MrUrge Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Hei Jeg er veldig ny i dette her, men kom plutselig på tanken av at å lage et bittelite program hørtes spennende ut, eller en liten flashfilm av noe slag.. Så jeg bare lurte på, for en helt ny en, hvor bør jeg starte? Hvilket program burde jeg skaffe meg? Finnes det noen noobish bruksanvisninger for litt selvlæring? Har bare litt lyst til å kose meg med noe sånt, og bruke hjernen litt. Takk for svar Lenke til kommentar
Funkmasterfleksnes Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 (endret) Skal du lage flashfilm ville jeg anbefalt flash. Tror du får raskere hjelp med google enn her egentlig Endret 8. februar 2010 av Analogue Lenke til kommentar
MrUrge Skrevet 8. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2010 Hva med et program? Hva er et enkelt program og en enkel guide? Finns det noen guider på norsk ? Lenke til kommentar
Funkmasterfleksnes Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Jeg har IT på skolen (Videregående) og der bruker vi flash også til å kode, i et språk kalt actionscript, dette er ikke veldig vanskelig Lenke til kommentar
Hunter147 Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Om du har en Casiokalkulator kan det være en grei plass å begynne. Er lett å sette seg inn i programmeringsspråket. Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 (endret) Du kan jo ta en titt på Think Python - en grei introduksjon til programmering, ved hjelp av et programmerings-språk kalt Python. Du finner også python's offisielle tutorial her. Python er gratis, har god dokumentasjon, og kjører fint på de fleste systemer. Det er et både enkelt og kraftig språk, og er en av de språkene som ofte blir anbefalt til nybegynnere her på forumet (De andre jeg pleier å se er java og c#). Du kan laste ned python her. En av fordelene med python er at du kan skrive inn kode og se resultater direkte, såkalt interaktivt. Det kan gjøre det betydelig lettere å lære språket, og teste ut forskjellige konsepter. Endret 14. februar 2010 av Terrasque Lenke til kommentar
MrUrge Skrevet 17. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2010 Takk, tester nok python når jeg får litt ekstra tid Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå