AEN Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Hei. Jeg holder på å lage en community side som ligner på nettby (tyrkisk/engelsk) vha html,css,js,php og mysql, hvor brukere kan beskrive seg selv med profiler, legge til venner, joine grupper, laste opp bilder og kommentere på ditten og datten osv osv.. Når man har begynt å få til noe som kan begynne å brukes og testes, hvordan kan man gå fram for å få trafikk til siden? Hvordan reklamere for websiden osv? Det er så vanskelig når man ikke har erfaring med noe annet enn selve web-utviklingen... Hva gjør man når man så har begynt å få litt trafikk? Folk vil vel prøve å ødelegge/abuse websiden på nå vis, hvordan er det med sikkerhet? Det hadde vært ypperlig men en slags steg for steg , "what to do" when "this and that". Jeg vet at facebook er noe for seg selv.. de fikk over tusen brukere første dagen nettopp fordi de allerede siktet på en bestemt folkegruppe, (universitetet), og konseptet var veldig bra, dermed blomstret siden. Men hva skjedde med facebook etter lansering? Hvordan ble alt så stort? Jeg har søkt litt på nett på hvordan forskjellige sider som Hi5 osv ble til, men har fortsatt ikke klart å fatte hvordan ting foregår. Søker man etter sponsorer i starten for å investere i prosjektet? Må man ikke ha en kapital i starten? Man kan vel ikke bare tjene mye penger fra første dagene bare fordi man har så og så mange brukere på siden? Det er ikke bare pang så ble alt bra! Det skjer mye gradvis underveis, men hva? Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Google AdSense for reklame på sidene Google AdWords for å reklamere for sin egen side Google Analytics for å følge med på statistikken Når det gjelder å få trafikk så er det et helt fag for seg selv (SEO). Det mest grunnleggende på sikkerhet er å passe på - sql injection problematikk (kan være et problem hvis du har laget alt selv - spam (kjør captcha eller noe slikt på registrering av nye brukere Link? -C- Lenke til kommentar
JiGGe Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Prøv deg på "vervekonkurranser" slik at hver person som verver ett nytt medlem til siden din kan få noe ekstra på nettsiden. Eller ha noe konkurranse eller lignende. Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Like viktig som å rekruttere nye brukere, er å holde på de gamle brukerne. Derfor må du gi dem en grunn som regelmessig trekker dem tilbake til siden din. Lenke til kommentar
AEN Skrevet 7. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2010 mhm jeg har tenkt på sånne bonus ting. men en ting jeg lurer på er hvordan jeg kan fixe en sånn, "inviter dinne venner fra msn lista", eller fra email lista, hvis dere skjønner, hva må jeg se etter for å lære mer om dette? Lenke til kommentar
JiGGe Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 www.google.com Prøv denne: http://forums.asmallorange.com/topic/5517-invite-my-friends-on-msn-messenger-contact-list/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå