kaieivindm Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Hei, Jeg er på utkikk etter et kabinett som kan tilfredsstille mine krav. Da jeg har ikke har holdt meg oppdatert på denne fronten på en god stund trenger jeg noe hjelp. Følgende utstyr som skal inn i et nytt kabinett. CPU : E7400 2.8GHz vil bli oppgradert til i5 750 snart HK : P5q PRO vil også snart bli oppgradert RAM : 4GB Kingston DDR2 vil også bli oppgradert PSU : Chieftec 650w Modulær (som blåser varme inni kabinettet) Skjermkort : 2xHD5770 i CrossfireX Kabinett : Aopen (møkka greier som jeg fikk tak i) som skal ut snarest! Som dere ser, blåser PSU varme inn i kabinettet mitt. Dette har resultert i at CPUen min idle er rundt 40 grader, og opp mot 60 på load. Skjermkortene som er et stykke unna, holder idle på 50 og mot 70+ under load. Dermed er dette en god ovn å varme seg på. Hvilket kabinett kan dere anbefale? Husk jeg må ha plass til 2x skjermkort og håndtere PSU som blåser varm luft inn i kabinettet. Har en harddisk i, og en dvd-brenner. Cpuen kjører på STOCK cooler, ny cpu vil få en bedre vifte. Vet dette ikke er rette plassen for PSU spm, men prøver meg. Ville dere sagt at PSUEn min ikke er god nok for 2x 5770? Den har 4x 12v 18A. Link : http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...px?plid=134083# Hardware test : http://www.hardware.no/artikler/chieftec_s...ies_650_w/68223 På forhånd takk Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 CM 690 advance er et bra valg.. MYE for pengene her Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Jeg vil anbefale alt i fra Lian Li, beste kabinenettene jeg noensinne har hatt. Lenke til kommentar
kaieivindm Skrevet 9. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2010 Alt i fra LianLi var nå vel å ta litt i? Jeg forstår de har gode kabinetter, men alt kan vel ikke være like godt. Ingen som har kommentert luften som blåses inn i kabinettet? Har dette noe å si om det er plassert i toppen eller bunnen f.eks? I mitt hode vil dette enten påvirke CPU eller skjermkort i høygrad. Det CM 690 kabinettet, er det dette som ble teste i går hos hardware.no? Lenke til kommentar
Adjin Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Uten å være en ekspert vil jeg anta at det er best å ha luftintak lavt og uttak høyt da varm luft stiger. er også en god ide å ha mer luft som blåses inn i kabinettet enn det blåses ut samt støvfilter forran luftinntaket da dette skaper overtrykk og hindrer at støv kommer inn igjennom tilfeldige sprekker. Lenke til kommentar
kaieivindm Skrevet 3. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2010 CM II Advanced kabinettet har hull så jeg kan la PSUen føre luft ut under kabinettet? Eller går denne inn og blåser rett på skjermkortene? For det er mitt problem i dag, at PSUen blåser rett ned i CPU viften, og stock cooler er crap. Dermed viser det seg at idle på min er rundt 40-42 grader. Som er NOKSÅ høyere enn det den skal være. Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Vet dette ikke er rette plassen for PSU spm, men prøver meg. Ville dere sagt at PSUEn min ikke er god nok for 2x 5770? Den har 4x 12v 18A. Link : http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...px?plid=134083# Hardware test : http://www.hardware.no/artikler/chieftec_s...ies_650_w/68223 Ja, strømforsyninga di skal holde i lange baner. Den kan gi inntil 625W på 12V-linjene samlet i følge lenka. CM II Advanced kabinettet har hull så jeg kan la PSUen føre luft ut under kabinettet? Eller går denne inn og blåser rett på skjermkortene? For det er mitt problem i dag, at PSUen blåser rett ned i CPU viften, og stock cooler er crap. Dermed viser det seg at idle på min er rundt 40-42 grader. Som er NOKSÅ høyere enn det den skal være. De fleste strømforsyninger blåser lufta ut av kabinettet ikke inn. Lenke til kommentar
Lnik Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 DETTE kabinettet er (ifølge meg) det beste mid-tower kabinettet. God luftflyt, ser stilig ut, og har mange vifter. Den strømforsyningen er jo ikke dårlig den? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå