-Tommy Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 (endret) Hei. Da var den triste vinteren på vei over og med våren og sommeren på god vei så har jeg fått litt forskjellige ideer om hva jeg vil gjøre med bilen. Siden jeg allikavel henger alt for mye her på forumet så tenkte jeg at jeg kunne lage en worklog mens jeg holder på. Planer så langt: Montere bodykit Senkesett Nye felger Montere subwoofer i bagasjerom Flere ideér? Team Dynamics Pro Race 1.2: Heico Volution X: Volvo Atreus: Slik ser bilen altså ut nå; Endret 18. januar 2011 av -Tommy Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 9. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2010 Første problemet mitt er hvilken felger jeg ønsker. Volvo Midir: Volvo Atreus: Hva tycks? Lenke til kommentar
crea Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Av de to så er det helt klart Midir som er favoritten her Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 10. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2010 Er de jeg også heller mot, eneste problemet er at de er en god del tusen dyrere. Noen andre felger du heller ville valgt da? Er helt åpen for innspill. Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Jeg syntes de andre var penere. Hva med Drag DR19? De liker jeg, om de passer din bil vet jeg ikke. Gleder meg uansett til å følge loggen videre. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 10. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2010 Hmm, skulle ikke være lett dette Men må si at jeg ble egentlig litt solgt når jeg så dette bildet, her er også bilen senket litt. Drag DR19 var ikke helt min type felg, liker de enkel og med ikke så alt for mange eiker. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Midir-felgene er veldig stilig, men blir litt for tynt på S40. På C30 går det akkurat, men selv der er det på grensen. Atreus, derimot, passer perfekt på S40. Biler ser nesten alltid best ut med "innomhus"-felger, altså fra egen produsent, S40 er intet unntak. De Drag-felgene så ut som en kjip Momo-kopi med bue-form. Lite pent. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 10. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2010 (endret) Jo, du har kanskje et poeng der. Prøvde meg litt frem og lagde bilen på volvo.no og må si at det ser ut som at det blir Atreus. Har ellers hatt en liten prat med Frydenbø som er volvo forhandler her i Bergen og de ønsker 10 000 for hele bodykit ferdig primet, så da må det lakkers og monteres i tillegg, men de kunne ikke gi meg et estimat på lakkering så er det noen her som kan det? Snakket også med de om senking og originalt senkesett kom på 3500,- og da blir bilen senket 20mm både foran og bak. Endret 10. februar 2010 av 2mmy91 Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 De bildene der gjorde meg bare sikrere i min sak! Uansett, jeg glemte vel å fortelle at det er jaggu flott studentbil du har skaffa deg. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 11. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2010 Mhm, egentlig meg og. Så venter på et svar på pris nå, føler på meg at dette kommer til å svi temmelig hardt. Er det foresten noen som har erfaring med å kjøre på 18" på de nydelige veiene vi har i Norge? *ironi* Er litt redd for at det kommer til å bli ganske hardt og ubehagelig. Hehe, takk takk Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Det spørs vel litt på dekkprofilen..? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 11. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2010 Det gjør det jo. Men rulleomkretsen må jo holdes innenfor +- 5% så det blir jo en del mindre gummi. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 225/40-18 går helt fint hvis du følger litt med Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 11. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2010 Hehe, det høres bra ut. Har ellers fått inn et bud på 6000,- de gamle felgene mine, de som står på bilen på bildet så da ser det ut til at det blir felgkjøp veldig snart. Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 19" er jo aldri et problem, og du må ha MINIMUM 18" på volvoen Ville gått for noe litt "annerledes" en de vanlige volvofelgene. Tenk å hatt rondell d58 9,5x18 forann og 10x18 bak på volvoen Men uansett, sinnsykt flott bil, NYDELIG farge og gøyalt prosjekt Men store felger og finfin senk tror jeg blir flott på bilen Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 15. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2010 (endret) Hehe, blir nok ikke større enn 18" du. Tilogmed med kun 18" så må jeg sette inn ny bumpgummi og begrensing på styrestaget Og da er det 18x7,5! xD Kan jo ikke akkurat si at Atreu felgene er vanlig da, de aller fleste S40 og V50 ruller jo rundt på de felgene jeg har nå, nemlig Sagitta felgene. Men forstår hva du mener og Rondell felgene er ganske pene! Men tror ikke de hadde passet så bra til S40'en, passer nok bedre på beemeren din Senk blir det nok, riktignok ikke mer enn 20mm. Men skal bruke bilen om vinteren også, så noe mer enn det så trenger jeg nok ikke brøytebil i gaten lenger ^^ Takk takk, liker spesielt godt at det er en veldig uvanlig farge, her i bergensområdet så finnes det så vidt jeg vet kun en V50 med samme farge Kommer ikke en worklog med 525'en din snart da? Endret 15. februar 2010 av 2mmy91 Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 (endret) Laget akkurat worklog!!!! Hehe Derfor kjøper man jo coilovers så justerer man opp om vinteren så slipper man å være brøytebil HEhe måtte bare Men ville gått for noe litt spesielt jeg, noe ala 19"erne på galanten jeg hadde/har.. (bilde kan vises vis noen er interresert ) Jeg tror du får på 18" uten noen modifikasjoner jeg Bare å fjerne/modifisere plasten i hjulbuene og ikke svinge så fælt hele tiden Blir minst 10 bredt bak på min, med stoooor kant. Dette er det eneste som passer på bmw etter min mening EDIT: Føler meg veldig som ungdom når jeg skriver det jeg skriver.. Men er ungdom, og ja jeg elsker at ting er litt "harry" Men ting skal bli fint og cleant på bmwen, ikke noe harry riegerkits eller wunderbaum her nei.. Endret 15. februar 2010 av Effectiv Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 15. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2010 Hehe, joda. Coilovers hadde jo vært drømmen, men akkurat no så strekker ikke lommeboken til. Har også planer om å holde den så orignal som mulig siden den kanskje må selges til sommeren. Jeg TRENGER ikke noen modifikasjoner nei for å få 18", det er bare noe man bør ha for å ikke raspe opp innsiden av skjermene og for å ikke slå demperen helt i bunn. Ellers så vurderer jeg å bytte ut grillen min i en helt svart netting grill, noen meninger om det? Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Nei, etter mitt syn ble det en veldig trist snute. Volvologoen hører hjemme i grillen på Volvoer ... Om du absolutt vil bytte kan jeg foreslå R-Line-grillen, men jeg er redd den bare passer modeller etter faceliften. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 15. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2010 Er med på tankegangen din og må si meg litt enig. Men samtidig så synes jeg at den fikk snuten til å virke hakket mer aggresiv. Men det er denne fronten du tenker på? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå