Gå til innhold

Synspunkter på Denon 1910 og system audio høyttalere.

Anbefalte innlegg

Hei

Tenker på å kjøpe nytt surroundanlegg.

Er litt usikker på forsterkeren, men jeg vurderer:

Denon 1910, Onkyo 607 og pioneer 919AH.

Front høyttalere: system audio sa 1750 eller sa 1550

Senterhøyttaler: system audio sa510av

Bak høyttalere: System audio sa 1730 eller sa 1530.

Noen som har noen synspunkter på dette?

Erfaringer med de forskjellige forsterkerene?

Jeg har ikke hørt om system audio før, men jeg syns høyttalerene hørtes veldig behagelige ut.

Noen som har noen anbefalinger ang. 1750 vs 1550 og 1730 vs 1530?

Endret av Kimis1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har Onkyo 606 og SA 1250, og det funker helt topp når man bruker bi-amping på høyttalerene. SA-høyttalere låter helt fantastisk bra, men de krever en kraftig forsterker, og 606 sine frontkanaler er akkurat litt for svake til å drive dem effektivt. Vil anta det er det samme med 1750 og 1550.

Tror jeg ville gått for en 707 eller 807 om jeg skulle kjøpt nå (faktisk vurderer jeg alvorlig å bytte ut 606en med en 807).

Hadde Denon 1908 før, og synes definitivt Onkyoen er bedre.

Lenke til kommentar
Jeg har Onkyo 606 og SA 1250, og det funker helt topp når man bruker bi-amping på høyttalerene. SA-høyttalere låter helt fantastisk bra, men de krever en kraftig forsterker, og 606 sine frontkanaler er akkurat litt for svake til å drive dem effektivt. Vil anta det er det samme med 1750 og 1550.

Tror jeg ville gått for en 707 eller 807 om jeg skulle kjøpt nå (faktisk vurderer jeg alvorlig å bytte ut 606en med en 807).

Hadde Denon 1908 før, og synes definitivt Onkyoen er bedre.

Hifiklubben selger Denon 1910 for 2800,- for øyeblikket. Noe som er ca. 50 % billigere enn noen av de andre jeg har nevnt.

Jeg har ikke mye erfaring med forsterkere, så jeg får bare spørre ;)

Hvordan hører jeg / ser jeg hvilken forsterker som passer til hvilke høyttalere?

Tenker da spesielt på de høyttalerene jeg har referert til i startinnlegget.

Lenke til kommentar

Du bør egentlig høre dem sammen, men det er også viktig med nok kraft. Problemet er at alle måler kraft på forskjelige måter, så man kan ikke nødvendigvis sammenlikne tallene.

1910 er billig, men jeg ville fortsatt kjørt Onkyo. Mer moderne og kraftigere. Masse htmi-porter skader heller ikke.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg hadde lett valgt denon over onkyo, onkyo har mange tilkoblinger, og gir mye watt for pengene, men når det kommer til lydkvalitet er de langt fra best ( i mine ører, og ganske mange jeg kjenner deler samme synspunkt ).

Har sammenlignet flere, og onkyo kom ikke først på lydkvalitet.

MEN! det er en tett kamp, og det skiller ikke såå mye mellom dem, men onkyo ser jeg på som en allrounder, den er god på alt, men ikke best på noe, en slags middelvei.

For meg som kun ønsket god lyd og ikke hundre tilkoblinger m.m, så var ikke onkyo mitt første valg, jeg landet heller på yamaha, etter en tett kamp mellom denon og yamaha, yamahaen var litt mer glede i lyden, og den var tilgjengelig. Denon er utsolgt over alt her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...