IceFox Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 (endret) Da er jeg hjemme etter en femdagers tur i flotte Island! For landskapsfotografer kan dette anbefales på det aller sterkeste. En tidlig morgen tok vi turen ut til Krysurvikurbjarg, som ligger på sørkysten av Island, som stort sett består av gigantiske klipper. Jeg endte opp med disse to bildene som mine beste fra denne turen, og som dere ser er de ganske like. Saken er at jeg ønsker hjelp til å velge hvilket jeg synes er best. På #1 liker jeg at forgrunnen fyller hele bredden, men selve forgrunnen er helt klart ikke like spennende som på #2. Hva synes dere? EDIT: Ny versjon Endret 12. februar 2010 av IceFox Lenke til kommentar
Vortex Surfer Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Da er jeg hjemme etter en femdagers tur i flotte Island!... Saken er at jeg ønsker hjelp til å velge hvilket jeg synes er best. På #1 liker jeg at forgrunnen fyller hele bredden, men selve forgrunnen er helt klart ikke like spennende som på #2. Hva synes dere? Nice - fotogent sted! For min del liker jeg #2 best, pga forgrunnen som er mer spennende og at de tre stolpene er nærmere og mer synlige enn i #1 hvor det virker som de nesten forsvinner i bakgrunnen. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Det jeg tenker når jeg ser på bildene er at jeg lurer på hva de stolpene er for noe, som ser ut som de står der ved kanten av et stup. Landskapet ser jo interessant ut, men de er vel egentlig et bilde av stolpene, og ikke av landskapet. Lenke til kommentar
dan83 Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 (endret) Fint landskap ja, tror dette kunne blitt riktig så bra med en dramatisk himmel og enda finere lys:) Syntes bilde nr 2 er best,gir en fin stemning. Hadde ikke noen kvelder med litt mer fargespill da, slik at du kunne kommet tilbake? Endret 9. februar 2010 av dan83 Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 9. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2010 Dette er tatt siste dagen, så hadde dessverre ikke mulighet til å komme tilbake. Men savner klart litt bedre lys jeg også. Får se hva jeg får til i PS. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Bilde 2 har bra komp. De stolpene ligner på noe vi har her, som kalles en Oroboros. Men den mangler en ring inni, så det kan ikke være det.. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 12. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2010 Redigert en ny versjon. Gjort bilde litt varmere, særlig himmelen. Kan forresten nevne at bildet er tatt med 5D MKII + 16-35mm f/2.8 L. En svært trivelig kombinasjon selv om ikke 16-35-en imponerte meg voldsomt. Var dog klart merkbart mer detaljer enn hva jeg er vandt med. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 (endret) Jeg vet ikke helt jeg... Jeg ser hvor du vil hen men detter av på veien. Har tittet på disse en stund nå og tror det blir for mange detaljerte objekter i et bildet. Får litt følelsen av "kamera på stativ" (hva det nå enn betyr), men som PMnormal sa til meg for en goood stund siden, "velg ett område/detalj/parti som fremheves, ellers drunker alle i hverandre. Eller noe sånt Endret 12. februar 2010 av Inc Lenke til kommentar
dan83 Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 (endret) Rart du ikke har fått mer positiv kritikk på dette bildet her icefox, dette er jo faktisk et landskaps bilde som fortjener litt oppmerksomhet, syntes jeg Endret 12. februar 2010 av dan83 Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 13. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2010 Takk Dan. Nå er det jo ingen overaskelse at aktiviteten i BK har blitt utrolig dårlig, ettersom nivået har sunket ganske mye. Men hadde vært fint med ltt mer kommentarer ja. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 Kommentaren gjelder det siste bildet: I det hele tatt velkomponert og lekkert fra deg som vanlig Ice. Island byr på mye spennende natur, og her har du fanget en av godbitene. For å finne på noe å kritisere, er kanskje det tørret gresset, eller laven, eller hva det er noe blast i fargen. Men mistenker at dette er noenlunde korrekt gjengitt. Den nesten utraste blokka kunne kanskje også fått noe mer luft. Men jeg presiserer at dette ikke er noen store innvendinger, kun småpirk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå