Gå til innhold

Customer Support i Utlandet - lønn?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Vet noen sånn ca hva jeg kan forvente av å få lønn for å jobbe som Customer Support innen IT i Utlandet? Tenker da stillinger på som å jobbe hos IBM som support gjennom telefon til Engelske og Norske kunder.

 

Sitter på en slags førstelinje support stilling akkurat nå i Norge, tjener 159 kr timen. Vet jeg kommer sikkert til å tjene mindre en det, men er det mye? Feks denne stillingen er i Dublin, og de lever billigere men de tjener vel sikkert en god del mindre også?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

i utlandet ligger lønna på 110 kr i timen, jevnt over i hele verden :p

neida, det er veldig vanskelig å si da utlandet er ganske stort og det er veldig mye variasjon.

ser på andre ca like stillinger i dublin, de ligger på 25.000 - 30.000 euro(200.000 - 240.000kr) i året, eller 100-123kr pr time.

 

det er umulig å gi noe pekepin på hva supportlønna ligger på i resten av verden, men pr by/land er det mulig :)

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Heisann,

 

har selv søkt jobb hos IBM i Dublin. Lønnen blir på 22.000Euro i året, ca 180.000 kroner.

Har lest litt rundt på diverse forum, og ser at det er veldig blandede meninger om

jobb hos IBM i Dublin.

 

Det ryktes at man blir behandlet som dritt, og man blir kjeftet på av både kunder,

teamleder og sjefene. Man jobber ofte overtid, som selvfølgelig er ubetalt.

Har også lest at noen har hatt en flott tid hos IBM i Dublin, så jeg

leter etter litt flere personer som har jobbet der, og hentet erfaringer.

Lenke til kommentar

Jeg har et intervju med Manpower Dublin i dag, og intervju fra IBM på fredag. Men er i sterkt tvil om å ta denne jobben, ettersom andre har hadd både gode og dårlige erfaringer.

Jeg ble ringt opp tidligere i dag med resultatene fra testene, og fikk vite at de var imponerende.

 

Men må også tenke på at jeg er 19 år, og dette hadde vært en go start på å få en fot innenfor.

 

Hm.. tror det er litt teamavgengig det der. Sitter selv med samme stilling bare mot en norsk bank. her er det godt humør, godt samarbeid, hyggelige kollegaer, teamleadere og managers. Er det kø så drar alle mann i samme retning og selv om teamleaderen kommer og sier det er kø, så oppfattes det kun som pushing på de som ennå ikke har gått i avail. Ja det var endel rot med manpower i starten, men man må ta høyde for at å flytte til et annet land krever litt kapital i bakhånd, da det tar tid å settle in.

 

Så jeg stortrives i jobben, har det helt ok i Dublin (de ligger jo minst 10 år tilbake i utvikling her i landet.), men gleder meg til å flytte hjem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...