sapedersen Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 (endret) Hei. har tenkte å kjøpa meg lett mc. Valget står mellom Honda cbr og Yammaha ybr. Er det nokon som har erfaring med noken av desse syklane?? På forhond takk for svar:D Endret 8. februar 2010 av sapedersen Lenke til kommentar
Eaan Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Begge to. Jeg fikk intrykk av at CBR var litt sprekere en YBR en. Se heller på slike ting som pris og forsikring (selv om de er ganske like), fremfor hva andre folk mener om kjøreegenskaper. Kanskje YBRen er bedre på lange turer, siden du sitter mer oppreist. Min erfaring med CBR var at setet er så tynt at det graver seg inn mellom skinkene og gir stor ubehag... Kan da bare være modellen jeg kjørte som slet med det. :/ Anbefaler å prrøve begge to før du kjøper. Lenke til kommentar
Läkerol Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 CBR går litt dårlig forhold til 2taktere,men YBR går sykt dårlig. Men YBR er kanskje litt bedre og bruke, siden den er mer egnet for komfort osv. Spørs da hva du er ute etter Lenke til kommentar
Eaan Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Blir da litt feil og sammenligne totaktere med firetaktere når det er snakk om ytelse. Uansett så er det mindre arbeid med firtakt, og jeg har intrykket av at trådstarter ikke er den som skrur så mye. Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Er mange som tror at det er mye å skru på totaktere, dette er ikke riktig. Har man en totakter i god stand, så er det svært lite å gjøre. Er å sjekke olje, bytte tennplugg etc. Kjøper man f.eks en totakter som har nylig fått byttet stempel, så trenger man sannsynligvis ikke bytte før neste eier igjen, da man kan kjøre 10-20k km på et stempel. Lenke til kommentar
Salt kjeks Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 man kan kjøre 10-20k km på et stempel. Hvilket ikke er særlig mye... Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 (endret) Det spørs i grunn helt.. på en 125ccm så er det mye. Det er et fåtall 16-17 åringer som kjører 10 tusen km på MC i løpet av en sesong.. husk at MC sesongen ikke er så lang heller akkurat. Jeg kjørte svært mye med Mito'n min, og i løpet av de to åra kjørte jeg 16 tusen km. Ser du f.eks på finn eller autodb så ser du at noen har gått 5k, 10k, 15k, 20k, og da begynner sykla å dra på åra. Endret 10. februar 2010 av Scotty Lenke til kommentar
dosk101 Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Jeg å far min fikk en ybr opp i 115km/t med nytt luft filter. begge på samtidigt;D Lenke til kommentar
Eaan Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Er mange som tror at det er mye å skru på totaktere, dette er ikke riktig. Har man en totakter i god stand, så er det svært lite å gjøre. Er å sjekke olje, bytte tennplugg etc. Kjøper man f.eks en totakter som har nylig fått byttet stempel, så trenger man sannsynligvis ikke bytte før neste eier igjen, da man kan kjøre 10-20k km på et stempel. Er vel bare ett inntrykk jeg har fått siden nesten alle kompisene mine med totakt gir blanke i vedlikehold, ruser rett etter kaldstart og holder fult turtall og slipper clutchen sakte. Er vel ikke at de ikke vet bedre, men ser vel ikke poenget i å ta vare på en sykkel de skal ha i to år. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå