SkoMedHull Skrevet 8. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2011 Maskinen har ikke trengt noe bytte av olje enda(har ikke en gang sett tendenser til det). Når det gjelder temp på CPU og GPU under prime/furmark så har jeg ikke testet dette fullt ut enda, men det er noe som kan gjøres. Ettersom jeg avtjener verneplikten min for øyeblikket så er det ikke alltid like lett å få lekt rundt med maskinen, men jeg reiser hjem til helgen. Skal se hva jeg får til =) Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 en ting jeg alltid har lurt på, og det er, hvordan kan du dynke all hardware ned i olje uten å ødelegge hardwaren? For om det hadde vært vann hadde det jo blitt ødelagt? Lenke til kommentar
KKake Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 (endret) Vann leder elektrisitet, olje gjør ikke det. Samtidig gjør vannet slik at metallet i elektriske komponenter korroderer og blir brutt fortere. Enkelt forklart. Endret 11. februar 2011 av KongKake Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 åja, det forklarer jo litt Så om jeg da kjøper meg et vannkjølingssystem og heller på olje istedet, så gjør det ikkenoe om det lekker noe ned på hw? Men nice prosjekt foresten Lenke til kommentar
KKake Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Vel, nå har olja som regel en høyere denisitet (massetetthet) enn vannet, så tror det vil slite på pumpene til vannkjølingssettet om du putter olje i det. Den varme oljen vil nok heller ikke blir transportert like fort vekk fra de varme komponentene som vannet. Og det er jo et problem om settet lekker, vann eller olje. Men for selve hardwaren er det ikke noe problem. Lenke til kommentar
grim-beaper Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 Awesome laget ! Er det ikke rar følelse første gangen du dynker all den maskinvaren ned i oljen ? Noe oppi hodet må vell si at dette er feil ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå