joikakaga Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 Jeg har nettopp bestilt en xp2700 cpu (2,17Ghz). Jeg har lyst til å overklokke denne, men vet ikke hvor mye. Jeg har vanlig viftekjøling. Hvor mange vifter trenger jeg? Har også bestilt et nforce2 hovedkort, noe som visstnok skulle "åpne" cpuen. Hvor risikofyllt er det å overklokke med multipliers? Noen som har overklokka xp2700? Hvor høyt i såfall? Jeg vil nå 2,5ghz Takker for svar. Mvh Lenke til kommentar
finetrond Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 Jeg har selv en XP2800 T-bred ( 2,25 MHz ) og et ASUS A7N8X HK , for stillt multiplier til 14 så er det stopp. Prøvde meg på en unlock som vist her : http://216.239.39.104/translate_c?hl=en&ie.../language_tools . Fungerte ikke særlig bra for min del. Kjører nå på 2,38MHz . Over 2,4 Mhz blir maskinen veldig ustabil og varm ( over 60º C) . FSB må også justeres over 170Mhz for å oppnå dette. Har 4stk 80mm, 19dB Papst i kabinettet og 1stk 120mm 26dB påCPU Lenke til kommentar
Endre Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Still først MP ned og FSB opp, gjerne til 200. Deretter prøver du deg frem med multiplier. Du kan kanskje nå litt høyere med lavere FSB, men ytelsen blir dårligere, siden minnet kjører tregere (ha alltid minnet på samme hastigheten som FSB'en). Det er ikke hvor mange mhz du kjører på som teller, det er ytelsen :wink: Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Jeg har nettopp bestilt en xp2700 cpu (2,17Ghz). Jeg har lyst til å overklokke denne, men vet ikke hvor mye. Jeg har vanlig viftekjøling. Hvor mange vifter trenger jeg? Har også bestilt et nforce2 hovedkort, noe som visstnok skulle "åpne" cpuen. Hvor risikofyllt er det å overklokke med multipliers? Noen som har overklokka xp2700? Hvor høyt i såfall? Jeg vil nå 2,5ghz Takker for svar. Mvh Har en 2500 som foreløpig går på 2460, med vannkjøling og Vcore på 1,94v. Du bør derfor kunne klare 2,5Ghz om du har god nok kjøling. Men i "verste fall" må du nok justere Vcore endel høyere enn standard, og da kan det nok knipe litt med luftkjøling! Skal du klokke vesentlig, bør du nok vurdere vannkjøling. All overklokking er i og for seg risikofyllt, det gjelder ikke bare multiplier! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå