Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Worklog/Showcase 07 Volvo S40 2.0D

-Tommy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe, ser den... Men igjen, hvor stor kan slitasje forskjellen egentlig være? Hvis slitasjen hadde vært så stor så hadde de vel ikke kunnet solgt det, hvertfall ikke uten store klagestormer. Må jo si at det frister veldig, spesielt siden den er nesten 7000kr billigere! :hmm:

Lenke til kommentar

Aldri gå for noe som kun øker innsprøytninga! Det er faktisk snakk om motoren din, og om tuninga ikke gjør slik at alle verdiene over hele turtallsregisteret er smoothe, vil det ende i havari til slutt. Det kan fort ende opp i mye mer enn det du "taper" på å kjøpe skikkelig tuning.

Det er en grunn til at man skal være nøye med å mappe biler etter de er modifisert med motor. Uten nøye mapping ender det som regel med dårlig driftssikkerhet.

Følger med her! :)

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar

Joda, du sier jo masse bra der. Men en diesel motor iforhold til en bensin motor har jo ikke noe problem med å kjøre på en tykkere diesel blanding enn normalt.

Anyway, vi får se hva som skjer utover våren. Akkurat nå så håper jeg at subwoofer og senkefjærer kommer til helgen så jeg kan montere de.

Endret av -Tommy
Lenke til kommentar

hehe, spent på den subwooferen jeg :) Blir iallefall stilrent! Ser ut som jeg må bytte reg-reim og vannpumpe i helgen :( Bestilt delene og de kommer imorgen. Ruben sin er jo heller ikke ferdig pga feil boring på "hodet" der reimskiven skal sitte på vannpumpen. Epic. Men surt da :p Var jo nest siste ting som skulle på, men neida. Det var selvfølgelig noe feil der. :p

Ser ut som det blir masse skruing i helgen likevel. Jeg som håpet på en stille fredelig helg.. :p

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ok, lite som har skjedd i det siste. Har hatt en "velfortjent" påskeferie fra skolen nå så har ikke vært hjemme den siste uken. Men forrige fredag så kom både fjærer og subwoofer så blir forhåpentligvis montering iløpet av denne uken :)

Lenke til kommentar

Bakfjærene ble byttet igår! Var ikke så veldig mye høydeforskjell, enda ihvertfall, får se hvordan de blir når jeg har fått noen km på de. Men den ble langt stivere, noe som vi liker :D

Skal se om jeg får tatt noen bilder ikveld.

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Mega turbo?

I wish :dribble:

Felger? Eller kanskje nytt interiør?

Yes sir! Ble ENDELIG et sett med nye sommersko til bilen, nærmere bestemt 19" OZ Superturismo.

Et lite stemningsbilde fra turen, kommer bilder av felgene snart :D

post-100614-0-93868800-1295217817_thumb.jpg

Endret av -Tommy
Lenke til kommentar

Et par kjappe bilder av felgene montert foran. Ser nesten ut som at jeg burde hatt 225 dekk for å fått en liten dekk strekk, menmen, kommer nok til å kjøre denne sesongen på 235. Og nei, bilen ser ikke litt like skitten ut i virkeligheten som blitzen får den til å se ut som :p

dsc0192u.jpg

dsc0194pz.jpg

dsc0193f.jpg

dsc0195vy.jpg

Lenke til kommentar

Mhm, frister veldig! Men da ryker pengene fort :p Er også litt usikker på om jeg ønsker å gå for Coilovers eller nye dempere med noen fjærer som senker 40-50mm, er 20mm senk på den nå på orignale dempere. Noen argumenter for og i mot? Ser jo at du gikk for coil.

Lenke til kommentar

Nye dempere og senkefjærer sitter jo godt, og du får gjerne mye for pengene.

Likevel gir jo coilovers deg muligheten til å få den perfekte høyden, og gir deg også mulighet til å ha forskjellig høyde i ulike situasjoner.

Coilovers trenger ikke å bli spesielt dyrt. Men det er klart at hvis du bruker 6000 på senkefjærer og dempere, får du bedre kjøreegenskaper enn hvis du hadde brukt 6000 på coilovers.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...