Demogorgon Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 det jeg hører om waterchill, er det et heller usikkert produkt. en kammerat kjøpte det, og han monterte det på den måten det skal monteres, i tillegg hadde han kjøpt tygon slanger(de beste å få kjøpt). han måtte modde kabinettet for å få plass til raddiatoren, pump var grisedålig, så raddissen måttemonteres i bånn av kabinettet.. cpu tempen hans var på 32(xp1800 palminio) idel med en silent viking, og på 35 med waterchill, så jeg forholder meg skeptisk... mitt system som er laga selv alt med untak av cpublokka, en magnum, og pumpa en aqua bee up2000,yter mye bedre. da med varmeregistere til mutterns gamle honda akkord 85' i tlillegg har jeg nb blokk og gpu blokk i kobber jeg har mekka sjæl.. waterchill er oppskrytt... bygg selv. blir ikke mye dyrere. Lenke til kommentar
_Ja'far_ Skrevet 8. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2003 På en test jeg fant på internett har de montert radiatoren i toppen yten noe problemer. Har de vært utrolig heldige eller? Testen finner man her: http://www.sweclockers.com/html/recension/...hill.php?page=1 Lenke til kommentar
picachu Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 cpu tempen hans var på 32(xp1800 palminio) idel med en silent viking, og på 35 med waterchill, så jeg forholder meg skeptisk... 32 grader med silent viking ???? HAHAHA.. hadde silent viking selv.. byttet til volcano 7+ og tempen sank med 6-7 grader. Med silent viking hadde jeg 65-68 grader etter 1 times spilling. Og ja jeg dobbeltsjekket goopen (articsilver 3). Så den tempen der er i beste fall bløff...... Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 han måtte modde kabinettet for å få plass til raddiatoren Om han måtte gjøre dette med Waterchill radiator så ville han måtte modde kabinettet (nesten) uansett radiator. pump var grisedålig, så raddissen måttemonteres i bånn av kabinettet Om pumpa sliter med å få igang sirkulasjonen så hell kabinettet litt på skrå. Dette gjelder alle pumper. Det er mange som sliter dersom de må pushe luft opp 1 meter. Når systemet er tomt for luft så går det mye lettere. Pumpa som brukes i Waterchill er kjent som helt ok den. Skiller seg ikke ut spesielt hverken negativt eller positivt. cpu tempen hans var på 32(xp1800 palminio) idel med en silent viking, og på 35 med waterchill, så jeg forholder meg skeptisk... Dette skyldes trolig feilmåling. 32 grader er urealistisk lavt med Silent Viking, selv om det er snakk om idle temp. Selvsagt yter ikke Silent Viking bedre enn Waterchill dersom begge deler er korrekt montert. mitt system som er laga selv alt med untak av cpublokka, en magnum, og pumpa en aqua bee up2000,yter mye bedre. da med varmeregistere til mutterns gamle honda akkord 85' i tlillegg har jeg nb blokk og gpu blokk i kobber jeg har mekka sjæl.. . Det er klart at du vil få bedre ytelse dersom du bruker et varmeregister som normalt er vesentlig større (og dermed hardere å plassere!) enn Waterchill sin relativ beskjedne radiator. Alle tester jeg har sett skryter av Waterchill, men vi ser endel innlegg som klager på Waterchill. Senest i går fikk jeg en melding på IRC om at Waterchill sin pumpe lakk. Jeg påpekte at slangene måtte presses helt inn slik at de kom forbi tettningsringen. "Selvsagt" var slangene montert korrekt ifølge denne personen. Noen timer senere så fant personen feilen, slangene var ikke dytta langt nok inn ... og plutselig var han fornøyd med Waterchill settet sitt. Waterchill har fått mange uerfarne brukere til å kjøpe vannkjøling, derfor ser du også endel klager på produktet selv om det i de aller fleste gangene skyldes brukerfeil. Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 Jeg idler på 46C nå med lukket maskin Sjekka vanntempen din? Må også legge til at onboard tempsensorer er elendige. De har gjerne en feilmargin på 10-15 grader. Lenke til kommentar
fy_pokkers Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 jeg er fornøyd med mitt waterchill (p4nw [email protected], 34c idle, 38c load) Cpu blokka mi tømte seg etter ett minutt ca. Prøvd å legge kabinettet ned så blokka ligger vannrett? Da skal det fikses. Når systemet først er tomt for luft kan du godt ha det hengende opp ned i taket hvis du vil.. Har radiator og pumpe nederst i kabinettet. Ingen problemer med feste ar radiator nei. Lenke til kommentar
vifteovn Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 Ser du reffererte til meg Anders. Ja som førstegangs vannkjøler så møtte jeg jo på en del merklige ting, men det var jo greit å få en lekasje med en gang så jeg visste hva det var Jeg for også noen "høy" tempraturen synes jeg 50grader idel på en T-bird 1470mhz. Men nå er iallefall pc'n stille. Og jeg slår meg til ro med at hovedkortet viser feil For kjøleblokka og vannet er om ikke iskaldt så er det kaldt! Eneste som er varmt er chipsettet. Men jeg tror jeg kjøper en NB-kjøler i løpet av ferien og da er vel det problemet løst btw NB har nå en temp på 50grader og det stemmer for den er VARM. Er en pinglekjøleribbe 2mm stor bare til pynt. Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 når det gjelder tempen på prosissoren, så var det 32c han sa.. nå må det sies at det var montert en litt sterkere vifte på den(26db), og at sidedøra var av.. hket hans er et eller annet nforce2 kort fra gigabyte... har på følelsen av at gigabyte er litt jalla ja.. men at waterchill ikke er det beste vannkjølings systemet på planten er jeg ikke i tvil om. synes ikke det lyser kvalitet lang vei akkuratt.. men det er jo lov til å mene det, selv om det virker som om alle andre her på ok.no har bestemt seg for at waterchill er guds gave til overklokkerne... men at silent viking er en forbanna bra kljøler er det liten tvil om i mitt hode.. og du som fikk over 60 grader? feilmontasje?? Lenke til kommentar
NorLord Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Morgen _ja´far_ : Radiator: http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?...CKICE2&toc=5460 Tank: http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?...C34312&toc=5450 CPU kjøler: http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?...C21003&toc=5430 GPU kjøler: http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?...C23225&toc=5432 Pumpe: http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?...C41001&toc=5440 + slanger/nippler så havner du rundt 2500,-kr Ett eksempel på at vannkjøling må IKKE koste skjorta Iaf mye bedre enn å kjøpe ett kit som for eks.waterchill mener jeg iaf /jan Lenke til kommentar
picachu Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Jeg idler på 46C nå med lukket maskin Sjekka vanntempen din? Må også legge til at onboard tempsensorer er elendige. De har gjerne en feilmargin på 10-15 grader. Bruker hovedkortet sin måling. Asus A7V333. Onboard temp er eneste sammenligningsgrunnlag jeg har atm. Vanntemp = 29grader Romtemp = 22grader MB = 30 grader CPU = 44 grader Viften på radiatoren går på laveste hastighet. Bruker thermaltake sin regulator. Den som fulgte med Volcano 7+. Aner ikke hvor mange volt den går på, men på høyeste er det nok 12v. Medium og Low vet jeg ikke hva volt. Alle temperaturer med sidedøren åpen i 1 minutt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå