Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Worklog/Showcase 07 Volvo S40 2.0D

-Tommy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal du kjøpe coilovers til den bilen der, så kjøper du ikke billig som jeg gjorde ;) KW eller noe slikt er å anbefale, mens K-sport og D2 (som jeg har) er fy-fy ;) KW ligger vel på mellom 10 og 12k mener jeg.

Ellers: Kanonbra felger! 19" er helt riktig på den bilen..

Endret av rublings
Lenke til kommentar

Hehe, neida, blir det coilovers så blir det sannsynligvis H&R (12000kr) evnt. KW som varier fra 12000 for V1 til 18000kr for V3 (litt heftig kanskje). Selvom jeg må innrømme at K-Sport er litt fristende med tanke på at de koster 6000kr :p

Hvis jeg ikke går for coilovers så sikler jeg litt på Koni FSD kombinert med enten noen H&R fjærer evnt. Eibach. Dette vil da ende på i underkant av 9000kr.

Takk takk :D

Endret av -Tommy
Lenke til kommentar

En bekjent har K-Sport på sin 850. Settet ser ut til å holde god kvalitet, og virker kraftig. Har justering av camber på toppen av demperen. Ganske rått!

Tror han er fornøyd med settet. Han ville ikke hatt det på hvis det ikke leverte.

Endret av ChristR
Lenke til kommentar

En bekjent har K-Sport på sin 850. Settet ser ut til å holde god kvalitet, og virker kraftig. Har justering av camber på toppen av demperen. Ganske rått!

Tror han er fornøyd med settet. Han ville ikke hatt det på hvis det ikke leverte.

Jeg har D2, som er det samme som K-Sport. Settet er greit for pengene, men jeg kjøpte mitt brukt, så det er ikke helt i topp stand. Kan bl.a. ikke stille på stivhet lengre, og mistenker de står på det stiveste :!:

Camberjustering har jeg og, rått :cool:

Problemet er at de er lilla, så sammen med camberjusteringen på fjærbeinstoppen, så er de ikke akkurat deskrè i en evt. kontroll :!:

Lenke til kommentar

Selve kjørekomforten skal visstnok ikke være blant de verste, men har hørt litt forskjellig om kvaliteten, blant annet om dempere som feiler etter bare et par tusen km. Men kanskje det er verdt det når jeg faktisk kan få to sett for sammen prisen av ett H&R sett?

Den Camberjusteringen hjelper ikke meg så mye uansett, alt for lite justering til at jeg kan beholde originale camber armer anyways.

Jeg har D2, som er det samme som K-Sport. Settet er greit for pengene, men jeg kjøpte mitt brukt, så det er ikke helt i topp stand. Kan bl.a. ikke stille på stivhet lengre, og mistenker de står på det stiveste laugh.gif

Camberjustering har jeg og, rått :cool:

Problemet er at de er lilla, så sammen med camberjusteringen på fjærbeinstoppen, så er de ikke akkurat deskrè i en evt. kontroll laugh.gif

Det er garantert på det stiveste ja :p Men K-Sport ferdig momset inn og alt ender på rett i underkant av 7000kr.

K-Sport er faktisk orange da :cool:

Lenke til kommentar

Du har et poeng når du sier at K-Sport ikke er TÜV godkjent. Satser på å få både senk og felg godkjent i vognkort tilslutt. Selve demperen skal visstnok være TÜV Godkjent, men det hjelper visstnok ikke sålenge det ikke er godkjent på aktuell bil.

Lenke til kommentar

Hvordan gikk det med sommerfelgene egentlig? Jeg har et sett strøkne Volution Vs liggende etter jeg kondenmerte XCen. De hadde passet konge på bilen din, direkte bolt-on er de også :D

EDIT: Ser ut til at jeg misset en side :ph34r:, uansett; gratulerer!

Endret av WheelMan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...