Gå til innhold

Trukket opp av grøft, krasjet i bilen som trakk.

Zapmi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

du mr.rocking du burde virkelige skamme deg, han gidder aa hjelpe deg, saa er du en dum idiot som rygger inn i han, og i etterkant krever du delt ansvar????

om faren din ikke vil ha noe paa forsikringa si, spiller ingen rolle, DU jaa DU selv burde ta ansvar for dette. saa kan du si noe til faren din ifra meg: er man dum nok til aa ha forsikring paa sitt navn naar man veit at en uerfaren kar skal ha den bilen, vel da for man ta konsekvensene av det som en MANN, og ikke backe ut !!!!!

Lenke til kommentar
Hvis vi lager en annen setting da... Tauebilen hjalp deg og og dette skjedde.. Hvem hadde fått skyld da?

Bergingsbilsjåføren er (skal være...) den profesjonelle parten, og har ansvar (eller forsikringa hans) for ytterligere skader som oppstår under berging. Om sjåføren sitter i bilen for å vri på rattet og trå på bremsen når det trengs, men ikke følger anvisningene fra bilbergeren, så blir det jo en fin juridisk nøtt å knekke...

Samme debatt et annet sted, fra "amatørbergerens" synsvinkel: Bedre Gardsdrift

Lenke til kommentar

Du har eigentleg to valg her;

1) Bruke forsikringa på din bil

2) Løyse dette utan å involvere forsikringselskapet

Du kan ikkje sette alt dette på forsikringa til bilen som drog deg opp.

Det er ein ting å forklare seg dårlig i skademeldinga slik at det ser ut som at dette er eit vanlig ryggeuhell. Men det er noke heilt anna å direkte lyge til forsikringsselskapet for å kun bruke forsikringa til bilen som dro deg opp.

TS har her ei dårlig sak, som tidligare nemt så har den som rygger vikeplikt, den som kjører inn på veien har vikeplikt, i tillegg så er det forventa at om du sitter i bilen for å styre så skal du også bremse når du er kommet oppigjen på veien. Teknisk sett så skal du aldri ha større fart en at du kan stoppe for ei kvar hindring, dette inkulderer bilen som gir deg drahjelp.

Det er uansett TS som har starta uhellet ved å kjøyre i grøfta og det var TS som bestemte seg for å prøve å ordne dette sjølv utan å få assistanse fra bilberger. TS burde her ha vurdert risikoen for å få ein større skade opp imot kostnaden med bilberging.

Eg kan ikkje sjå nokon muligheit for å kun bruke forsikringa på bil nummer 2 utan at dere bestemmer dere for å lyge til forsikringsselskapet.

Lenke til kommentar
du mr.rocking du burde virkelige skamme deg, han gidder aa hjelpe deg, saa er du en dum idiot som rygger inn i han, og i etterkant krever du delt ansvar????

om faren din ikke vil ha noe paa forsikringa si, spiller ingen rolle, DU jaa DU selv burde ta ansvar for dette. saa kan du si noe til faren din ifra meg: er man dum nok til aa ha forsikring paa sitt navn naar man veit at en uerfaren kar skal ha den bilen, vel da for man ta konsekvensene av det som en MANN, og ikke backe ut !!!!!

Les igjennom tråden før du gidder å skrive noe så dumt som du gjør.

Han rygger jo ikke inn i bilen med vilje og han krever heller ikke delt ansvar. Han bare lurer på hvem som vil få skylda for ulykken hvis det skulle bli krangel om det.

Og at du kaller han en dum idiot bare fordi han har rygga borti noen synes jeg er bare idiotisk.

Det at man har forsikringen på foreldrene når man er 18 er vel heller ikke helt uvanlig siden forsikringen da er så dyr. Men at faren ikke vil la skaden gå på forsikringen igjen er jo dumt av han igjen da.

Men uansett så synes ikke jeg det er noe tvil om hvem det er som har skylden for ulykken da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...