Gå til innhold

Sony-folk: Erfaringer med SAL-2875?

Anbefalte innlegg

Har hatt lyst på en SAL-2875 fra Sony en stund nå. Det jeg synes er litt merkelig er at jeg ikke finner noe særlig med erfaringer med dette objektivet. Slik jeg har forstått det er dette en linse som ofte leveres i kit med Alpha 850 - noe som tilsier at det burde være en del erfaringer der ute(?).

Ser også det at svært få nettbutikker har dette objektivet i sitt sortement. Sony er en av de få som faktisk fører dette og det er ingenting å finne på bruktmarkedet. Noen som vet hvorfor dette er et så lite "kjent" objektiv?

På forhånd takk for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-83883

Du finner litt info, samt linker til tester hos Dyxum

Tamron SP AF 28-75 F2.8 XR Di LD Aspherical IF er samme objektiv, bare uten SSM. Dette tror jeg er litt av årsaken til at SAL-2875 er relativt lite utbredt. Utenom det har jeg ingen teorier om hvorfor vi ikke ser mer til dette objektivet.

Lenke til kommentar

Takk for svar :)

Ja, jeg har kikket på dyxum, og også lest testene det linkes til. Synes dog det er litt rart at ingen brukere har skrevet anmeldelser om objektivet. Så er det selvfølgelig Tamron sin modell som man må vurdere i stedet.

Lenke til kommentar

Beklager at jeg bumper denne tråden, men jeg kom på et spørsmål: Nå sitter jeg med et APS-C kamera (Alpha 550) og må jo regne med crop-faktor om jeg kjøper et objektiv beregnet for FF. Hvordan tenker dere andre med APS-C-kameraer: Bør man kjøpe FF-objektiver for å tenke litt på fremtiden, eller holde seg til crop og regne med å måtte legge en del penger i optikk når tiden en gang kommer for å bytte ut kameraet til fordel for FF? Om man skal kjøpe FF-optikk til APS-C så er det nesten umulig å få noe særlig vidvinkel. På en annen side så er det ofte FF-optikk får bedre kritikk virker det som...

Lenke til kommentar

Per nå: Ja. Jeg har ikke planer om å bytte over til FF med det første. Men i tråder hvor følg har et system og vurderer et nytt kamera fra en annen produsent så får brukeren svaret: "husk at hvis du har mye utstyr er det dyrt å bytte til et annet system". Dette blir jo også litt av problemet om du har mye optikk til et APS-C, kamera og i fremtiden skal kjøpe FF. Nei, nå tenker jeg for mye her :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...