Gå til innhold

Vannkjøling til under 2500kr.


Anbefalte innlegg

Har lurt på å kjøpe meg vannkjøling. Har ikke noe erfaring med dette så jeg lurer på følgende:

 

- Hvilke deler skal jeg velge? De må helst koste under 2000, men hvis delene er verdt det, max 2500kr.

 

- Bråker vannkjøling mye? Harfra før 5 kab.vifter og en thermaltake volcano 11 cpu vifte. Vil vannkjøling bråke mer?

 

- Er det plass til vannkjøling i mitt thermaltake Xeaser II kabinett?

 

- Vannkjølingen må oså se bra ut siden jeg har plexi vindu i sidedøren.

 

Håper noen tar seg tid til å svare en med ingen vannkjøling's erfaringen...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har lurt på å kjøpe meg vannkjøling. Har ikke noe erfaring med dette så jeg lurer på følgende:

 

- Hvilke deler skal jeg velge? De må helst koste under 2000, men hvis delene er verdt det, max 2500kr.

 

- Bråker vannkjøling mye? Harfra før 5 kab.vifter og en thermaltake volcano 11 cpu vifte. Vil vannkjøling bråke mer?

 

- Er det plass til vannkjøling i mitt thermaltake Xeaser II kabinett?

 

- Vannkjølingen må oså se bra ut siden jeg har plexi vindu i sidedøren.

 

Håper noen tar seg tid til å svare en med ingen vannkjøling's erfaringen...

 

Kan du ikke kjøpe deg Aseteks Waterchill da?Billig og god ytelse.Du kan kjøpe den hos microplex for 1395,- ,jeg er ikke sikker med deg skal vel få plass i kabinette ditt.

Lenke til kommentar
Waterchill så jo ganske bra ut, men er det mulig å utvide den til f.eks. kjøle gpu, hd. osv ?

 

Ja det skal være mulig å legge til gpu,man får kjøpt waterchill(komplett sett)med gpu blokk hos 3dfxcool for 18-1900,-,men hd cooler skal være mulig det og,kan ikke si noe sikkert,kanskje du kan sende en mail til Asetek og spøre selv??

Lenke til kommentar

Jeg ville gått for noe bedre enn waterchill, radiatoren er dårli vanskeli å få tett, vanskeli å feste o.s.v, det er dårlig embalasje som gjør at radiatoren får finner som er bøyd både opp og ned. Cpu blokka må sansynligvis kappes litt for å få den til å passe på hovedkortet, Dårlige fester til vannpumpa, og verste er at jeg fikk 40c på xp1800+ med waterchill.

Lenke til kommentar
www.home.no/yngvejos trykk på bilder av vannkjølingen. feilmontering. NEPPE.

 

Neppe ?? hvorfor Neppe...

 

Hva har du gjort med radiatoren da ? bøyet inntak og uttak, lekker det nå ? Hvor er viften til Radiatoren.. over utenfor bildet ? Luften du prøvde å ta bildet av på cpu-blokken... det er vel før du satte igang maskinen eller?

 

Btw. har waterchill selv...

Ting jeg er misfornøyd med. Slangen ø12 er altfor stiv. Må da finnes noe mykere med bedre bøyeradius en det der. 5volt mod på viften virker ikke med det medfølgende kittet. Bruker nå thermaltakekontrollen (den som følger med Volcano 7+) til det, men litt irriterende likevel. For få festemuligheter på radiatoren. Vanntemp med viften på medium = 42C idle, 44C etter 1.5 timer uavbrutt spilling (UT) Kabinett temp = 27C

 

Vet egentlig ikke om dette er bra eller dårlig, men med gamle volcano 7+ lå jeg på 61C etter 1 times UT-spilling, og 53C idle. (XP1900+)

Lenke til kommentar
www.home.no/yngvejos trykk på bilder av vannkjølingen. feilmontering. NEPPE.

 

Neppe ?? hvorfor Neppe...

 

Hva har du gjort med radiatoren da ? bøyet inntak og uttak, lekker det nå ? Hvor er viften til Radiatoren.. over utenfor bildet ? Luften du prøvde å ta bildet av på cpu-blokken... det er vel før du satte igang maskinen eller?

 

Btw. har waterchill selv...

Ting jeg er misfornøyd med. Slangen ø12 er altfor stiv. Må da finnes noe mykere med bedre bøyeradius en det der. 5volt mod på viften virker ikke med det medfølgende kittet. Bruker nå thermaltakekontrollen (den som følger med Volcano 7+) til det, men litt irriterende likevel. For få festemuligheter på radiatoren. Vanntemp med viften på medium = 42C idle, 44C etter 1.5 timer uavbrutt spilling (UT) Kabinett temp = 27C

 

Vet egentlig ikke om dette er bra eller dårlig, men med gamle volcano 7+ lå jeg på 61C etter 1 times UT-spilling, og 53C idle. (XP1900+)

 

vifta er der. men du kan ikke se den på det bildet. måtte bøye røyra ja, men det var ikke lekasje før. var nå nylig at det begynte å lekke inni radiatoren.

Lenke til kommentar

på bildene dine er jo ikke blokka halv-full med vann en gang! Ikke rart den kjøler dårligt. Kanskje radiatoren er for høyt oppe? Og at pumpa ikke klarer å transportere rundt alt vannet?

 

I min pc er radiatoren nede og vannblokka er sefølgelig FULL av vann, ellers hadde det vert ganske dumt.

 

Viss du kjøper waterchill må du huske på og presse GANSKE på slangene for å få dem inn i hurtigfeste. Jeg fikk lekaskjer tre plasser :D fordi jeg var for lat eller svak. Men når jeg la mine 80kg til fikk jeg dytta den på plass.

Lenke til kommentar

Jeg måtte legge ned kabinettet for å få fylt cpu-blokken skikkelig.

 

Jeg idler på 46C nå med lukket maskin. Romtemp = 21C MB-temp =29C. Har vga og cpu-blokk. Viften bråker alt for mye.

Noen som har erfaring med stillegående 120mm vifter som yter det samme som Sunon-viften som følger med ?

 

PC er amd1900+ uklokket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...