Kristian. Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Hei folkens! Har en gammel Rackserver som jeg skulle innstallert server 2008 på. Da jeg kun har DVD installasjonsfila, og serveren kun leser CD'er, er jeg ganske usikker på hvordan jeg kan løse det... Ene løsningen jeg tror kan fungere, er og finne et program som lar med starte fra en ISO fil på et annet sted på nettverket. (PXE BOOT). Noen som vet hvordan jeg kan gjennomføre dette? Lenke til kommentar
3rd_SQD Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Hei folkens! Har en gammel Rackserver som jeg skulle innstallert server 2008 på. Da jeg kun har DVD installasjonsfila, og serveren kun leser CD'er, er jeg ganske usikker på hvordan jeg kan løse det... Ene løsningen jeg tror kan fungere, er og finne et program som lar med starte fra en ISO fil på et annet sted på nettverket. (PXE BOOT). Noen som vet hvordan jeg kan gjennomføre dette? Bruke et program som dette? http://www.undisker.com/products/undisker/index.html Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Hva slags server? Lenke til kommentar
Kristian. Skrevet 9. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2010 HP ProLiant 360. En par år gammel server... Lenke til kommentar
StormKnight Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Kjøp en USB DVDrom Utrolig kjekt å ha da noen nyere servere leveres uten dvdrom så man må bruke PXE eller USB DVDrom Lenke til kommentar
Kristian. Skrevet 9. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2010 Trenger det kun denne ene gangen til en skoleoppgave. Så USB CDROM er uaktuelt. Lenke til kommentar
StormKnight Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Du kan jo også legge windows 2008 media på en USB stick, så gjøre den bootbar. De fleste servere jeg har jobbet med støtter USBboot. Lenke til kommentar
Kristian. Skrevet 9. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2010 Du kan jo også legge windows 2008 media på en USB stick, så gjøre den bootbar. De fleste servere jeg har jobbet med støtter USBboot. Det er forsøkt for lenge siden... Den støtter ikke Boot fra USB. Men selvom det ikke støtter det, er det mulighet for at den støtter boot fra USB CD ROM? Mulig jeg kan låne noe sånt nede hos IT... Lenke til kommentar
Kristian. Skrevet 9. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2010 Akkurat fått det endelig bekreftet fra IT, at de ikke har noen USB CD ROM nå... Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Lån en DVD-rom fra en annen server (ikke USB) og sett inn istedet for CD-ROM'en? Burde være standard interface. Forutsetter at man har flere servere. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Vet ikke helt om HP støtter det native, eller om det krever en ekstra lisenskost for funksjonalitet, men boksen har i hvert fall et iLOM-nettverkskort til management. Kan hende du kan mounte ISO-fil fra maskinen/laptopen du sitter på, eller du mounter DVD-ROMen derfra direkte, via iLOM-grensesnittet. Lenke til kommentar
Kristian. Skrevet 9. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2010 Har kun en server.. Det er heller ikke noe ledig IDE på hovedkortet.. Hadde vært så sykt glad for og få til dette her.. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Er det diskettstasjon på maskina, kan du vel legge bootfila der? Men har du ikke det heller, så er vel å få lånt en vanlig dvd rom det enkleste. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Google: Install windows network http://www.overclock.net/networking-securi...er-network.html Har brukt den guiden før, funker fjell. (Jeg koblet pcene sammen med en krysset kabel, og ingen av dem var koblet på noe annet nettverk/internet under "operasjonen") Lenke til kommentar
Kristian. Skrevet 9. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2010 Da må det prøves... Kommer med en tilbakemelding etterpå Lenke til kommentar
Kristian. Skrevet 10. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2010 Den guidenj fungerte heller dårlig.. Kom til boot, og var inne i CMD. Men serveren fikk ikke kontakt med den delte CDROMen.. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Den fungerer helt utmerket, men det er noen små detaljer som er veldig lette å gjøre feil på. Du har satt på sharing på cd-romen? Lenke til kommentar
Kristian. Skrevet 10. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2010 Ja, ser ut som den feiler på kommandoene i CMD på serveren... Sitter og prøver nå og.. Snat brukt 10 timer på dette her Så vil snart ha det til og fungere... Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 .. boksen har i hvert fall et iLOM-nettverkskort til management. Kan hende du kan mounte ISO-fil fra maskinen/laptopen du sitter på, eller du mounter DVD-ROMen derfra direkte, via iLOM-grensesnittet. Støtter denne. Hvilken utgave er serveren, G2, G3, G4, G5 ? Lenke til kommentar
Kristian. Skrevet 11. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2010 G3... jeg har ikke peiling på iLo, så dette må dere forklare litt nermere.. Den har iLo kort bak, og en knapp forran med UID (?). vet ikke om de har noe med hverandre og gjøre? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå