Gå til innhold

Merkelig "virus. (Tror jeg)

Gjest Slettet+981234

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+981234

Jeg kan lite om datavirus og data generelt, men er nå rimelig sikker på at jeg er angrepet.

Programmet "Security Tool" dukket plutselig opp og hevder jeg har 44 virusangrep. Programmet vil ha meg til å beskytte meg og gir seg ut for å være noen som kan hjelpe meg med problemet. Jeg stoler selvfølgelig ikke på dette og har ikke gjort noe foreløpig, men nå kommer den med hyppige beskjeder om "update now", "detected harmful software" osv.

Opprinnelig har jeg Office Scan, men det har ikke reagert. Samtidig klarer jeg ikke å fjerne dette Security Tool (som nå har kommet med 7 nye beskjeder mens jeg skrev dette.)

Hva skal jeg gjøre? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234

Takk for tipset!

Men må legge til noe her.. Dette er på en skolePC, og de liker ikke at elever skal kunne laste ned ting og tang, så jeg fikk ikke lastet ned dette heller.

Jeg skal ikke tilbake til skolen (og IT avdelingen) på noen dager, så da får jeg bare vente?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234

Takker for forslagene. PCn valgte å skru av Windows bare sekunder etter at Blåbær skrev innlegget sitt, men har fått fikset den nå. Skal huske forslagene deres til neste gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...