Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Flere Nextgentel kunder med WAN problemer?


Anbefalte innlegg

Regner med at det er endel her som sa ja til opptil 4Mbit fra NGT? hehe

 

Vel, helt siden den helga de satte opp farten, har WAN forbindelsen min blitt brutt (av og på igjen, 5 - 10 sekunder) veldig mange ganger, ofte flere ganger pr. døgn.

 

Jeg har lang linjeavstand (3.400 meter), men:

 

Dette skjedde aldri så lenge jeg hadde 2Mbit (hatt det lenge), og brudd skjer like gjerne med trafikk som helt uten trafikk.

 

NGT hevder det er lang linjelengde og høyere trafikk som er årsaken. Hadde kjøpt den hvis bruddene skjedde kun med høy trafikk, men det er altså ikke tilfelle...

 

Jeg tenkte derfor på om problemet kanskje ligger i sentralen (bor i Asker), men NGT har vært flinke til å unngå å svare meg på det.

 

Noen andre med samme problem?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

JA! har opplevd samme problem siden jeg bestilte 4mbps for 3 dager siden. Da ngt satte opp speeden til 4mbps til alle kundene sine, tålte ikke linja vår den høye hastigheten da heller... de sa de skulle fikse det, men tydeligvis har de ikke det :x . Jeg bor i Lørenskog..

Lenke til kommentar

Jeg har også hatt samme problemet som du beskriver, da jeg kontaktet Nextgentel sa teknikeren at det var en feil i firmwaren på routeren, så han degraderte den en versjon tilbake å nå virker det bra. Har ikke hatt flere problemer etter dette. Men jeg kjører bare 2mbit, og har heller ikke så veldig lang linjeavstand..

Lenke til kommentar

Takk for tilbakemeldingene.

 

Ingen problemer her, cruiser 4mbit langt unna sentralen (over 3000m) Bor i asker jeg også

 

Hvor i Asker bor du? Jeg holder til på Drengsrud.

 

da jeg kontaktet Nextgentel sa teknikeren at det var en feil i firmwaren på routeren

 

Hvilen ruter har du?

 

Hvilken firmware hadde du, og hvilken nedgraderte du til?

 

Jeg har Netopia 4542, firmware v5.3.5

Lenke til kommentar

hmm, det er rart at noen opplever problemet mens andre ikke gjør det. På tide at NGT skjerper seg! kontrakstida vår er over, og jeg vurderer å bytte leverandør, nytter ikke å feks spille, blir jo disconnected etter noen minutter! :x

Lenke til kommentar
Bor på Brendsrudtoppen, altså ikke så langt unna. Har netopia 4542 v. 5.1.2

 

Takk skal du ha.

 

Siden du har en annen versjon av firmware, kontakter jeg NGT på nytt og hører om det kan være firmware'en som lager trøbbel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...