RBW Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 AMD har nå sluppet ATI Radeon HD 5570. Les mer Lenke til kommentar
bjørn roger Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Begynner det ikke å bli nesten litt latterlig - i hvertfall uoversiktlig med alle modellnummerene til ATI nå? Lenke til kommentar
E7ite Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Bjørn Roger, Ati har då utrulig lette modell nummer. Jo lavere tall jo lavere ytelse, grei tommelfinger regel, som forøvrig gjelder i ein viss grad for Nvidia og:)Så framt du ikkje har fulgt så lite med at du trur eit 260/280 kort er dårlige enn eit 8800/9600 pga talla. Lenke til kommentar
finnipinni Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Vel.... Det blir vel litt som at mursteinprodusenten får klage på at han lager for mange typer murstein så det bygges for mange typer hus ? Ikke heeelt, men nesten ? Lenke til kommentar
nogen Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 kommer det til å dukke opp en versjon kalt 5550`og? Lenke til kommentar
Ritualz1 Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Trur Amd/Ati spyr ut kort mens de ikke har konkuranse fra Nvidia. Men Femi blir veldig dyrt iforhold til 5xxx serien. Rett å slett fordi Femi er ca. 50% dyrere å lage (brikken er større, trenger mer strøm osv osv.) Lenke til kommentar
Bulletus Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 ATI bruker nok markedsandelen sin for hva det er verdt ja Samtidig skjelver de litt i buksene for fermi, og kunder som handler skjermkort for over 3000kr - de driter i prisen , de skal ha den beste ytelsen.Tusenlapp i forskjell betyr svært lite for high-end brukere. Konkurransen i middelklassen er mer interessant , det er der kampen ligger mellom ati/Nvidia. Lenke til kommentar
bOMS Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Det jeg leste av test hos anandtech sa at dette kortet er ikke akkurat det beste du kan få, bortsett fra hvis du trenger lavprofil kort. Så virker mest som ett nisje-kort. Men jeg synes det er topp av AMD å lansere som de gjør nå. Tror aldri det har vært så greit og oversiktlig som AMD har det nå. Vel ihvertfall ikke på mange år. Får bare håpe at nVidia kommer seg opp av dødperioden snart, men det kan jo se ut som ytelsen til Fermi blir så det passer med at det er en halv generasjon senere ute. Lenke til kommentar
Nexx Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 og dette korte sikter seg inn på hvem? de som ikke har råd til 5670, og samtidig trenger litt mer kraft enn 5470? hva vil det være i så fall? gleder meg til å se testen av dette iallfall Lenke til kommentar
Flippo Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Det finnes marked for lavprofil-kort hos PC leverandörer som har mange halvsmå mAtx baserte maskiner og et slikt billig kort kan kanskje selge godt til dem? Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Kva med 5830? Skal det komme? Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 900 MHz på minnet som standardDDR3 eller GDDR5?900 Mhz GDDR5 er 3600 Mhz effektivt, så det er en betydelig forskjell, og det er fint om det kan spesifiseres i artikkelen. Det hadde ikke gjort noe å nevnt minnebåndbredden heller (GB/s). Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Greit nok at det bør spesifiseres, men det er vel ingen tvil om at det er DDR3 eller 2? Eller har GDDR5 plutselig blitt grisebillig? Helt uhørt at det er vifte på kortet (om dette er referansedesign), spør du meg, men javel. Jeg har 3000-versjonen av et tilsvarende kort. Skal man bare ha noe å kaste i maskinen for å få bilde ut fungerer småkorta til ATI utmerket. Lenke til kommentar
SVD Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Jeg ville sagt det omvendt men... Når HD5450 kommer med GDDR3, tror du virkelig de ville satt DDR2 minne på HD5570? Tipper det er GDDR5 jeg. Lenke til kommentar
lqpl Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Har det "adaptive vector deinterlacing" mon tro, det hadde jo ikke 5400 serien. Til mpeg2/live-TV så er visst det en fordel (jeg bruker Mediaportal TV) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå