Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Worklog/Showcase 07 Volvo S40 2.0D

-Tommy

Anbefalte innlegg

Hei.

Da var den triste vinteren på vei over og med våren og sommeren på god vei så har jeg fått litt forskjellige ideer om hva jeg vil gjøre med bilen. Siden jeg allikavel henger alt for mye her på forumet så tenkte jeg at jeg kunne lage en worklog mens jeg holder på.

Planer så langt:

• Montere bodykit
  • Senkesett
  • Nye felger
  • Montere subwoofer i bagasjerom

Flere ideér?

Team Dynamics Pro Race 1.2:

c30_td4.jpg

Heico Volution X:

CIMG1709.jpg

Volvo Atreus:

P1010688.jpg

Slik ser bilen altså ut nå;

post-100614-1265735264_thumb.jpg

post-100614-1265735276_thumb.jpg

Endret av -Tommy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Midir-felgene er veldig stilig, men blir litt for tynt på S40. På C30 går det akkurat, men selv der er det på grensen. Atreus, derimot, passer perfekt på S40. Biler ser nesten alltid best ut med "innomhus"-felger, altså fra egen produsent, S40 er intet unntak.

De Drag-felgene så ut som en kjip Momo-kopi med bue-form. Lite pent.

Lenke til kommentar

Jo, du har kanskje et poeng der. Prøvde meg litt frem og lagde bilen på volvo.no og må si at det ser ut som at det blir Atreus.

Har ellers hatt en liten prat med Frydenbø som er volvo forhandler her i Bergen og de ønsker 10 000 for hele bodykit ferdig primet, så da må det lakkers og monteres i tillegg, men de kunne ikke gi meg et estimat på lakkering så er det noen her som kan det? Snakket også med de om senking og originalt senkesett kom på 3500,- og da blir bilen senket 20mm både foran og bak.

post-100614-1265816024_thumb.png

Endret av 2mmy91
Lenke til kommentar

Mhm, egentlig meg og. Så venter på et svar på pris nå, føler på meg at dette kommer til å svi temmelig hardt. Er det foresten noen som har erfaring med å kjøre på 18" på de nydelige veiene vi har i Norge? *ironi* Er litt redd for at det kommer til å bli ganske hardt og ubehagelig.

Hehe, takk takk :D

Lenke til kommentar

19" er jo aldri et problem, og du må ha MINIMUM 18" på volvoen ;) Ville gått for noe litt "annerledes" en de vanlige volvofelgene. Tenk å hatt rondell d58 9,5x18 forann og 10x18 bak på volvoen :love: Men uansett, sinnsykt flott bil, NYDELIG farge og gøyalt prosjekt :D Men store felger og finfin senk tror jeg blir flott på bilen ;)

Lenke til kommentar

Hehe, blir nok ikke større enn 18" du. Tilogmed med kun 18" så må jeg sette inn ny bumpgummi og begrensing på styrestaget :p Og da er det 18x7,5! xD

Kan jo ikke akkurat si at Atreu felgene er vanlig da, de aller fleste S40 og V50 ruller jo rundt på de felgene jeg har nå, nemlig Sagitta felgene. Men forstår hva du mener og Rondell felgene er ganske pene! Men tror ikke de hadde passet så bra til S40'en, passer nok bedre på beemeren din ;)

Senk blir det nok, riktignok ikke mer enn 20mm. Men skal bruke bilen om vinteren også, så noe mer enn det så trenger jeg nok ikke brøytebil i gaten lenger ^^

Takk takk, liker spesielt godt at det er en veldig uvanlig farge, her i bergensområdet så finnes det så vidt jeg vet kun en V50 med samme farge :D

Kommer ikke en worklog med 525'en din snart da?

Endret av 2mmy91
Lenke til kommentar

Laget akkurat worklog!!!! :D Hehe :p Derfor kjøper man jo coilovers så justerer man opp om vinteren så slipper man å være brøytebil ;)

post-118681-1266241135_thumb.jpg

HEhe måtte bare :p

Men ville gått for noe litt spesielt jeg, noe ala 19"erne på galanten jeg hadde/har.. :p (bilde kan vises vis noen er interresert :p )

Jeg tror du får på 18" uten noen modifikasjoner jeg ;) Bare å fjerne/modifisere plasten i hjulbuene og ikke svinge så fælt hele tiden :D Blir minst 10 bredt bak på min, med stoooor kant. Dette er det eneste som passer på bmw etter min mening :)

EDIT: Føler meg veldig som ungdom når jeg skriver det jeg skriver.. :roll: Men er ungdom, og ja jeg elsker at ting er litt "harry" :D Men ting skal bli fint og cleant på bmwen, ikke noe harry riegerkits eller wunderbaum her nei.. ;)

Endret av Effectiv
Lenke til kommentar

Hehe, joda. Coilovers hadde jo vært drømmen, men akkurat no så strekker ikke lommeboken til. Har også planer om å holde den så orignal som mulig siden den kanskje må selges til sommeren.

Jeg TRENGER ikke noen modifikasjoner nei for å få 18", det er bare noe man bør ha for å ikke raspe opp innsiden av skjermene og for å ikke slå demperen helt i bunn.

Ellers så vurderer jeg å bytte ut grillen min i en helt svart netting grill, noen meninger om det?

S40V50MetMeshBlk1.jpg?t=1245254817

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...