Tonyman Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Heisann! Har satt sammen en løsning basert på Asus Maximus III, i7-860s og en 26" skjerm. https://prisguiden.no/profil/lister/111822 Har dere noen forslag til en bra minneløsning og stillegående PSU? Er det ellers noe i forslaget som kan betegnes som "overkill"? Dvs unødvendig kraftig sammenliknet med øvrige komponenter. Formålet er å spille slikt som Assassins Creed II, Mass Effect II, Fallout 3, Crysis-spillene og andre first person shooter. Muligens litt Total War og WIC også. :-) Lenke til kommentar
bigggan Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Jeg ville vært kritisk om det kortet passet inni kabinettet, tror det er ca 32 cm langt... SSD er bedre en snurredisk Lenke til kommentar
Tonyman Skrevet 8. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2010 Hvilket kort da? Hovedkort eller skjermkort? Det er jo vanlig ATX formfaktor på kabinettet. :-) Jeg har ikke tenkt å anskaffe SSD. Jeg ville vært kritisk om det kortet passet inni kabinettet, tror det er ca 32 cm langt... SSD er bedre en snurredisk Lenke til kommentar
Venesis Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Er det ellers noe i forslaget som kan betegnes som "overkill"? Dvs unødvendig kraftig sammenliknet med øvrige komponenter. 2 ting som utpeker seg hos meg: -Hardisken. Dersom du skal ha en kraftig og stillegående desktop ser jeg ikke helt hvorfor du velger en Velociraptor mot en SSD (som for eksempel Intels X-25, og) som både gruser snurredisken og samtidig er lydløs. -Skjermkortet. Radeon HD5970 er ganske overkill hvis den kun skal brukes på en 26" skjerm. Selv HD5870 kan kjøre spillene du nevner på 3 skjermer samtidig med eyefinity. Her ville jeg definitivt gått ned (og da har vi spart inn utlegget på SSD-disken) Forslag: XFX Radeon HD5870 Lenke til kommentar
Tonyman Skrevet 9. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2010 Er det ellers noe i forslaget som kan betegnes som "overkill"? Dvs unødvendig kraftig sammenliknet med øvrige komponenter. 2 ting som utpeker seg hos meg: -Hardisken. Dersom du skal ha en kraftig og stillegående desktop ser jeg ikke helt hvorfor du velger en Velociraptor mot en SSD (som for eksempel Intels X-25, og) som både gruser snurredisken og samtidig er lydløs. -Skjermkortet. Radeon HD5970 er ganske overkill hvis den kun skal brukes på en 26" skjerm. Selv HD5870 kan kjøre spillene du nevner på 3 skjermer samtidig med eyefinity. Her ville jeg definitivt gått ned (og da har vi spart inn utlegget på SSD-disken) Forslag: XFX Radeon HD5870 Skjønner. Takk for gode tips. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå