Gå til innhold

i7 Gamer, under 16k

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei du. Du burde enten gå for i7-860, i5-750 eller AMD PHII X4 965 Black Edition. De er bedre prosessorer til gaming og får mer ut av skjermkortet (5870). AMDs toppmodell drar aller mest ut av skjerkortet på høye oppløsninger.

Pass også på at du har en (eller tre) tilstrekkelig gode skjermer. Har du ikke det, bruker du heller litt av penga på det.

.

For nesten 16k burde du også få med en SSD eller 5970-kortet.

Lenke til kommentar

Her er et alternativ med 3 skjermer... Kommer rett over 16k, men har da også tatt med OS, CPU-kjøler, viftekontroller (som du tydeligvis ville ha med) og en veldig god SSD. HK med USB3 og SATA 6GB/s, samt mulighet for crossfire senere.

Glemte RAM da selvsagt. Og DVD-drev :p Ha-ha.. Uansett så kan det jo hende at du får skviset det inn under budsjett hvis du selger din nåværende skjerm, dropper OS, kjøper mindre SSD el.l. EDIT: Eller enda enklere: bruk en annen nettbutikk! :D

Lykke til med kjøp!

Endret av E-asy1985
Lenke til kommentar
Her er et alternativ med 3 skjermer... Kommer rett over 16k, men har da også tatt med OS, CPU-kjøler, viftekontroller (som du tydeligvis ville ha med) og en veldig god SSD. HK med USB3 og SATA 6GB/s, samt mulighet for crossfire senere.

Glemte RAM da selvsagt. Og DVD-drev :p Ha-ha.. Uansett så kan det jo hende at du får skviset det inn under budsjett hvis du selger din nåværende skjerm, dropper OS, kjøper mindre SSD el.l. EDIT: Eller enda enklere: bruk en annen nettbutikk! :D

Lykke til med kjøp!

Takk for bidraget! Jeg har dog mer lyst på en intelprosessor siden jeg skal overklokke. i5/i7@4GHZ er vesentlig kraftigere enn PHII@4GHZ. Jeg trenger ikke OS, og jeg har bestemt meg for å ha 2 TB lagringsplass. Jeg er usikker på om jeg skal gå for eyefinity...

Lenke til kommentar

Er det noe problem da? Koster vel ikke all verden?

Forslaget mitt kan som nevnt kuttes i pris flere steder...

EDIT: Kjøp Intel om du vil du, men altså i5-750 eller i7-860. Nå kjører jo PHII 965 stock 3,4GHz, så regner med at det er lettere å klokke den til 4GHz, men nå er jeg på utrygg is.

Endret av E-asy1985
Lenke til kommentar
Woah, 500kr for frakt er ganske bra, med tanke på at de sender 2 pakker. En for kabinettet og en for delene.

Altfår dyrt.. med tanke på at jeg skal kjøpe skjerm på elkjøp/lefdal for 2,142 (ink.mva+frakt)

Edit: Setter opp en egen tråd jeg haha, føler jeg stjeler tråden til trådstarteren

Endret av Synpanic
Lenke til kommentar

Du er ikke på utrygg is , c3 revisjonen klokker til 4-4,2 ghz.

@Arney out of the box yter oppsettet ditt ok, marginalt dårligere en de 2 phii 965. Men du kommer til å ønske deg 2 stk 5870 med 3 skjermers eyefinetyoppsett. Så her vil det være bedre å bruke et 16x16 hovedkort for crossfire.

Easy sitt oppsett er godt, men her går det greit å spare inn til displayport-DVI adapter, samt 790FX chipsett.

Oppsettet til karen med pc 10k er godt det også, men personlig ville jeg brukt 300 mindre på kabinett og 300 mer på 790FX hovedkort.

Dåg må det sies at skal en ikke ha eyefinety så holder 1x5870 i lange baner.

Og trådstater selv om du klokker i7 til 4 ghz, gjør det samme med phii 965, kombinerer dette med markeds råeste grafikkort , så tar du feil ved å tro at Intel er bedre.

Test av akkurat dette her

Som du ser er de kun minimale forskjeller, men morsomet er det at AMD phenom II

Tar 5 av 9 marginale seiere

i uavgjort

og har 3 av 9 marginale tap.

Så marginene her i AMDs favør.

Lenke til kommentar

Er en stor feil der, det er 2 versjoner av phII 965, den gamle c2 versjonen på 140w, den vil du ikke ha, du skal ha phii 965 125 w, den klokker 2-300 mhz bedre en c2 versjonen, og har forbedret minne kontroller.

Hovedkortet er godt, med eget lydkort også, men jeg ville heller valgt Gigabyte 790FX-TA, ok det har ikke like godt lydkort, men du skal ha gode høytalere for å høre forskjell. Derimot så har det støtte for USB 3.0 og Sata 6.

Og for å si det slik, du trenger ikke klokke phii 965 for å få nok ytelse ut av 1 x 5870.

Må nesten spørre , tenker du nå på å gå for et eyefietyoppsett :), selv gleder jeg meg til jeg er ferdig med oppussing av stua, da skal det et eyefinety oppsett inn der.

Spør fordi er budsjettet 16k, må vi være litt økonomisk for å få rom for 3 gode skjermer.

Lenke til kommentar

Jeg kan sikkert strekke meg litt for å skvise inn Eyefinity :p Skjermer koster ca 4,5k og adapter koster ca 800kr tror jeg.

Edit:

Hvilke skjermer skal jeg kjøpe? Hvor skal jeg bestille alt dette?

Endret av Arneeyy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...