Ferendaz Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Heia! Fant ikke helt ut hvor jeg skulle poste, så jeg endte på "annet" Jeg lurer på om det er mulig å sperre/slå av USB-portene slik at de ikke virker, dvs reagerer når du putter noe inni. Er åpen for både programmer/innstillinger og fysiske tiltak (må være låsbart). Lenke til kommentar
Märtha og Durex Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Hva slags OS kjører du, noen har denne muligheten. Lenke til kommentar
HValder Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Stikk ein teipbit inn i kontakta. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Har det ikke vært en tråd om akkurat det samme for en stund siden (en måned eller noe slik)? Uansett, jeg fremholder mitt forslag om å bruke limpistol til å plombere usb-porten. Utrolig enkelt og effektivt så lenge man er garantert å aldri få bruk for disse portene igjen. Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 (endret) Du kan deaktivere USB-porter i Enhetsbehandling i Windows 2000/XP. Start -> Kjør -> devmgmt.msc -> Universal seriell busskontroller Dermed gjelder det å finne ut hvilken som skal blokkeres, da det gjerne listes opp mange, og de har svært kryptiske navn også. Du får nesten bare prøve deg frem, koble til en USB-mus og deaktiver én og én (høyreklikk på oppføringen og velg Deaktiver), inntil musa slutter å fungere, da har du sikkert funnet den riktige. Deaktivering av USB-porter kan vel for så vidt gjøres i BIOS også, men det varierer nok fra hva slags BIOS man har, til at jeg ikke kan beskrive fremgangsmetoden for deg her jeg sitter med såpass lite informasjon. Endret 9. februar 2010 av Señor Bukkake Lenke til kommentar
Ferendaz Skrevet 9. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2010 Det er ikke min/vår datamaskin, så jeg kan nok ikke bruke fysisk permanente løsninger Jeg husker ikke hvilket OS den har, men såvidt jeg har sett blir det brukt klassisk visning på startmeny etc. Det tyder vel på 2000/xp? Tusen takk for hjelp @Geir_hk Prøvde å søke, uten hell. Lenke til kommentar
Dammed Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 skulle akkuratt til å si finn frem saksa... Er vel det enkleste. Men du kan også koble det ut, mange som har stilkkontakt på baksiden. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 På vista/windows 7 burde det holde å bare av installere driverne til usb porten. Ikke prøvd det selv da. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 ... eller bare disable i device manager... Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Det er enkelt å avinstallere drivere. Men det holder ikke, for som kjent vil Windows automatisk installere manglende drivere hver gang man starter. Se heller på svaret fra 'Señor Bukkake'. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Hvis det er snakk om USB porter som er plassert i fronten av kabinettet, så er det ikke verre enn å bare rett og slett åpne kabinettet og fysisk koble ifra. Desverre er ikke dette en fungerende metode for usb-portene som er integrert i hovedkortet. Her råder jeg trådstarter til å kikke i manualen til hovedkorte pluss rote litt i bios og se om det lar seg gjøre å deaktivere disse portene. Funker ikke det, så kan man ty til device manager som siste utvei da. Lenke til kommentar
Ferendaz Skrevet 9. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2010 Som sagt er det ikke min datamaskin, så jeg kan ikke trikse så alt for mye Jeg satser på at device manager funker Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Google? http://www.google.no/search?hl=no&rlz=...mp;aq=f&oq= Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Google? http://www.google.no/search?hl=no&rlz=...mp;aq=f&oq= Hvorfor informere via google? Bedre å lenke direkte til siden da de færreste har hørt om programmet. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Lurer på hvem som er villig til å betale for "USB Blocker" Kanskje de samme menneskene som kjøper but-plugs... ANYWAYS Så brukte jeg litt for mye tid på å finne på dette innlegget, så ON-TOPIC så vil jeg si at device manager er beste løsningen. Kan du løse et problem i software, er det den løsningen som har minst sannsynlighet for å ta fyr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå