Gå til innhold

Toalettpapir. Hvilken vei skal den EGENTLIG henge?

b-real

Hvilken vei skal den EGENTLIG henge?  

259 stemmer

1. 1. Hvilken vei skal den EGENTLIG henge?

• A!
      225
    • B!
      34

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg stemte A, På B slår man jo hånda i veggen når man skal ha toalett papir, og det er ikke gøy :(

+1

Da har dere nok bare underutviklede motoriske ferdigheter! Jeg greier finfint å stoppe før hånden treffer veggen! :)

XD, Jammen jeg har jo faktisk litt motoriske problemer XD. Men jeg synes det er mye lettere å bare ta den når den henger på utsiden. Lettere å rulle ut litt også.

Lenke til kommentar
Offentlige doholdere henger vel som oftest perpendikulært på veggen? Sånn p.g.a de ofte er industrielle ruller i spesialholdere? :p

Tenkte på de holderne som har "vanlige" doruller. De henger jo enten inn mot veggen eller ut mot veggen. Nå er ikke de like vanlige som de du snakker om, da. =p Men de finnes, og der står det at man skal henge dorullen utover (A).

Lenke til kommentar

Dette har jeg faktisk tenkt en del på, og foretrakk 100% A før og snudde omså fra B hvis jeg var hos noen..

MEN, her er faktisk en faktor som kan veie mer eller mindre enn ren foretrekking; Nemlig en hygienisk faktor!

Når man er ferdig med runde en av tørkingen, og skal hente mer papir (A), så kan man ha bakterier på fingrene som kan sette seg på på papiret under det du tar tak i ved A metoden. Dette blir da dratt med bak og setter seg på vegg/ holder og på papiret som blir dratt rundt. Ved ferdig opphold kan det da være bakterier på papiret som f.eks brukes til å snyte nesen o.l. og det vil fortsette å være pga. det setter seg på flaten bak rullen.

Mens ved B så trekker man rett ned og bort og holder seg kanskje lettere borte fra papir og vegg (særlig med dorullholder pga. papiret er ikke inntil veggen)? Diskuter!

(Er selvfølgelig ikke snakk om store mengdene, og man er stort sett borti både her og der på rullen når et ark ikke henger pent ut og klart til bruk. Og om dette faktisk er nok/ ville være nok til å gi noe smitte av bakterier etc. vet jeg ikke.)

Lenke til kommentar

A! Har bare en slik vanlig toalettpapirholder, så hvis jeg snur den (B) vil jeg komme borti veggen (lite hygienisk).

Edit: Angående dårlig hygiene ved metode A, så tar jeg alltid en runde (ca) med toalettpapir og kaster den i toalettet, spesielt hvis jeg skal snyte meg. Tar tak litt bak rullen og "drar" ned noen "lapper" og så river de av.

Endret av SoapyAsHell
Lenke til kommentar
A! Har bare en slik vanlig toalettpapirholder, så hvis jeg snur den (B) vil jeg komme borti veggen (lite hygienisk).

Fordi det er bakterier på veggen som kan komme nær stumpen din, eller fordi alle bæsjepartiklene du på en eller annen måte får på baksiden av fingrene dine kommer nær veggen? :hmm:

Lenke til kommentar
A, herregud. Trodde bare folk hang det andre veien ved uhell og var for late til å gjøre noe med det.

Trodde jeg og, trodde ikke folk gjorde det med viten og vilje.

Stemmer på A selvfølgelig, fordrar ikke at folk snur det andre veien, men om noen har snudd den feil gidder jeg ikke snu den.

Lenke til kommentar

Fordi det er bakterier på veggen som kan komme nær stumpen din, eller fordi alle bæsjepartiklene du på en eller annen måte får på baksiden av fingrene dine kommer nær veggen? :hmm:

Toalettet i min etasje er gjestetoalettet, jeg stoler ikke på folk når det kommer til hygiene :p Og det er umuligt å få tak i papiret når det ligger mot veggen.

Lenke til kommentar

Var nettopp på toalettet. Jeg så på dopapiret og LO høyt med tanken på at det faktisk fins folk der ute som foretrekker B.

Jeg er B-tilhenger :)

Husker ikke helt hvorfor, jeg må nesten tilbake på potta for å sjekke, men jeg trodde det hadde noe med hvordan papiret blir rivd av, kanskje hvor lett det er å rive eller noe.

Eller at det er lettere å dra i papirrullen.. Det tror jeg forresten det kan være. Nei, nå ble jeg usikker :ermm:

Men jeg er ganske sikker på at jeg er en sær liten B-er.

Tok du'n? :thumbup:

Dette gjør jeg også. Jeg drar av kanskje 1-2 "runder" med rull, og så bruker jeg disse til symbolsk tørking rundt doskålen (selv om den ser aldri så ren ut)

Dette gjør jeg på offentlige toaletter.

Edit: kom på det!

Det er spesielt når rullen er ny, altså stor, og det er vanskelig å "rulle ut"! Da er det veldig mye bedre med B, hvor den rulles ut uten problemer, og A blir veldig irriterende.

Endret av Dark Fire
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...