diabloz Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Hei Jeg Har et stort projekt med en bil jeg bygger i forbinnelse med dette skal jeg bygge en pc i bilen Har endel spørsmål som jeg håper jeg kan få svar på her. Hovedkortet Må ha 7.1(5.1) lydkort, innebygd skjermkort med mulighet for å koble på enten S-video eller Gul (rca?) plug. 1gb ram 250-1tb hardisk prossessor nok til å kjøre filmer, høre på musikk så spørsmålene mine er hva slags hovedkort er egnet? hvordan få strøm på den fra bilen? hvordan få den til å tåle fuktighet/kulde? finnes det overganger for skjermkorte fra Vga/dvi/hdmi til s-video/rca Plassen i bilen til dette er ytterst liten. så må bygge kabinett til dette selv regner jeg med Kommer også til å bli rimelig bra med vibrasjoner i bilen O_o eller har noen no tips om dette også? prøvde å søke gjennom forum men fant ikke noen annen tråd om dette Thomas Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Atom 330 med nvidia ION, eller om du bruker litt mer så skaffer du nvidia ION mITX med LGA775 sokkel og PCIe x16 spor ...... Lenke til kommentar
aklla Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 (endret) SSD disk er å anbefalle til OS ihvertfall(helst bare SSD) jeg har hørt om andre som har hatt problemer med vanlige disker i kulden, at de ikke starter opp. viberasjoner er heller ikke veldig bra for standard disker, da MÅ du ihvertfall ha en bra viberasjonsdemper. og hva med å kjøpe en ferdig pc, som ASUS Eee Box? om 5.1 lyd: A second 3.5mm jack is present to connect your speakers. Asus has included an S/PDIF adapter as well. You will be able to connect higher end audio equipments, such as a home theater 5.1 sound system. hvilken bil skal du bygge det inn i? bare for å ilustrere størrelsen, den er veldig liten.: hvordan få strøm på den fra bilen? flere alternativer(økende vansklighetsgrad): 1. du strekker kabel direkte til batteriet(MED sikring). 2. du strekker via tenningen, så pc`n kun får strøm når bilen er på. 3. du kobler slik at pc`n slår seg på når du starter bilen. hvordan få den til å tåle fuktighet/kulde? kulde er ikke ett direkte problem utenom diskene, kondens og generell fuktighet kan bli ett problem, har desverre ingen supre løsninger her, men kanskje isolere godt samt ha en fuktsluker i bilen? finnes det overganger for skjermkorte fra Vga/dvi/hdmi til s-video/rca? skal vel ikke være noe problem å få til dette. Endret 9. februar 2010 av aklla Lenke til kommentar
diabloz Skrevet 9. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2010 den så jo bra ut, en toyota celica skal jeg ha den i, med allrede altforfult bagasjerom O_o så ser ut som den passer i dørtrekke ved baksete =) men går den rett på 12V ? uaktuelt med 12-220-12 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 (endret) den bruker 12v, men det bør være stabilt 12v, ikke så ustabilt som det er i en bil. en kondensator kan vel hjelpe på stabiliteten(noen som vil bekrefte dette?). du må nok frem med ihvertfall loddebolten for å få det til å funke. dørtrekket kan jeg ikke anbefalle, tenk hva som skjer hver gang noe smeller igjen døra. toyota celica er forresten varebil i forhold til hva jeg leker meg med Endret 9. februar 2010 av aklla Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå