Masekopp-27 Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Hei! Jeg er en 16-år gammel gutt som går på VGS i 1. klasse. Jeg har aldri hatt noe problem med å snakke med jenter eller noe som helst, og jeg er stort sett gode venner med alle, både gutter og jenter, og jeg er en ganske sosial person som tør og slå av en prat med de fleste. Helt siden jeg begynte på skolen har jeg blitt bestevenner med 2 av jentene i klassen, og de virker nokså populære også. Vi gjør det meste sammen på skolen, og de drar meg med overalt, men når det kommer til fritiden er de veldig ofte sammen, men de spør aldri meg. Betyr dette at de bare vil være med meg på skolen, og ikke på fritiden? Jeg har også (idiotisk nok) vært forelsket i hun ene av jentene jeg er med, og jeg har snakket med henne mange ganger om det, men jeg har ikke fått en tydelig respons. Hun sier ikke direkte ja eller nei, men at hun ikke er klar for noe forhold. Jeg er en veldig åpen person, men jeg sa det til henne for 2-3 måneder siden at jeg begynte å få følelser for henne. Kan det være et problem at jeg åpnet meg med alle følelser og slikt litt for tidelig? Jeg har tatt det opp flere ganger med henne senere, og hun sier det samme, men jeg føler det ikke har noe effekt på venneforholdet vårt heller. Selvom det bare er oss to på skolen og slikt så snakker vi om alt. Men etterhvert er jeg blitt lei av og vente, derfor vil jeg prøve å komme over henne, selvom jeg er helt fortapt i henne. Samtidig: "Den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves", jeg vet ikke om jeg kommer til å møte noen på samme måte som henne. For meg, var det kjærlighet med første blikk. Jeg aner bare ikke hvordan jeg skal gjøre det når vi omgåes hele tiden. Jeg vil jo ikke slutte å være med dem heller, når vi er såpass gode venner som vi er. Jeg har snakket med bestevenninen hennes også, men hun vet ikke hva hun skal gjøre eller si for å hjelpe meg Vi er nokså like personer, også. Alikevel, jenten jeg er interessert i snakker veldig mye til meg på MSN i tillegg. Og hun stoler såpass på meg at hun går på fester og sånn med meg (selvom hun vet at jeg ikke alltid har kontroll). Hun er også veldig inkluderende og klemmete når hun drikker. Spesielt på meg, føler jeg. Folk tror vi "holder på" derfor virker det som andre tar litt avstand for å la oss "være i fred". Men i det siste så har de på en måte virket litt overlegne. De spør meg mindre om jeg vil være med dem på skolen, de sier ofte at de har noe privat de må snakke om, også ser jeg at de sitter bortenfor og ler og slikt, så jeg blir usikker på hvor privat det egentlig er, og om de bare ikke vil inkludere meg. Og jeg har også opplevd at de lyver om de helt unødvendigste ting, for eksempel hvem de har vært med i frimin og lignende Hele situasjonen er egentlig ganske fucket for å være helt ærlig, men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre! 1. Hvordan kommer jeg over henne, uten å virke overlegne eller teit mot henne? 2. Hvordan skal jeg tolke situasjonen? 3. Jeg tolker vanligvis signaler ganske bra, men akkurat nå er jeg ganske usikker på hvordan jeg skal reagere. Er det noen som har noe råd til hva jeg kan gjøre, så hadde jeg satt ekstremt stor pris på det! ALT HJELPER! Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Jeg tror det beste for deg vil være å komme over henne. "Jeg er ikke klar for et forhold" er den mest brukte unskyldningen for tiden, og betyr rett og slett at hun ikke er intressert. Jeg har enda til gode hittil i mitt kvarte århundre på denne planeten å møte ei jente som ikke er klar for et forhold når hun møter den riktige fyren. Hvordan du skal komme over henne er et vanskelig spørsmål. Det er veldig vanskelig å klare å komme over henne uten å måtte ignorere henne litt, og ta avstand. Så det blir vanskelig. Mitt beste råd vil være å prøve så godt du kan å overbevise deg selv om at det ikke kommer til å skje. Se på henne kun som en venn. Akkurat hvorfor de lyver om ting er vanskelig å si, og er nok noe du bare må få tatt opp med dem og høre hvorfor. Det kan være at de prøver å skåne deg for et eller annet. Men det er bare vill gjetting, og det kan være utallige grunner til akkurat det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå