Grizzler Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Hei, Vet noen sånn ca hva jeg kan forvente av å få lønn for å jobbe som Customer Support innen IT i Utlandet? Tenker da stillinger på som å jobbe hos IBM som support gjennom telefon til Engelske og Norske kunder. Sitter på en slags førstelinje support stilling akkurat nå i Norge, tjener 159 kr timen. Vet jeg kommer sikkert til å tjene mindre en det, men er det mye? Feks denne stillingen er i Dublin, og de lever billigere men de tjener vel sikkert en god del mindre også? Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Etter kva eg har hørt og sett av diskusjoner tidlegare så har det vore rævva betalt og dårlige arbeidsvilkår + lange dager. Om ein har andre mål med å jobbe i utlandet ein periode , kan nok det vere ein fin ting. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 (endret) i utlandet ligger lønna på 110 kr i timen, jevnt over i hele verden neida, det er veldig vanskelig å si da utlandet er ganske stort og det er veldig mye variasjon. ser på andre ca like stillinger i dublin, de ligger på 25.000 - 30.000 euro(200.000 - 240.000kr) i året, eller 100-123kr pr time. det er umulig å gi noe pekepin på hva supportlønna ligger på i resten av verden, men pr by/land er det mulig Endret 9. februar 2010 av aklla Lenke til kommentar
Grizzler Skrevet 9. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2010 Det var kanskje ikke sååå gale, men har jo litt gjeld fra før som jeg må ta vare på... Er Irland samme som UK? Der ca alt er halve prisen i forhold til Norge? Lenke til kommentar
ExibeR Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Heisann, har selv søkt jobb hos IBM i Dublin. Lønnen blir på 22.000Euro i året, ca 180.000 kroner. Har lest litt rundt på diverse forum, og ser at det er veldig blandede meninger om jobb hos IBM i Dublin. Det ryktes at man blir behandlet som dritt, og man blir kjeftet på av både kunder, teamleder og sjefene. Man jobber ofte overtid, som selvfølgelig er ubetalt. Har også lest at noen har hatt en flott tid hos IBM i Dublin, så jeg leter etter litt flere personer som har jobbet der, og hentet erfaringer. Lenke til kommentar
Grizzler Skrevet 16. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2010 Fikk heldgivis fast jobb her i Norge denne uken (Jippi!) . Men etter ha lest diverse på forumet som eks denne bloggen : http://lindrupsen.net/2007/16/08/support-j...ading-nei-takk/ Så tror jeg hadde droppet å søke der glatt.. Lenke til kommentar
ExibeR Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Jeg har et intervju med Manpower Dublin i dag, og intervju fra IBM på fredag. Men er i sterkt tvil om å ta denne jobben, ettersom andre har hadd både gode og dårlige erfaringer. Jeg ble ringt opp tidligere i dag med resultatene fra testene, og fikk vite at de var imponerende. Men må også tenke på at jeg er 19 år, og dette hadde vært en go start på å få en fot innenfor. Hm.. tror det er litt teamavgengig det der. Sitter selv med samme stilling bare mot en norsk bank. her er det godt humør, godt samarbeid, hyggelige kollegaer, teamleadere og managers. Er det kø så drar alle mann i samme retning og selv om teamleaderen kommer og sier det er kø, så oppfattes det kun som pushing på de som ennå ikke har gått i avail. Ja det var endel rot med manpower i starten, men man må ta høyde for at å flytte til et annet land krever litt kapital i bakhånd, da det tar tid å settle in. Så jeg stortrives i jobben, har det helt ok i Dublin (de ligger jo minst 10 år tilbake i utvikling her i landet.), men gleder meg til å flytte hjem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå