Gå til innhold

Kj0p av laptop i Australia (anstendig budsjett, bildebehandling)

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg har ikke ett norsk tastatur saa beklager for ae, 0 og aa.

Jeg befinner meg for tiden i Australia, hvor jeg studerer for en bachelor i fotografi. Da jeg kun hadde en 4 aar gammel laptop saa lot jeg den vaere hjemme i Norge (sammen med min stasjonaere), og er naa paa utkikk etter en ny laptop. Problemet er at jeg vet null og niks om hva som er "bra" naar det gjelder laptops.

Jeg har faatt anbefalt http://umart.com.au/ for kj0p av maskin her nede, hvis noen kunne ta seg en titt og gi meg noen anbefalinger om hva som hadde passet mine behov saa hadde jeg satt pris paa det.

Maskinen skal benyttes til ganske saa tung bildebehandling i Photoshop CS4 (Canon 5D Mark II), ofte panorama bilder med titalls av layers. Den skal ogsaa takle de nyeste spillene (CoD MW2) med h0y kvalitet uten st0rre problemer. Jeg har planer om aa kj0pe en ekstern 26 tommer skjerm.

Lagringsplass er ikke saa viktig da jeg har en 2 TB ekstern disk.

Takker for all hjelp. Budsjettet er ca 10-15k NOK (19 dollar for 100 nok), men litt billigere hadde vaert fint.

Takker

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Forvirrende side, også, vi vet ikke helt hvilken region du bor i.. Se om du finner noen som du tror eg bra, send link så kan vi sikkert se over dem

http://umart.com.au/newindex2.phtml?bid=5

Brisbane (South Side) er vel den som er naermest, ja...

Jeg har overhodet ingen aning om hva som er bra, mine kunnskaper om hardware - spesielt vedr0rende laptops - er tilsvarende null.

Jeg jobber med store bildefiler i Photoshop (mye brushing/masking over flerfoldige layers samt mye annet) og liker aa game (paa en ekstern og stor skjerm). Vil at ting skal gaa knirkefritt, baade naa og i en god stund framover. Ser for meg aa bruke mellom 10 og 15k NOK (1900 - 2900 AUD), men finner man noe som er helt supert til en lavere pris saa er ikke det aa forakte heller.

Lenke til kommentar