Gå til innhold

DVD brenner feil?

Anbefalte innlegg

Hei!

Har nylig installert Win 7 x64, men i det siste får jeg feilmelding når jeg prøver å brenne en DVD eller tilogmed lese en tom plate:

Microsoft Windows

Windows can't read the disc in drive J:\

Make sure that the disc uses a format that Windows recognizes. If the disc is unformatted, you need to format it before using it.

Brenneren er en Optiarc 5720. Den klarer å lese brente plater, men altså ikke noe mer. Dessuten fikk jeg samme feilmelding da jeg prøvde å aksessere en av de to virtuelle diskene jeg brukte, fra Virtual CloneDrive.

Har prøvd med en annen brenner, men samme resultat. Har også prøvd forskjellige brenneprogram uten resultat, selv om problemet forekommer meg å ligge et annet sted.

Noen som har erfaring med dette?

Eller kan hjelpe?

Mvh

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
siden du får samme feilmelding på virtuelle disker såvell som brenneren tror jeg det heller skyldes et driverproblem enn hardwareproblem.

Hei og takk for innspill!

Tenker også i de baner. Men Windows melder at driveren til Optiarc'en er oppdatert. Den er forresten ny.

Og Virtual Clone Drive bruker jo ikke drivere.

Håper på flere innlegg...

Lenke til kommentar
Men Windows melder at driveren til Optiarc'en er oppdatert. Den er forresten ny.

Og Virtual Clone Drive bruker jo ikke drivere.

Det er ikke alltid bare det software-laget nærmest hardware-enheten man tenker på når man snakker om "drivere". Windows må gå gjennom flere lag for å aksessere data fra en DVD-plate - eller en simulert DVD-plate mounted i VCD. Heller til at det er et eller annet software-relatert som skaper problemene dine.

Kan de ha oppstått som følge av at du installerte noe SW som Win7 x64 ikke tålte?

Et program som ikke er 100% kompatibelt? (Kanskje du har funnet en bug i et program som trodde det var kompatibelt ...)

Lenke til kommentar

Den forrige brenneren var en Optiarc AD5170. Da feilmeldingene begynte å komme, gjaldt det når jeg prøvde å lese en tom DVD i brenneren, samt 1 av de 2 virtuelle CD-rom'ene fra Virtual Clone Drive. MEN DEN ANDRE VIRTUELLE CD-ROM'EN FUNGERTE PERFEKT!

Avinstallerte Virtual Clone Drive, men fortsatt samme feilmelding ved aksessering av Optiarc'en.

Anskaffet så en Optiarc AD7240 Sata, men fortsatt samme feilmelding!!

Begynner å lure på om denne tråden ble feilpostet, at den burde vært postet under WINDOWS 7

Takk for innspill så langt!

:)

MVH

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Oppdatering:

Efter forgjeves leting har jeg ikke kommet frem til noen løsning. Tvertimot har jeg kommet over flere som har opplevd samme problem uten å finne noen løsning.

Dermed reinstallerte jeg Win7 x64, og se der - null problem! Installerte også Virtual Clone Drive, og fortsatt ingen problemer!

Tipper dette problemet ligger i Win7, men hva som utløser det aner jeg ikke...

Takk for innspill, håper noen finner en løsning på dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...