Darkness Falls 28-35 Varulhamn, Darkness Falls 35-43 Spindelhalla, Malmohus 43-50 Lair i malmohus elelr spindelhalla På den lille meny stripen oppe til høyre, på den borterse knappen. Velg så "Find" og den lister opp alle som søker gruppe og grupper som søker dine kvalifikasjoner. Du kan også være litt offansiv, da ikke alle grupper bryr seg om å liste opp "looking for group members", ved å feks skrive /who gotar, så sender du en msg til noen på listen nær din lvl og spør om det er plass i gruppen :smile: Lenke til kommentar
djorgen Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Hmmm... Kjøpe DAoC nå.. og ikke vente til SWG? Hva dette forno? Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Hmmm... Kjøpe DAoC nå.. og ikke vente til SWG? Hva dette forno? Jeg har hørt så mye om SWG nå. Mange sier det er veldig kjipt, andre veldig bra. Jeg tror jeg skal ha de fleste store MMORPG-er i tiden fremover, men er ikke sikkert på om jeg skal ha SWG. Dette var da meg, men jeg ville faktisk valgt DAoC istedet. Men det får kritikken vise.. Men det kan jo være han skal ha begge? Lenke til kommentar
djorgen Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Hmmm... Kjøpe DAoC nå.. og ikke vente til SWG? Hva dette forno? Jeg har hørt så mye om SWG nå. Mange sier det er veldig kjipt, andre veldig bra. Jeg tror jeg skal ha de fleste store MMORPG-er i tiden fremover, men er ikke sikkert på om jeg skal ha SWG. Dette var da meg, men jeg ville faktisk valgt DAoC istedet. Men det får kritikken vise.. Men det kan jo være han skal ha begge? Hvorfor velger du DAoC istedet? Har du prøvd SWG? Og du vet at SWG kun er i beta? Lenke til kommentar
NoLimit_^ Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 DAoC var fett når jeg started med det, men ble altfor repetivt for meg, de sier det er fikset i de siste patchene, men gidder ikke snappe kredittkortet til mutra på nytt for å kjøpe en ny måned Menne, swg blir jo ikke som et normalt mmorpg, det handler jo mere bare om det å "bo i Star wars galaksen", sitte å sippe java juice i mos eisly cantina bar å høre på den fete musikken å prate med diverse wookies som stikk innom hele dagen, istedenfor å campe utenfor monstre som gir mye xp Lenke til kommentar
Noooo Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Hehe... spiller i Midgard Realmen.. Takk for hjelpen, skal ikke lese i noen forum da.. Men hvor finner jeg folk og fe og gruppe med ? Vet du ? Begynte i den landsbyen like utenfor Jordheim.. Det lønner seg for deg og finne et nybegynner vennlig guild som kan guide deg igjenom den første tiden. prøv også /who <din level> pluss minus et par lvls å spørre de om dere kan teame (eks. /who 5 7) da får du en liste opp over alle på den levelen. er litt leit og si det men de fleste som spiller daoc har spillt det en god stund nå og "power leveler" eller leveler alts nå og er ikke intressert i nybegynnere. (var i allefall ikke det selv da jeg spillte.) du er vel ca 1 år for sent ute. kommer også litt an på serveren du har starta på prydwen er mere PR (role play) server og mer vennling enn excalibur. prøv og komme i kontakt med noen som har spillt spille endel og er villig til å hjelpe deg på veien, (ingen vits å finne opp kruttet flere ganger). men hva du enn gjør ikke fly rundt og tigg om penger og utstyr. (beggers er hatet i spillet) også spør litt rundt om hvordan du skal spekke karakteren din, ingenting er så ergling som og ende opp med en total gimp. (tror du er norse Warrior eller berserker) hilsen gammal daoc slave som er frigjort Lenke til kommentar
Taggi Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 http://daoc.catacombs.com (god character builder) www.prydwen.net (forum, mest for hib/prydwen, men eneste brukelige forumet) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå