Thyrfing Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Hei, nå er jeg dritt lei av routere som på restartes 3 ganger om dagen, osv ,så kan noen her seriøst hjelpe meg med å hva jeg må kjøpe for å ha et stabilt nett? Jeg har tenkt til å legge litt penger i dette nå, så jeg kan få noe som fungerer knall til hjemmenettverk, tenkte kanskje rundt 2000 kr på en router, også kjøpe boks for tråløst? håper noen her kan tipse meg til å få et stabilt nett som funker! akkurat slik mac gjør for meg. Eller skal jeg bare sette opp en firewall/router fra Untangle? nå starter jeg nesten å bli desperat her! Trenger iallefall Gigabit fra nettverket, da jeg har en NAS, Playstation 3, Asus Oplay mediaspiller etc. Håper noen nettverks guruer her kan hjelpe meg! Lenke til kommentar
War Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Hva med denne? Vet om flere som har den og den skal være stabil. Hva er det du har nå? Detter den ned eller er det pcen som detter ned? Dvs forsvinner nett på alle pcene? Jeg bruker den her sammen med denne og det fungerer utmerket 24/7/52 Den kan også ha 2 linjer inn for backup, men det er vel ikke nødvendig om du får en billigere router til å virke stabil med nyeste firmware. Lenke til kommentar
Thyrfing Skrevet 9. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2010 Jeg har hatt Linksys wrt54gs versjon 6, slik at jeg ikke kunne installert dd-wrt, og det var så ustabilt at man kunne bare gi opp, også har jeg hatt en jensen router som har funket fjell en stund, men den har nå takket for seg etter 5 trofaste år! Så nå sitter jeg her med linksys og apples airport express, Så nå kjører jeg , modem > switch. Problemet er at det tråløse nettet bare stopper opp med airport express, det blir bare treigt, det samme problemet har jeg når jeg kjører tråløst gjennom linksys sin. Det starter bare å gå treigt. Lenke til kommentar
arnizzz Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Untangle fungerer greit nok. Du bør sette opp bypass regler for PS3 og slikt for å ikke medføre unødvendig latency for spilling/voip. Alternativt kan sette opp en linux distro og bruke iptables og med ipforward enablet. Er veldig stabilt og du finner sikkert en haug av guider på dette (er ikke vanskelig). Problemet er jo at gamle pcer tar en del plass og bruker overdrevent mye strøm i forhold til behovet. Selv bruker jeg en buffalo som jeg betalte 300 kroner for og som jeg har installert dd-wrt på. Har ingen problemer med stabiliteten på nettverket. https://prisguiden.no/produkt/45041 ersom du har flere enn en torrentbruker bør du kanskje vurdere å bruke en gammel pc i stedet for disse billigrouterene. Evt begrense antall tilkoblinger i torrent-klientene. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Har linker til noen brukbare routere i signaturen. Bruker selv Asus RT-N16 som har bra CPU og masse minne. Lenke til kommentar
Thyrfing Skrevet 9. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2010 Takk skal dere ha, har tenkt veldig på Untangle eller andre firewaller, men tenker jo også på at det bruker en hel del unødvendlig strøm, men ser ut som dd-wrt egentlig er det beste for mitt bruk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå