Gå til innhold

BK: To bilder fra Krysurvikurbjarg - Island


IceFox

Anbefalte innlegg

Da er jeg hjemme etter en femdagers tur i flotte Island! For landskapsfotografer kan dette anbefales på det aller sterkeste. En tidlig morgen tok vi turen ut til Krysurvikurbjarg, som ligger på sørkysten av Island, som stort sett består av gigantiske klipper.

 

Jeg endte opp med disse to bildene som mine beste fra denne turen, og som dere ser er de ganske like. Saken er at jeg ønsker hjelp til å velge hvilket jeg synes er best. På #1 liker jeg at forgrunnen fyller hele bredden, men selve forgrunnen er helt klart ikke like spennende som på #2.

 

Hva synes dere?

 

post-108702-1265668540_thumb.jpg

 

post-108702-1265668555_thumb.jpg

 

EDIT:

 

Ny versjon

post-108702-1266000101_thumb.jpg

Endret av IceFox
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da er jeg hjemme etter en femdagers tur i flotte Island!

...

Saken er at jeg ønsker hjelp til å velge hvilket jeg synes er best. På #1 liker jeg at forgrunnen fyller hele bredden, men selve forgrunnen er helt klart ikke like spennende som på #2.

 

Hva synes dere?

Nice - fotogent sted! :thumbup:

For min del liker jeg #2 best, pga forgrunnen som er mer spennende og at de tre stolpene er nærmere og mer synlige enn i #1 hvor det virker som de nesten forsvinner i bakgrunnen.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke helt jeg... Jeg ser hvor du vil hen men detter av på veien. Har tittet på disse en stund nå og tror det blir for mange detaljerte objekter i et bildet. Får litt følelsen av "kamera på stativ" (hva det nå enn betyr), men som PMnormal sa til meg for en goood stund siden, "velg ett område/detalj/parti som fremheves, ellers drunker alle i hverandre. Eller noe sånt :)

Endret av Inc
Lenke til kommentar

Kommentaren gjelder det siste bildet: I det hele tatt velkomponert og lekkert fra deg som vanlig Ice. Island byr på mye spennende natur, og her har du fanget en av godbitene.

 

For å finne på noe å kritisere, er kanskje det tørret gresset, eller laven, eller hva det er noe blast i fargen. Men mistenker at dette er noenlunde korrekt gjengitt. Den nesten utraste blokka kunne kanskje også fått noe mer luft. Men jeg presiserer at dette ikke er noen store innvendinger, kun småpirk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...