Helgiman Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Hei. Jeg og noen kompiser har en Chevrolet Beauville stående i garasjen. Planen er å få fart på den men vinteren tvinger oss til å fyre på vinterdekkene. Det har seg sånn at vi har allerede skiftet dekk på bakhjulene, så det er nok bare fremme som gjenstår. Det jeg lurer på er altså: Noen som vet hvilke steder jeg kan plassere jekken på, uten fare for å skade bilen? Om noen kunne kommet med en fin forklaring hadde det vært strålende. Dessuten, har jeg tidligere prøvd å jekke den opp fremme med å treffe rammen. Men jeg føler det er nesten umulig å jekke den opp, og jekken jeg har ikke løfter bilen høyt nok til å fyre av dekkene. Har også ett til spørsmål på lur: Vi kjøpte bilen senket kun forann. Eier mente han hadde senket den lovlig. Han begrunnet det med å si at han hadde endret demperne fremme med å bytte til noen "lastebil" dempere. Noen som har hørt noe om at dette er lovlig? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 vet ikke noe om dekka, men er det ikke registrert og godkjent hos biltilsynet er det neppe lovlig heller! Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 hvis du klarer å få lirka inn jekken på bærearmen som holder hjulet fast til bilen så bør du kunne jekke der. og vanligvis når det kommer til senk og slikt så er regelen at det mu ha papirer som sier det er godkjent for bruk på norsk vei og/eller i vognkortet. Lenke til kommentar
Helgiman Skrevet 9. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2010 nydelig, takk skal du ha! har seg sånn bilen vår er senket, men det er eu-godkjent da. bare at vi blir fortalt en del at det er litt sykt bilen er blitt godkjent. Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Jekk på traversen forann kanskje? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå