fjarle Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Søkegiganten jobber med programvare for smarttelefoner. Les mer Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Dette kan bli spennende og følge, lurer på om de kommer til å åpne for å sende inn stemmeprøve. Og lurer på om de lykkes med dette, tror dette kan bli vanskelig og dårlig i starten :-P Men vi får nå se. Lenke til kommentar
fjarle Skrevet 9. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2010 weebl: Takk skal De ha. Fikset. Hilsen Bob Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Er det babelfisken som er illustrert Men real-time oversettelse bygger vel også på at de ulike språkene er bygget opp noenlunde likt gramatisk. Eller så blir det vel noe problematisk å bare oversette ord for ord.. Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Fantastisk - bare noen få år til vi får muligheten til å fornærme folk uten å vite det selv engang "Moren din er sart" => "Your mother have a mustache" Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Det er ca 10 år siden jeg bidro med min stemme til et norsk selskap som skulle lage en talegjenkjenner. Så vidt jeg husker ble det kjøpt opp av Microsoft og lagt ned. Er det babelfisken som er illustrert Helt klart. En liten gul fisk som oversetter tale på direkten. Det virker ikke som Babelfish er noe varemerke for det er vist mange oversettingstjenester som kaller seg babelfish. Den største er nok Yahoo sin. Men real-time oversettelse bygger vel også på at de ulike språkene er bygget opp noenlunde likt gramatisk. Eller så blir det vel noe problematisk å bare oversette ord for ord.. Jeg tror den vanskeligste delen er talegjenkjenningen. Ikke oversettelsen eller talesyntesen. Jeg regner med at tjenesten trenger en hel setning før den oversetter slik at omrokkering på ord og uttrykk også takles. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 (endret) Helt klart. En liten gul fisk som oversetter tale på direkten. Det virker ikke som Babelfish er noe varemerke for det er vist mange oversettingstjenester som kaller seg babelfish. Den største er nok Yahoo sin. Den stammer fra boka "Haikerens guide til galaksen" som forsåvidt er en genial bok alle med sans for humor burde lese Du er nok inne på noe når det kommer til gramatikk og setninger, selv om det kommer til å føre til en smule lag. Endret 9. februar 2010 av Slettet-qfohT7 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Er det meg eller driter Android-figuren ut Google? Lenke til kommentar
sindrejl Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Star trek here we come Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Star trek here we come HÆ?! skal de legge med support for det Star Trek språket? O_o Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Det er ca 10 år siden jeg bidro med min stemme til et norsk selskap som skulle lage en talegjenkjenner. Så vidt jeg husker ble det kjøpt opp av Microsoft og lagt ned. Nordisk Språkteknologi på Voss? Eller Voss International Language Technology AS? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 nebrewfoz: Navnene virket kjente. Jeg tipper det var førstnevnte selskap. Hvis det stemmer så viser litt googling at hukommelsen er en smule rusten. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 nebrewfoz: Navnene virket kjente. Jeg tipper det var førstnevnte selskap. Hvis det stemmer så viser litt googling at hukommelsen er en smule rusten. Mjaaa ... Lernout & Hauspie (som kjøpte opp selskapene på Voss) gikk vel pengetørre da dot-com-boblen sprakk for 10 år siden. Det kan virke som om det var andre omstendigheter som bidro til deres fall også. Lenke til kommentar
laurell Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 (endret) Noen som husker denne? Endret 7. mai 2010 av laurell Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg