Windoge Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Jeg vurderer å ta opp norsk, engelsk og samfunnsfag på studiekompetansenivå fordi jeg ønsker å bli kvalifisert til andre jobber. Tror dere det vil være et problem for meg som jobber 100% å ta opp disse fagene kombinert? Om så ett fag om gangen. Er det normalt at skoler/voksenopplæring tilbyr slike kurs på kveldstid? Eventuelt pris? Bor forresten i Tromsø om noen vet hvordan opplegget fungerer her. Takk for alle svar og innspill. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Det bør virkelig ikke være et problem. Er relativt lite pensum. Blir nok litt jobb å få toppkarakter, men 2 eller 3 er oppnåelig med et lite minimum av lesing en gang eller to i uken, og litt mer intensivt mot slutten. Kveldstidskurs vet jeg ikke om tilbys i Tromsø. Du vil måtte betale 4-500 per eksamen, og om du finner et kurs koster sikkert det en del. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 9. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2010 Takk for svaret. Er det noen som vet om man kan ta studiekompetanse gjennom 23/5-regelen uavhengig av hva man har gått tidligere? Vil f.eks en person som kun har fullført ungdommskolen, men er 23 år og har 5 års yrkespraksis ville få studiekompetanse dersom han tar fagene gjennom denne regelen? Det står nemlig ingenting om krav til bestått videregående skole, kun grunnskole. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Jepp. Det er ingen krav annet enn de fagkravene som er nevnt, 5 års arbeidserfaring og 23 års livserfaring Trenger ikke ha gått på vgs. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 9. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2010 Høres bra ut. Ser at man kan ta disse fagene via nettstudie. Det passer i utgangspunktet bra siden jeg har lite tid til å møte opp på skoler. Er det noen her som har tatt studiekompetanse via nettstudier og kan fortelle meg hvordan dette fungerer? Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Så lenge du ikke har "kone og barn" eller annet som stjeler tid, vil jeg tro du lett klarer 100 % samt å ta opp disse fagene. I hvert fall om du ikke står på helt bar bakke. En slik omskolering svir sikkert litt der og da, men tjener på det i lengden. Og det kan jo føre mye godt med seg... PS: Send meg gjerne en PM Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå