Gå til innhold

Toalettpapir. Hvilken vei skal den EGENTLIG henge?

b-real

Hvilken vei skal den EGENTLIG henge?  

259 stemmer

1. 1. Hvilken vei skal den EGENTLIG henge?

• A!
      225
    • B!
      34

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke at det ikke er en annen diskusjon, men spør Synnøve Finden om hva det heter. Og hun har laget ost i en del år, det skal jeg love deg! Og osten er vel egentlig mer gul enn hvit, er den ikke? Går det egentlig ann å si at noe er _litt_ hvitt? Da er det vel mer grått? Eller gult?

Joda, jeg tror A-måten er enklere i bruk, iallefall for en som er ny i spillet! Det løse toalettrullflaket vil ligge nære deg, men allikevel så langt fra veggen at du slipper å banke hånden inn i veggen hver gang du rekker ut for et nytt sveip, slik dere A-mennesker sier er et stort problem. Man kan også se hvor den stiplete linjen på rullen er.

Men jeg har erfart at man ved bruk av B-metoden lettere kan rive akkurat riktig mengde papir ønskelig for et tørk. Dette gjør B-metoden mer økonomisk og samtidig mest naturvennlig av de to metodene. B-metoden, den grønne metode.

Metoden bør nok først brukes når bruker føler han eller hun har fått nok kroppskontroll og finmotorikk til det. Det er som sagt en litt mer krevende metode. Vanlig alder for tilstrekkelig oppnådd kontroll er i årene etter "Den Motoriske Gullalder", altså i 15-16 årene.

Det er desverre ikke alle som når dette stadiet av selvkontroll.

Samtidig må man, med tanke på at enden på rullen er delvis skjult bak resten av dorullen, eller "dorullkroppen", i større grad bruke venstre hjernehalvdel og den logiske sansen til å kalkulere hvor langt rullen må rulles ut, og når den må kappes.

Kort konkludert: B-metoden trener hjernen, finmotorikken og er miljøvennlig.

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke si meg enig i uttalelsene dine her, altså.

Jeg, som bruker av A-måten i mange Herrens år, klarer meg f.eks. fint med en rull toalettpapir i flere uker, i motsetning til min samboer, som irriterende nok er tilhenger av B-måten, som kan finne på å bruke en rull om dagen. Irriterende nok. Vi har ganske store toalettpapir-utgifter, for å si det sånn. Det hadde kanskje vært enklere å bare montere to holdere, en for hans B-måte og en for min A-måte. Samt gått til innkjøp av hver vår palle med toalettpapir. Jeg hadde hatt nok for flere år fremover, men man skal ikke se bort i fra at han hadde vært tom før året hadde vært omme.

Jeg har uansett null problemer med å bruke en hand eller to hender til å få tak i nok papir (tre "flak" stort sett, om jeg føler meg rik og kostbar, ellers bare to), og brette det og tørke meg. Det være seg om jeg sitter, eller føler meg vågal og gjør som galne mennesker og står. Fordelen med å bruke en hand til nettopp det, er jo at da kan jeg holde boken eller mobilen med den andre og fortsette med det jeg holdt på med før jeg måtte gjøre mitt.

Så jeg tror ikke konklusjonen din holder. Det er nok ganske blandet og kommer an på personen.

Lenke til kommentar
Og Datasmurf: Du sa hvitost. Resten av dine innlegg i denne debatten vil ikke sees på med de seriøse brillene!
Nå er jo faktisk Hvitost det som faktisk er korrekt da, med mindre du snakker om Gulosten fra Synnøve, som er en type hvitost. (slik som Norvegia er en type hvitost)

Sjekk ordboken om du er i tvil. ;)

*edit*

Hvitvin har gul farge. Gulvin?

Gulrot har oransje farge. Oransjerot?

Endret av Slimda
Lenke til kommentar
gulost hvitost
hvit|ost el. kvit~ fellesbetegnelse for osteslag som framstilles ved at fettet og proteinet i ystemelka blir felt ut, f eks gammelost, pultost, gauda og nøkkelost

Jaha ja?

Endret av Slimda
Lenke til kommentar
gulost hvitost
hvit|ost el. kvit~ fellesbetegnelse for osteslag som framstilles ved at fettet og proteinet i ystemelka blir felt ut, f eks gammelost, pultost, gauda og nøkkelost

Jaha ja?

Altså er gulost også korrekt.

Endret av D3f4u17
Lenke til kommentar

A er korrekt. Alt annet hadde vært sjukt..!

Men jeg har erfart at man ved bruk av B-metoden lettere kan rive akkurat riktig mengde papir ønskelig for et tørk. Dette gjør B-metoden mer økonomisk og samtidig mest naturvennlig av de to metodene. B-metoden, den grønne metode.

Men jeg har erfart at man ved bruk av A-metoden lettere kan rive akkurat riktig mengde papir ønskelig for et tørk.

Ord mot ord. Og jeg har rett.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg bruker heller sandpapir

Enn å bruke A som dopapir!

En tøff påstand, vil jeg påstå.

Frister virkelig tanken av sandpapir mot rompehullet ditt mer eller et mykt lag med papir gjør?

Det kan man jo undre seg over...

Jeg, for min egen del, har blitt oppmerksom på å bruke A som min favorittside. Det etter at jeg leste denne tråden.

Før var jeg nok en B mann på dette området, eller tenkte ikke så mye over det.

Nå kjører jeg på med A hver gang jeg har muligheten!!

Endret av Prologue
Lenke til kommentar

Frister virkelig tanken av sandpapir mot rompehullet ditt mer eller et mykt lag med papir gjør?

Mykt? Sikker på at du leste riktig?

Endret av Dark Fire
Lenke til kommentar

HVA er det du insunierer?? Ja, jeg leste riktig. Det er da selvfølgelig bedre med dasspapir enn sandpapir.

Lenke til kommentar

HVA er det du insunierer?? Ja, jeg leste riktig. Det er da selvfølgelig bedre med dasspapir enn sandpapir.

Det jeg lurer på er hvorfor dere kjøper sanddasspapir istedenfor vanlig dasspapir?? Da kan du jo bruke A til du blør i hendene..!

Lenke til kommentar

Det jeg lurer på er hvorfor dere kjøper sanddasspapir istedenfor vanlig dasspapir?? Da kan du jo bruke A til du blør i hendene..!

Jeg kjøper da vel ikke sanddasspapir!!! Nå for tiden bruker jeg First Price. Men digger Lambi!

Lenke til kommentar

Ja, da vil jeg starte med å poengtere at sitatet ditt er ute av sammenheng. Det som ble skrevet var dette:

Her i huset er dopapiret mykere på den ene siden en den andre. Med B blir denne siden ut når man bretter papir.

Og fortsettelsen var det du siterte selv.

Altså sier Gravizt her at den andre siden av papiret ikke er mykt.

Altså er din "mykt dopapir" et feilsitat.

Gravizt åpner ikke opp for debatt om sandpapir er bedre/værre enn forferdelig dopapir, han skriver i simplifisert form at sandpapir er bedre enn dopapiret han bruker når det er snudd "feil vei".

Så lenge det ikke er nevnt noen spesifike detaljer om f.eks hva slags dopapir det er snakk om, kan du ikke vite noe om dopapiret, dermed er også "mykt dopapir" et feilaktig sitat; om det er mykt eller ikke vet du ingenting om, du bare antar at all dopapir er mykt.

For å si noe om billig dopapir selv: om jeg ikke akkurat ville brukt sandpapir heller enn dopapir, funderer jeg over om jeg heller ville brukt skrivepapir (ark) enn First Price dopapir. Dopapiret skader insiden av rumpa så hardt, at selv om jeg prøver å være forsiktig, så ender jeg opp med å blø i blandt :yes:

Ark er da mykere/mere skånsomt i mine øyner (ja, jeg har brukt skrivepapir en eller et par ganger pga manglende/glemt innkjøp av dopapir), men muligens ikke bedre alikevel pga "skarpheten"; vanskelig å brette, "renser" ikke ordentlig, osv.

Lenke til kommentar

Ja, da vil jeg starte med å poengtere at sitatet ditt er ute av sammenheng. Det som ble skrevet var dette:

Her i huset er dopapiret mykere på den ene siden en den andre. Med B blir denne siden ut når man bretter papir.

Og fortsettelsen var det du siterte selv.

Altså sier Gravizt her at den andre siden av papiret ikke er mykt.

Altså er din "mykt dopapir" et feilsitat.

Gravizt åpner ikke opp for debatt om sandpapir er bedre/værre enn forferdelig dopapir, han skriver i simplifisert form at sandpapir er bedre enn dopapiret han bruker når det er snudd "feil vei".

Så lenge det ikke er nevnt noen spesifike detaljer om f.eks hva slags dopapir det er snakk om, kan du ikke vite noe om dopapiret, dermed er også "mykt dopapir" et feilaktig sitat; om det er mykt eller ikke vet du ingenting om, du bare antar at all dopapir er mykt.

For å si noe om billig dopapir selv: om jeg ikke akkurat ville brukt sandpapir heller enn dopapir, funderer jeg over om jeg heller ville brukt skrivepapir (ark) enn First Price dopapir. Dopapiret skader insiden av rumpa så hardt, at selv om jeg prøver å være forsiktig, så ender jeg opp med å blø i blandt :yes:

Ark er da mykere/mere skånsomt i mine øyner (ja, jeg har brukt skrivepapir en eller et par ganger pga manglende/glemt innkjøp av dopapir), men muligens ikke bedre alikevel pga "skarpheten"; vanskelig å brette, "renser" ikke ordentlig, osv.

Har jeg lov til å quote så mye? :ermm: Samma det..

Ok, da "misforstod" jeg kanskje hele sammenhengen.

Jeg vil likevel påstå at vanlig dopapir er MYKERE enn sandpapir. Dopapir; slik du får kjøpt det i butikken, i alle typer, er bedre enn sandpapir.

Skriverpapir istedenfor FP dopapir? Har du noengang fått papercut i rævva? Vil tror det er verre enn å bruke litt First Price i ny og ned.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...