Gå til innhold

AMILO hvordan skru på wlan etter ny installasjon av os

Anbefalte innlegg

Hei jeg sitter med en 3 år gammel laptop som jeg kjøpte via hjemmepc ordningen. Nå vil jeg skifte ut xp med win 7, problemet er at laptopen har en aktiverings knapp fysisk bryter oppe til høyre som skrur av og på trådløst system.

Når jeg reinstalllerer xp så kommer alle drivere på plass, riktig nok når en bruker de cd'ene som fulgte med da disse installerer drivere automastisk.

Men hvordan skal jeg få til uten dette å aktivere fysisk med kanppen for trådløst nettverk nå ? Har hvert inne og ville bruke de gammle driveren til Realtek RTL8139 kortet men fikk beskjed som ventet at de som er installert og ligger i win 7 er nyeste.

Det er en masse drivere på seperat cd som fulgte med maskinen og denne kan startes via administrator, og kryser av for netverkskortet og installerer og rebooter men det skjer ikke noe mer for det.

Mvh

Griffin

Endret av griffin95
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Maskinen kom med XP sier du. dermed er driverne som fulgte med også beregnet for XP og vil ikke virke med Windows 7.

Aktiviseringsknappen for trådløst vil fortsatt være der og måtte benyttes. men du er avhengig av riktige drivere i tillegg.

Lenke til kommentar
Maskinen kom med XP sier du. dermed er driverne som fulgte med også beregnet for XP og vil ikke virke med Windows 7.

Aktiviseringsknappen for trådløst vil fortsatt være der og måtte benyttes. men du er avhengig av riktige drivere i tillegg.

Takk for svar til begge to. Men er det driveren til det trådløse kortet som styrer knappen for å slå av og på fysisk eller er det et annen driver/ program for som gjør denne operasjonen. Har nå inne siste driver for kortet. Prøver videre og avinstallere win 7 drivere for så og kjøre program cd fra Fujitsu AMILO med express oppsett.

Nå fikk jeg til å installere et av programmene på cd'en som fulgte med, det er ODYSSES FOR Fujitsu Simens som car en oversikt over Connections/profiles/adapters/trusted server etter og ha installert dette pluss noen av de gammle driverene så får jeg srudd på wireless.

Men kommer ikke ut selv om den finner nettverket og skriver inn passord og setter det som skal til så får jeg Berenset tilgang. Dette er jo noe som jeg normal tikke har problemer med å få til. Router har ikke nå en gang mac filtering på skrud og desuten har jeg brukt denne på samme nettverk tidligere uten problemer. Har også koblet meg opp mot den andre routeren i huset som er apple express enhet og denne kommer jeg heller ikk ut på men kun begrenset tilgang.

Mvh

Griffin

Endret av griffin95
Lenke til kommentar

Hadde det samme problemet, bare at det ikke var oppgradering til win7, men reinstallasjon av Vista. Endte med at jeg ble så lei over å aldri finne ut av problemet så jeg knuse rett og slett pc'en. Alt av drivere jeg lastet ned som skulle fungere måtte jeg føre over med minnepenn og fant aldri den riktige driveren. Ble rett og slett lei og nå må jeg nøye meg med en skolepc.

Pc'en jeg hadde var av merket Medion og fikk den helt i starten da Vista kom ut.

Håper du finner en bedre løsning

-Kristiantre

Lenke til kommentar
Får du IP adresse, om det får du pnget routerne?

Ja knuse er kanskje tingen, ser jo ddet er andre med win 7 som har problemer men om det ligger der eller i drivere er ikke så sikker på.

Ping 192.168.0.1 gir 4 stk. sendt og 0=mottat så det viser failure.

Men har fullt signal på trådløst nett som beskrevt tidligere.

Ref til en beskrivelse men dette får ikke jeg ping på.

If you open up the command prompt and type "IPCONFIG", look for the IP address of the Default Gateway. That should provide you with the internal IP address of your router (assuming you're truly connected to it). If you can ping it, you should also be able to HTTP to it by IP address from a web browser, if necessary. The manual to the router should explain how to use the web based administrative interface. You should be able to ping and tracert to internet destinations from there, also. Be aware that pinging a destination by name assumes that you are getting DNS resolution--which may also be performed by the router. If you don't have a connection to the router, it won't be able to resolve the name. If you try to ping a website, most destinations will drop ICMP traffic and you won't get a response from the ping anyway (Google is an exception). Some home routers can also be configured to drop ICMP on the WAN interface as a security feature, which may prevent you from pinging the external interface of the router. You could perform an NSLOOKUP of google.com from a functioning computer and then tracert to Google's IP from the computer that's not working to see how far you're getting.

Har nå skrud av brannmuren for å sjekke det også, men nei.

1.

Ser jo etter diverse søk på nettet at dette er et vanligt problem for mange. Men at det svært litt konkrete og systematiske feilsøkings alternativer som kommer opp i løsnings forslagene.

2.

Jeg får nå frem nettverket umidelbart når jeg fysisk trykker på kanappen for trådløst. Men den kommer med Begrenset Tilgang.

3.

Har flere enheter i huset som ikke har problemer med router, desuten virket denne laptop fint fnår jeg kjørte XP men ikke nå med Win7 premium.

Routeren har ikke mac filtering og er ellers ikke rørt siden ny win 7 installasjon.

4.

Har også prøved med en apple express med eget netverk med samme resultat er også. Har ikke antivirus installert enda. Og som beskrevet tidligere prøvd å skru av brannmuren samt fremdeles ingen ping eller ip addresse.

5.

Leser om mange tips slik som å resette/reboote router, skifte kannal osv. men her er det nå alle tegn til at router virker og da må konflikten være i pc'en siden hvertfall ikke jeg vet om noe som skal settes sepsielt for win 7. Router har også nyeste firmware.

6.

Konklusjon er da at noe har en konflikt eller må gjøres i win7 med oppsett og drivere.

6.1

Driver for trådløst nettverk er den siste.

6.2

Oppsett i win 7 med trådløst netverk er jo rett frem med passord og kryptering. Ingen profile osv.

6.3 Tom for ideer, setter pris på flere inspill. Skal ta en ny installasjon igjen for bare og prøve dette også.

7.Nå har jeg sittet og prøved å få kontakt med router i hele kveld, jeg har lest på nettet om tilsvarende problem stilling, men ofte så er det wep og passord som er problemet.

-Her er det nå testet ut med apple express nettverk og alle andre enheter kobler seg lett på denne nå som er uten passord for å teste ut dette.

-Installerte xp med org. cd'er som fulgte med og var på nett med en gang. Sjekket instillinger om det var noe jeg hadde glemt.

-Installert win 7 igjen, og samme problem. Jeg føler meg ikke kompitent til å gå inn og sette opp IPV4 & IPV6.

Nå er snart win7 på vei ut.

Griffin

Endret av griffin95
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...