InstanZ Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 (endret) Alt virker som det er ok da, men er litt usikker bare.. Nesten ny, gått 57000km Har opplevd det 2 ganger, at vidusviskeren bak skrurs seg på når det har snøvet mye, og når jeg trekker spaken mot meg så skrur den seg ikke av. Jeg kjørte igjennom en lang tunell idag, fikk vekk alt som heter snø og sørpe, og da sluttet vindusviskeren å viske ruten bak. Og funket som den skulle.. Altså da skrudde den seg på og av ettersom jeg trykkte spaken bak eller frem. Er det noe slags regnsensoren (er ikke sikker på om det er d) som liksom detekterer snø vann/snø på ruten? Eller frostskader der og da ? Endret 9. februar 2010 av InstanZ Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Jeg tror vel ikke det er noen regnsensor der bak.... Men jeg vet vertfall at noen vindusviskere bak begynner og gå når man setter bilen i revers... Dette tror jeg dog kan slås av via kjørekomputeren, hvis jeg ikke tar helt feil....? Lenke til kommentar
InstanZ Skrevet 9. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2010 Jeg tror vel ikke det er noen regnsensor der bak....Men jeg vet vertfall at noen vindusviskere bak begynner og gå når man setter bilen i revers... Dette tror jeg dog kan slås av via kjørekomputeren, hvis jeg ikke tar helt feil....? Skal sjekke. Kom med flere innspill Lenke til kommentar
stresslessen Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Mange biler har to moduser for viskeren bak, en hvor den går kontinuerlig og en hvor den tar pauser mellom hvert "visk", kan hende den står i sistnevnte modus? Er vel og heller tvilsomt med regnsensor bak, har ikke hørt om det før.. Men alt er jo mulig Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Er iallefall regnsensor på nyere mitsubishier bak. Ala lancer sportback og outlander Kan jo være at det er det. Btw man må sette viskeren i en viss posisjon for at den skal bruke regnsensoren Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå