sicClown Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Hei Har planer om å kjøpe meg ein NAD C355BEE + Dali Concept 6, noko som kjem på ca 10000 kr hos HiFi-Klubben. Var innom der og hørte på oppsettet, og på meg, som har hatt et eit slikt JVC PC-X55 i godt over 10 år, var det som å komme til himmelen. Sidan eg ikkje har så veldig god greie på slikt utstyr (endå), dukkar da opp litt spørsmål. 1) Om eg går opp eit par tusen kr på høgtalarar eller forsterkar, vil det gje anlegget eit stort løft? 2) Planen er å bruke PS3 som CD-spelar no i starten, men syns å ha lest at den ikkje fungerer så allverdens som det. Han som hjelpte meg anbefalte meg å kjøpe ein DAC (Cambrigde DacMagic), noko som ville gjere PS3 om til ein veldig habil CD-spelar. Er dette nødvendig? 3) Finst det eventuelt andre oppsett (forsterker + høgtalarar) til rundt 10000 kr som eg burde vurdere? Vil igjen påpeike at eg er ein fersking, og krava mine er truleg meir enn nok innfridd med det oppsettet eg har sett på. Men er alltid greit å høyre litt rundt før ein kjøper. Håper det er nokre vise menn/damer som kan hjelpe meg med nokre gode svar Takk Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Jeg synes selv at det er stor forskjell på Concept 6 og Lektor 6, og prisforskjellen på ca 2500 er suverent verdt det! Lenke til kommentar
sicClown Skrevet 9. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2010 tore_v1: Skal stikke innom HFK, og sjå om eg kan få hørt på Lektor og. Vil jo gjerne ha noko litt ekstra når eg først skal kjøpe anlegg, så lenge det er overkommelig for lommeboka Reknar med forsterkaren passar bra til desse høgtalarane og? Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Prisforskjellen er verdt det - og 355 driver lett Lektor også Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Meget fornuftig førstegangsanlegg. Jeg syns også du skal spandere på deg å høre på lektor 6. Har blitt veldig imponert over lektor-serien når jeg har hørt dem. Du kan også ta deg tid til å teste en cambridge 740a. Jeg er veldig fan av lydsignaturen til cambridge, hvertfall. Det blir en smakssak. http://www.hifiklubben.no/produkter/stereo...terker_sort.htm Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Cambridge 740A er en flott forsterker, men den kan bli vel nøytral for Dali. Jeg synes den passer veldig sammen med B&W CM1 blant annet, og andre høyttalere med en litt varm signatur. NAD er litt varmere i klangen, ergo passer det bedre sammen med Dali. Denon passer fint sammen med begge, men det er smakssak, som alltid. 740A sammen med DM685 er ogs innenfor budsjett - teste ut de også Lenke til kommentar
sicClown Skrevet 15. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2010 Har ikkje komt noko lenger med det her endå, men skal prøve å komme meg ein tur på HFK i løpet av veka. Vanskelig å bestemme seg for kor mykje penga ein skal bruke på det Skal i allefall ta med meg eigne plater, slik at eg får hørt litt korleis det høyres ut. Nokon som har innspel på spørsmål nr 2? Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Absolutely! En DAC kan i høyeste grad heve lydkvaliteten, men husk at lyd er veldig individuelt. Jeg ville prøvd uten først, så kan du heller investere i en DAC om du ikke er helt fornøyd. Lenke til kommentar
magb Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Vil også anbefale Nad 355 og lektor 6. Selv synes jeg lektor låter en god del bedre enn concept. Lenke til kommentar
sicClown Skrevet 19. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2010 Lønna er i hus, så blir ein tur på HFK i morgen. Kva for ein farge foretrekker folk? NAD C355 fins jo både i granit og titanium, og er litt usikker på kva for ein eg skal velge. Likar vel egentlig titanium best, men lurer litt på korleis dette blir visst eg kjøper noko anne seinare (cd-spelar f.eks), og den er av eit anna merke. Kor godt matcher dei ulike merka sin titaniumfarge? Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 Kjøå det du vil ha, ikke det du tror du kommer til å kanskje få et behov for å muligens matche med noe annet senere.. Liker du titan så kjøp titan, eller sølvgrå som jeg ville kalt fargen. Finnes jo en del annet i samme sjatering også. -Tore Lenke til kommentar
sicClown Skrevet 20. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2010 Då var det gjort. Kjøpt og betalt. Valget falt på NAD C355 og Dali Lektor 6. Kan ikkje seie anna enn at eg er veldig fornøgd så langt, det vil seie etter å ha hørt igjennom ein sang Heilt fantastisk lyd, er heilt i ekstase. Skikkelig bra trøkk, og eit veldig klart lydbilde. Høyrer ting i musikken eg aldri før har fått med meg. Takk til alle som har svart, og hjelpt meg på vei Blir ei fin helg. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 Gratulerer med flotte høyttalere, en god forsterker, og en kjempefornuftig (og godt) anlegg! Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Hør, hør! Du får ønske deg en Dacmagic til bursdag eller spare opp sakte, men sikkert. Finnes også mange andre gode løsninger på dac-siden om du er litt nevenyttig.. http://shop.ebay.com/?_from=R40&_trksid=p3907.m38.l1313&_nkw=usb+dac&_sacat=See-All-Categories Den Gigaworks-dacen er absolutt kurant, men du bør bytte opampene til OPA627. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå