steffenst Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Hei. Jeg har slitt med brekninger/oppkast kvalme i snart 7 år. Det kommer spesielt når jeg blir nervøs eller skal prestere noe. Ellers er jeg så og si ALLTID kvalm sånn at jeg kan spy bare av og tenke på og spy. Det har nå blitt så gale at det har nesten tatt overhånd, det er diverse ting jeg ikke kan gjøre lenger for alle musklene i magen og videre i spiserør og helt opp i halsen låser seg helt. Når det kommer på det verste må jeg bare stoppe opp og puste helt rolig, klemme kjeven sammen og må tenke på noe helt annet. Eller så må jeg ta noe søtt i munnen for at det skal roe seg, da roer det seg i noen sekunder sånn at jeg klarer og kontrolere brekningene. Har med årene lært meg og "kontrolere" brekningene sånn at jeg ikke skal gå rundt og se helt dust ut i ansiktet,(du kan som regel se på en person når han må spy, eller brekker seg) Har vert hoss leger, psykologer alt mulig for å finne en årsak, de sier da det er en slags angst. Er det noen som har opplevd noe lignende? Er det noen som vet om en medisin som kan fungere? Jeg er nå 21år og er ekstremt desperat og bli kvitt dette problemet! Kan noen hjelpe?! Lenke til kommentar
djanrune Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Med engang før jeg klikket innpå så var det første øyenkast: Angst. Tror kansje legen din har rett. Er det noe du er redd får? Ofte kan angst framkalle kvalme og slike ting. Ta deg en tur til legen og hør om han eventuelt kan skrive ut noen angstdempende medisin til deg? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå