greygenic Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 (endret) Nå begynner jeg å bli bra irritert på meg selv. Historie: Opprinnelig ønsket jeg meg en iPhone, men disse er altfor dyre, spesielt om man vil ha en med litt ekstra lagringsplass. Jeg begynte derfor å se gjennom-, og følge med på alt av brukttelefoner (kun smartphones), lagt ut på FINN og QXL. Dette brukte jeg faktisk hele januar på, og selvsagt fant jeg mange, men prisen stod aldri i stil med den graden av slitasje den og den telefonen hadde. Derfor begynte jeg så å titte på smarttelefoner generelt, og fant etter hvert en HTC Touch HD, til 1400 kr, som jeg så kjøpte, og det skulle så være enden på hele denne (tøyse)visa. Og telefonen var forsåvidt fin den, viktigst av alt var skjermen ripefri og fin, 3,5 minijack-en fungerte, batteriet var OK, minnekortet fungerte, GPS-en fungerte, o.s.v. Det eneste (store minuset) var at bakdekselet, og ellers det man ser av frontdekselet såg ut til å ha blitt tygd på litt, og ellers ligget mye på rue overflater. Og selvsagt, selvsagt klarte jeg ikke å la dette gå, og jeg bestemte meg derfor for å bestille et nytt bakdeksel fra mytrendyphone. Men, rett før jeg skulle bekrefte ordren (etter å ha lagt merke til at de også hadde frontdeksel), bestemte jeg meg for å også bestille frontdekselet... Det gikk så et par dager, dekslene kom, og jeg satte igang med arbeidet. Jeg merket så at det ikke skulle være så enkelt å få byttet det j..... frontdekselet som jeg hadde håpet på. Og stadig mer irritert, og utålmodig, presterte jeg derfor å skade både glasset som sitter utenpå, og selve touch screen-saken...jippi... Nå har riktignok mytrendyphone alle deler (de kommer vel på lager før eller senere), og jeg er sikker på at jeg skal klare å få sammen igjen telefonen, siden jeg nå har studert de gamle delene. Men, det viser seg jo at denne telefonen blir noe dyrere det jeg først hadde regnet med, faktisk rett over 3100 kr (telefonen + deler + frakt + toll). Og det er det som irriterer meg så grenseløst, at jeg ikke lot det være. Med 3100 kr kunne jeg jo likeså ha kjøpt en velfungerende og fin-, men brukt iPhone, kanskje også med 16 GB. Jeg er en idiot, idiot, idiot. Så nå prøver jeg å få meg selv til å innse at 3000 kr for en blank og fin HTC Touch HD, med 16 GB, slettes ikke er så verst, spesielt ikke når den blir helt ripefri, og alt fungerer ved den. Og dessuten at folk flest ofte bruker mye mer enn 3000 kr på å anskaffe seg en ny mobiltelefon, men dette er liten trøst. Derfor tenkte jeg at jeg skulle spørre andre: Hvor stort er budsjettet DITT, når du skal ha ny telefon? (OBS! Kun smarttelefoner, brukte eller nye). Endret: Jeg har nå funnet ut at jeg kan tjene inn igjen 1000 kr ved å ikke handle mat for de neste 11 dagene, jeg spiser heller vrælet som ligger i fryseboksen (og som jeg ellers ikke ville ha spist). Endret 9. februar 2010 av greygenic Lenke til kommentar
aklla Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 personlig tar jeg den feteste mobilen jeg har lyst på når jeg skal ha ny mobil, uavhengig av prisen. "kjøpte" HTC HD når den var ny, det var vel rundt 4500-5000 for den da... sikler på HTC HD2 nå, men må vente litt. forresten, kjip historie, men frakt og toll burde du ha tenkt på før du kjøpte den. Lenke til kommentar
greygenic Skrevet 9. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2010 [...]frakt og toll burde du ha tenkt på før du kjøpte den. Frakt og toll er det kun på delene, ikke telefonen. Lenke til kommentar
Sigurdl Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Selv vil jeg si at ja, det var ganske idiotisk gjort. Å innbille deg noe som ikke stemmer pleier ver ganske vanskelig. Lenke til kommentar
Riot™ Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 I 2009 brukte jeg sirka 50,000kr på nye mobiler. Lenke til kommentar
greygenic Skrevet 9. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2010 Selv vil jeg si at ja, det var ganske idiotisk gjort. Å innbille deg noe som ikke stemmer pleier ver ganske vanskelig. Jeg er fullt klar over at det var idiotisk (etterpåklokskapen lenge leve). Men jeg har da ikke innbilt meg slitasjen på telefonen..., den er høyst reell. Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Vanlighvis= kanskje 2500 til 300 kroner Men= oppdaget nexus one, så da ble det 4500,- Og jeg skal snart bestille invisibleSHIELD også da ^^ Lenke til kommentar
fnats Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Så mye som en iPhone koster :-). Lenke til kommentar
HTC Nyheter Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Kjøper den beste på markede ca, en gang i året. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå