Gå til innhold

Forslag til gratis virusprogram?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De beste virker å være avast! Free Antivirus og Avira AntiVir Personal.

Ikke store forskjeller mellom disse. Men om det skal nevnes popper det opp en reklamebanner hver gang Avira oppdateres, noe som er et irritasjonsmoment for mange. Denne reklamebanneren kan dog fjernes med et par enkle grep. Avira synes jeg er den raskeste av de fire gratis antivirusprogrammene når det gjelder å søke gjennom maskinen for virus og andre uønsket programmer. Avira har også i mitt syn den værste GUI'en av dem alle. De kaller eksempelvis det å søke etter virus for Luke Filewalker, noe som muligens kan være "stiligt" om man er 12år gammel.

De to neste er AVG Anti-Virus Free Edition og Microsoft Security Essentials AVG er en av de mest populære gratis antivirusaprogrammene. Men jeg personlig synes AVG fjerner litt for mye i sin gratisversjon. Som til eksempel så får du ikke Web Shield og Game Mode funksjonene i AVG Anti-Virus Free Edition, noe som du får med på avast! Free Antivirus. For å ikke svarte AVG helt, virker det ikke som man får med Web Shield og Game Mode på de andre antiovirusprogrammene nevnt her heller. Security Essentials ble også populært etter kort tid, dette er vell det enkelste programmet i bruk og er anbefalt til han bestefar eller personer som har absolutt 0-peiling på sikkerhetsprogrammer eller PC generelt. Også anbefalt til personer som ikke ønsker en masse dill-dall på sitt antivirusprogram. I praksis er alle programmene like gode på å oppdage og fjerne virus, men avast! og Avira er et par steg over i rankstigen når det gjelder beskyttelse av såkalt Zero day attack

Så summert er avast! og Avira de beste løasningene. Men grunnet dårlig GUI samt at Avira har en god del false positives, vil jeg anbefale avast! Free Antivirus

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...