Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Forsvaret og cannabis

Gjest dawdagagrhg

Anbefalte innlegg

Gjest dawdagagrhg

LES: Dette går nok under politikk/samfunn, men poster her pga bruk for anonymitet.

Har fylt ut egenerklæring om helse og må ta meg en tur innom der sesion-greinene holder til i Oslo neste uke. Har svart at jeg røyker cannabis, og har definitivt cannabis i systemet da jeg ankommer dit. Da antar jeg at de tester meg og får positiv testsvar. Slipper de meg inn i forsvaret da? Om jeg sier at jeg har lyst å gjennomføre førstegangstjenesten?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ikke vitsen med å teste deg for cannabis om du sier du har det, såfremt de ikke mistenker at du sier du har det FOR å kunne slippe førstegangstjeneste. Spørsmålet er vel om du kan tjene vanlig førstegangstjeneste med cannabis i kroppen, noe jeg vil tro du kan. Men foreslår du sjekker på forsvarets egne sider.

Lenke til kommentar

De tester deg ikke (så vidt jeg har fått med meg) etter cannabis på sesjon. Om du blir innkalt er det derimot mulig du blir testet i tjenestetiden. Er testen positiv kastes du ut og blir politianmeldt for brudd på narkotikalovgivningen.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_OP_*

Dette fant jeg:

På innrykksdagen blir dere inndelt i puljer med en puljefører. Puljeføreren leder dere gjennom disse postene:

* Registrering av oppmøte

* Narkotikasøk

* Legesjekk

* Blodprøve

* Måling av høyde og vekt

* Test av syn og fargesyn

* Tannhelsesjekk

* Hørselstest

* Vaksinering

* Utfylling av personopplysningsblankett

* Utfylling av reiseregning

* ... og en god del venting

(Idiotisk at cannabis går under narkotika forresten)

Så det stopper ikke muligheten for å komme inn? forsvaret er ikke helt min greie. Er mer en rolig type fyr, pluss at jeg ikke vil miste min kjære.

Lenke til kommentar
innrykksdagen

Dette er ikke innrykksdagen, du blir ikke tatt prøve av og det er heller ikke hunder der.

Sier du du har røyka er det ikke garantert at du ikke får bli med i forsvaret.

Det varierer fra avdeling..

Det er ofte hund på innrykksdag som snuser på personer og bagasje!

Vi ble også tatt hårprøve av på innrykksdagen..

Lenke til kommentar
innrykksdagen

Dette er ikke innrykksdagen, du blir ikke tatt prøve av og det er heller ikke hunder der.

Sier du du har røyka er det ikke garantert at du ikke får bli med i forsvaret.

Det varierer fra avdeling..

Det er ofte hund på innrykksdag som snuser på personer og bagasje!

Vi ble også tatt hårprøve av på innrykksdagen..

Les en gang til du, det er ikke snakk om innrykket.

Lenke til kommentar

Er ganske sikker på at man ikke blir testet for cannabis på sesjon. Aldri hørt om noen som har blitt testet for det på sesjon.

På innrykksdagen derimot må du regne med å bli testet.

Så hvis du vil inn, så er der bare å unngå å røyke cannabis 6 måneder før du skal inn, slik at de ikke finner spor av det i deg. Tror det er spor av cannabis i deg 6 måneder etter man har røykt. Rett meg hvis jeg har feil.

Endret av Gaut1
Lenke til kommentar

Du blir nok ikke testet på innrykksdagen men du vil bli konfrontert med narkohunder som trolig vil markere deg ganske umiddelbart. Du vil dermed bli testet og hvis det avsløres at du har narkotika i systemet vil du som de andre her riktig sier bli kastet ut og politianmeldt (dette kommer på rullebladet og kan være ødeleggende for fremtiden din.. tenk lengre).

Dette kan liksågodt skje etter at du har trådt ut av flyet i Kirkenes.

Spar deg og de andre derfor masse venting og problemer og vær ærlig om dette på sesjon. Det er ganske liten vits i å ha noen som ikke ønsker og passer inn i Forsvaret i Forsvaret.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_OP_*
Så hvis du vil inn, så er der bare å unngå å røyke cannabis 6 måneder før du skal inn, slik at de ikke finner spor av det i deg. Tror det er spor av cannabis i deg 6 måneder etter man har røykt. Rett meg hvis jeg har feil.

45 dager til 2 måneder ;)

Vi får se hva som skjer. :)

Lenke til kommentar
Er ganske sikker på at man ikke blir testet for cannabis på sesjon. Aldri hørt om noen som har blitt testet for det på sesjon.

På innrykksdagen derimot må du regne med å bli testet.

FEIL.

30DAGER er vel noe nærmere sannheten, spesielt om du har røyka mye lenge.

Lenke til kommentar
"A single use of cannabis may be detected by a typical urine drug test for 1-6 days depending on amount smoked, individual body metabolism rates, and the cutoff level used by the test (15 ng/ml, 20 ng/ml, 50 ng/ml, 100 ng/ml). Chronic or daily use may be detected by a typical urine drug test for 7-30 days depending on the same factors listed above. Lower levels of Cannabinoids do remain in the body for longer than 30 days, but appear unlikely to result in a positive drug test due to cutoff levels."
Lenke til kommentar
Tror det er spor av cannabis i deg 6 måneder etter man har røykt. Rett meg hvis jeg har feil.

FEIL.

Ok :)

Du sier 30 dager, Aeneas sa 45 dager - 2 måneder.

Så da tror jeg 1-2 måneder ikke er så langt unna sannheten.

Lenke til kommentar
QUOTE(Bata @ 09/02-2010 : 22:37) *

QUOTE(Gaut1 @ 09/02-2010 : 11:07) *

Tror det er spor av cannabis i deg 6 måneder etter man har røykt. Rett meg hvis jeg har feil.

FEIL.

Ok smile.gif

Du sier 30 dager, Aeneas sa 45 dager - 2 måneder.

Så da tror jeg 1-2 måneder ikke er så langt unna sannheten.

"A single use of cannabis may be detected by a typical urine drug test for 1-6 days depending on amount smoked, individual body metabolism rates, and the cutoff level used by the test (15 ng/ml, 20 ng/ml, 50 ng/ml, 100 ng/ml). Chronic or daily use may be detected by a typical urine drug test for 7-30 days depending on the same factors listed above. Lower levels of Cannabinoids do remain in the body for longer than 30 days, but appear unlikely to result in a positive drug test due to cutoff levels."

altså 1-7 dager etter en gangs bruk.

7-30 dager ved stort forbruk(ofte).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...